Jump to content

CE-kort


Vesku

Recommended Posts

Har allvarligt börjat fundera på att (försöka) ta CE-kortet i höst/vinter. Är det någon som kan säga hur mycket det mellan tummen och pekfingret kostar att ta CE-kortet. Jag tog c-kortet i lumpen och har ett extrajobb nu där jag kör lastbil.

 

Vore även tacksam för orter där det är bra att ta CE-kortet, önskvärt är att få en bra utbildning men staden ska inte vara överjävlig att köra i.

Link to comment
Share on other sites

Provat att höra med din arbetsgivare om de kan betala CE-delen ?

 

Det företaget jag kör för just nu har inte något behov av att deras förare har CE om jag inte flyttar till malmö eller gbg.

Link to comment
Share on other sites

  • Forumsledning
Har allvarligt börjat fundera på att (försöka) ta CE-kortet i höst/vinter. Är det någon som kan säga hur mycket det mellan tummen och pekfingret kostar att ta CE-kortet. Jag tog c-kortet i lumpen och har ett extrajobb nu där jag kör lastbil.

 

Vore även tacksam för orter där det är bra att ta CE-kortet, önskvärt är att få en bra utbildning men staden ska inte vara överjävlig att köra i.

 

~40-50.000+

Link to comment
Share on other sites

Har allvarligt börjat fundera på att (försöka) ta CE-kortet i höst/vinter. Är det någon som kan säga hur mycket det mellan tummen och pekfingret kostar att ta CE-kortet. Jag tog c-kortet i lumpen och har ett extrajobb nu där jag kör lastbil.

 

Vore även tacksam för orter där det är bra att ta CE-kortet, önskvärt är att få en bra utbildning men staden ska inte vara överjävlig att köra i.

 

~40-50.000+

Inte för ett släpkort.

40-50K får du ju ett lastbilskort för.

Killen har ju redan C-behörighet och behöver endast E-behörigheten.

 

@Vesku

 

Har du testat att öppna telefonkatalogen?

Det finns säkert en mängd trafikskolor i den du kan ringa till och få prisuppgifter.

 

The Swede :)

Link to comment
Share on other sites

ahao.. trodde han mena C och E

 

Jo ja visst kan jag ringa runt men dels så blir det ganska många man får ringa runt till och sedan så säger väl ingen bilskola att deras stad är sämmre än någon annan att ta E-kortet i.

 

Sedan så kan det vara bra att få höra elevers åsikter då det är de som ska lära sig att köra i städerna och inte de som redan hittar i städerna (läs: körskolorna).

Link to comment
Share on other sites

I den lilla staden där jag råkar bo, kostar det mellan 15-20k för ett CE

Vad kostar det för endast E-behörigheten?

Det är ju det som efterfrågas.

 

 

Det jag menar, lite otydlig kanske. Alltså E-behörigheten kostar ca 15-20k.

Link to comment
Share on other sites

Kostnaden beror på en massa saker. Har du möjlighet att låna bil från din arbetsgivare? Låna släp? Kan dom stå för soppan? Hur snabbt du lär dig osv osv. I bästa fall behöver du bara betala lärarkostnaden och då kan det bli relativt billigt.

 

Som jämförelse så brukar man säga att ett B kort kostar minst 5000, jag betalade lämplighetsintyg, teoriprov och uppkörning, landade på 1200kr. Då tillkommer iofs bränsle, men jag körde mest när något skulle uträttas med bilen så det vart i stort sett ingen merkostnad.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...