Jump to content

Project Swedish Armed Forces VBS1

Hornet

Recommended Posts

Detta är ett project startat av mig för ett par veckor sedan. Det hella handlar om att få in så myket som möjligt av svenska försvarsmakten i simulatorn VBS1.

VBS1 används av många försvarsmakter i världen och där ibland våran egen.

Just nu fins det inga Svenska VBS1 enheter och det vill jag ändra på.

Jag gör detta helt gratis och får inte ut något av det mer än möjligen ett tack från folk som sedan spelar med det så ni kan förstå att det kommer ta tid att fixa detta då jag inte kan lägga många timmar om dagen på det som dom som är anstälda av BIA för att göra moduler.

Det jag behöver är bilder mängder av bilder och även hjälp med allt möjligt just nu är vi 4man involverade men behöver mer hjälp då det är myket som ska göras.

Jag behöver

3d Modelerare

2d Artister

kodare mm

Själv gör jag världar och 3d samt uppdrag.

På detta forumet hittar ni olika delar där jag vill ha er hjälp med att posta bilder och information.

Håll allt övrikgt prat om projectet på forumet på Engelska dock då vi har folk från hella världen som är intreserade av detta.

SAF FORUM

Här kan ni köpa VBS1 om ni vill samt läsa om vad det är

VBS1

Vagns besättning

tankerug3.jpg

Tack till soldF.com för KS94 bilden som använts som texture

Detta är ett project startat av mig för ett par veckor sedan. Det hella handlar om att få in så myket som möjligt av svenska försvarsmakten i simulatorn VBS1.

VBS1 används av många försvarsmakter i världen och där ibland våran egen.

Just nu fins det inga Svenska VBS1 enheter och det vill jag ändra på.

Jag gör detta helt gratis och får inte ut något av det mer än möjligen ett tack från folk som sedan spelar med det så ni kan förstå att det kommer ta tid att fixa detta då jag inte kan lägga många timmar om dagen på det som dom som är anstälda av BIA för att göra moduler.

Det jag behöver är bilder mängder av bilder och även hjälp med allt möjligt just nu är vi 4man involverade men behöver mer hjälp då det är myket som ska göras.

Jag behöver

3d Modelerare

2d Artister

kodare mm

Själv gör jag världar och 3d samt uppdrag.

På detta forumet hittar ni olika delar där jag vill ha er hjälp med att posta bilder och information.

Håll allt övrikgt prat om projectet på forumet på Engelska dock då vi har folk från hella världen som är intreserade av detta.

SAF FORUM

Här kan ni köpa VBS1 om ni vill samt läsa om vad det är

VBS1

Är det du som är ansvarig för "Swedish Armed Forces pack" för Op-flashpoint?

Nej hade jag varit det så hade det troligen inporterats till VBS1 nu vill inte SFP crew detta tyvär därför gör vi allt från början.

Swedish Forces Pack (SFP) heter det till OFP vi kommer kalla detta Swedish Armed Forces Module till VBS1

Nej hade jag varit det så hade det troligen inporterats till VBS1 nu vill inte SFP crew detta tyvär därför gör vi allt från början.

Swedish Forces Pack (SFP) heter det till OFP vi kommer kalla detta Swedish Armed Forces Module till VBS1

Inte vet jag, jag är inte programerare. :baskerHV:

Vaför lägga ut så mycket penger på ETT spel.

VBS1 kostade en del att skaffa senast jag titta.

Du kan ju ta kontakt med MSS då de använder VBS1 och verkar ha något paket av svensk trupp.

Vet att jag har sätt någon bild där Sverige stod med som en av användarna.

http://www.mss.mil.se/article.php?id=10299

MSS använder SFP som vi inte har fått tillåtelse att importera till VBS vilket innebär att gör jag så att SFP funkar med VBS så bryter jag mott lagen.

MSS har redan sagt att dom är intreserade av att få SPF till VBS1 men när jag tog up det med SFP crew så var dom rätt kall sinninga till det.

Jag vet inte hur MSS tänker lösa det men såhä löser vi det genom att göra om allting igen och förhoppningsvis bätre då vi nu kan optimera sakerna för VBS1 samr des moduler.

MSS kommer dock ändå inte kunna använda detta rakt av som dom komemr vilja då jag som icke militärt anstäld inte får köpa alla moduler och kan då inte göra så att man tex kan skjuta från fordon med sitt personliga vapen mm då detta är military costumers only.

Men vi gör det bästa vi kan.

Helt klart en anledning till att skaffa sig VBS1. En fråga bara, vet du varför möjligheten att kunna använda sitt ehv är begränsad till militära inköpare? Jag menar, den funktionen finns ju t.e.x redan i BF vietnam

Nej jag vet tyvär inte det. :)

Har försökt prata med BIA men dom vill inte prata med mig lustigt nog. Anledningen är väl troligen att dom vill att FM ska köpa tjänsten av BIA istälet för all låta några modare som oss göra sakerna ått dom.

Altså att BIA gör svenska saker till hutlösa priser som FM får bestäla köpa in och vi i communityt kanske får köpa för en 100-150USD sedan med lite tur...

Men vi kan ju hoppas MSS har folk som sedan själva kan göra om sakerna om dom vill använda det om den dagen kommer jag kommer förbereda för att det ska gå att skjuta från fordonen men jag kommer inte kunna koda det och få det att fungera.

MSS/FM har inget med detta projectet att göra dom har bara sagt att dom skulle tyka det var bra om någon kudne få in svenska enheter i VBS1. Altså detta är inte bestält av FM/MSS uttan något vi bara gör för att vi vill ha det och för att vi tyker det är kul.

Vi behöver fortfarande ha bilder på utrustning änsålänge har vi ite fått in något.

Just nu KS94 och Telehjälm högst up på listan.

Är kanske inte så underligt om BIA vill att alla officiella inköp av moduler från olika militära organisationer går via dom, är på det sättet dom tjänar pengar på det dom gör.

Om du vill tillverka egna moduler och sälja dom för egen förtjänst så får du helt enkelt köpa en licens av dom som ger dig tillåtelse att sälja vidare till köpare....och det kommer så vitt jag vet kosta dig en rejäl hacka! Är garanterat bättre att jobba som jag gör, direkt för BIA och inblandar i flertalet olika project samtidigt.

Angående att kunna skjuta från fordon, det var inget som ingick i VBS1's core utan en extra utveckling (Convoy module) som Australiensiska försvaret frågade om till sin träning och fick utveckat speciellt. Har bland annat använts i tränings syfte innan styrkor skeppats över till Irak. Inte ens vi som beta testade modulen har fått den slutgiltiga produkten för tester.

Kan dock tillägga att ett visst intresse verkar finnas hos BIA för Svensk material, har blivit tillfrågad om jag skulle vara intresserad att göra 3D modeller av Svensk utrusting om det skulle bli aktuellt. ;)

alla har inte den val möjligheten att få jobba för dom ;)

Men som sagt vi får se vad som händer i framtiden.

Bilder gott folk borde ju finas några som jobabr innom firman på detta forum :mellow:

Behöver 90 graders bilder på Galten nu tex då jag börjat jobba med den

Sidorna fronten och baken behöver jag bilder på samt invänding och möjligen också på KSP laveten :)

Hittat lite bilder på nätet men inget som duger all hjälp är bra hjälp

Börjat på Galten hur det går komemr ni kunan se här

http://saf.cherrypowered.com/forum/viewthr...22&thread_id=70

Nu är det just inte så rackarns svårt att komma in och jobba för dom på frilans basis, mest en fråga om att ha visat upp tillräckligt bra modeller för antingen OFP eller VBS1.

Angående Galten, rotade runt lite för kring en månad sedan efter bilder och det verkar inte finnas allt för mycket tillgängligt just nu. Bästa sido och interiör bilderna hittas nog på BAE's hemsida, finns också en .pdf fil där med bild bakifrån.

Tackar.

Hade ritning på den förut men har lykats supa bort den någongång 0:)

Bilder och framförallt ritningar på militär utrustning/fordon är väldigt svårt att få tag på.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...