Jump to content

Behöver present tips AKUT


Pi PI

Recommended Posts

Hej!

Jag behöver omgående förslag på lämplig present för en blivande krigsman som rycker in inom kort. Födelsedags kalaset är i dag!! den 3 augusti.

 

Förslag omgående Tack!

 

Pi

 

Ett multiverktyg av lämplig (stryktålig) sort är det alltid behov av.

Link to comment
Share on other sites

vilken tjänst skall den blivande krigsmannen ha?

 

Annars så är en maglite modell mindre alltid ett hett tips, och om du känner att du har alldeles för mycket pengar över så slå till på en ASP lampa eller ännu hellre en surefire! fördelen med magliten är att batterierna är vare sig dyra eller svåra att få tag på, men ASP och surefire krävere "special" batterier som kostar närmare 80:- för ett par.. Och jag tror inte att de har höjt dags ersättningen så mycket.... :(

Link to comment
Share on other sites

vilken tjänst skall den blivande krigsmannen ha?

 

Annars så är en maglite modell mindre alltid ett hett tips, och om du känner att du har alldeles för mycket pengar över så slå till på en ASP lampa eller ännu hellre en surefire! fördelen med magliten är att batterierna är vare sig dyra eller svåra att få tag på, men ASP och surefire krävere "special" batterier som kostar närmare 80:- för ett par.. Och jag tror inte att de har höjt dags ersättningen så mycket.... :(

 

 

Grabben har fått Multiverktyg och lampa sedan tidigare,....

 

Han rycker in till Skövde som sjv.

Han är Hv men EJ MÖP........ännu...:baskerHV:

 

 

Pi

Link to comment
Share on other sites

  • Forumsledning

INLÄGGSSULOR! - finns på interpsort/stadium

 

Nödbatteriladdare till mobilen. - Teknikmagasinet/Clas Ohlson

 

Presentkort RECON/Militaryshop

Link to comment
Share on other sites

Ja, det blev ett "kit". Sulor, toalettväska med hänganordning för både logement och fältdusch. (Limmade på ett snyggt Sweden emblem) Lite kylgel, alcogel mm från apoteket, tomma flaskor för påfyllning av valfritt schampo etc. Som Sjv lär han ju få ut lite mer godis...

 

Nödladdare får det bli på första permissionen. Bra idé! (det fanns inte på min tid..:)..)

 

Tack Alla föresten, för goda inlägg.

 

Pi

Link to comment
Share on other sites

  • Forumsledning

Ja nödladdare kan man behöva ibland.

Det är så jäkla förargligt när man BEHÖVER ringa och så är det tokslut och dagens mobiler kan inte själva gå ner i lågförbrukning när de har <30% kvar utan skall starta med Startup-loggor, animerade operatörslogos, ljud, osv, även när de ligger på sista batteripluppen.

 

Har man varit ute i fält hela veckan, snabbt bytt om på kasern, fredagsrutin och sen på ett tåg/buss/färja hem så vill man kanske meddela ETA och har NOLL batteri kvar... IG!

 

Tror det blir ett bra kit.

 

Min fältnescessär är en Ziplockpåse från GRANIT.

Såg att man får bra sådana med en liten galge när man köper vissa kalsingar på H&M för 79:90.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...