falken_ Posted July 25, 2006 Report Share Posted July 25, 2006 När man sågar en person eller något den sagt/skrivit så gör man det helst enskilt(fast kan vara svårt på ett forum då meningen är att diskutera) eller på ett bra moraliskt sett. Att få någon att framstå som en idiot och allmänt dum i huvudet är dålig moral och opedagogiskt(enligt mig). Det finns så många lättare sätt att göra det på, som gör att man får respekt istället för att skapa irritation och att folk blir sårade och kanske drar sig nästa gång för att säga vad de tycker. Det är sann ledarskap. Sen finns det vissa som behöver sättas på plats som kanske svävat iväg lite väl mycket, men även där finns det mycket effektiva metoder som utesluter ren elakhet. Blir jag sågad nu? EDIT: oups. denna ska vara i markan, kan någon vänlig själ flytta den dit. Ursäkta för inkompetensen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ing Posted July 25, 2006 Report Share Posted July 25, 2006 EDIT: oups. denna ska vara i markan, kan någon vänlig själ flytta den dit. Ursäkta för inkompetensen SJÄLVKLART hjälper vi till med att flytta slarviga medlemmars felaktigt placerade trådar då de klantat till det för sig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
falken_ Posted July 25, 2006 Author Report Share Posted July 25, 2006 EDIT: oups. denna ska vara i markan, kan någon vänlig själ flytta den dit. Ursäkta för inkompetensen SJÄLVKLART hjälper vi till med att flytta slarviga medlemmars felaktigt placerade trådar då de klantat till det för sig. Bockar och niger och allt vad det är, för din otroliga hjälpsamhet och insats för de mer eller mindre IQ-befriade Tack! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vargas Posted July 25, 2006 Report Share Posted July 25, 2006 Ofta behöver man inte såga mindre begåvade personer. Det brukar personerna i fråga lösa själva efter en viss tid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
falken_ Posted July 25, 2006 Author Report Share Posted July 25, 2006 Ofta behöver man inte såga mindre begåvade personer. Det brukar personerna i fråga lösa själva efter en viss tid. Ändå händer det så ofta, kanske är det rent av så att de är de mindre begåvade personerna som utövar denna sågning jag syftar på? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ragulin Posted July 25, 2006 Report Share Posted July 25, 2006 Internetforum har blivit en plats där folk sågar ganska friskt eftersom det är ganska "riskfritt" socialt, att vara jäkligt taskig. Ingen vet vem den elake fan är som döljer sig bakom "nicket"... Internet har påverkat människan på ett sätt man i framtiden kommer att hänvisa till som en historisk skiljelinje. Jag anser också att vi borde utveckla vår umgängesetik i den digitala samvaron. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sleget Posted July 27, 2006 Report Share Posted July 27, 2006 Ett gammalt klassiskt JAG-Budskap? När DU gör så, blir/känner JAG så och då blir DET så......(typ) Fast som min ugl handledare sade, man skall vara försiktig med dessa budskap för de är/kan vara kraftiga. Annars är det väl bra att gå på beteendet och inte personen? "-Du är så himla dålig därför att du är så ful....." är väl aldrig så lyckat. Artighet är inte fel heller och använt på rätt sätt kan man tvåla till en person rejält och ändå "hålla stilen". Link to comment Share on other sites More sharing options...
twintip Posted July 29, 2006 Report Share Posted July 29, 2006 I framtiden kanske man kan ha videoforum där medlemmarna pratar in sina meddelanden via webcam, mikrofon Vore riktigt nice. Då hade nog folk inte skrivit vissa saker de skriver nu, plus att folk kanske haft lättare att förstå oseriösa inlägg. (Finns ju iofs smilies till detta, men ett irl-face som pratar vore riktigt coolt ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Status quo Posted August 1, 2006 Report Share Posted August 1, 2006 Mitt sätt att "såga" andras inlägg är att helt enkelt motbevisa det som går att motbevisa med fakta, åsikter är något som inte går att såga efter som det är en åsikt även fast den kan vara grundad i felaktiga fakta, men en sådan åsikt är ofta väldigt inprentad och svår att, trots faktabevis om motsatsen, tvätta bort. Ange det om internets anonymitet. Jag tror tyvärr att många känner sig ensamma när de propagerar för en sak för att de som svarar är allt som oftast motståndare till det du har skrivit och sällan medhållare. Även fast det ibland kan vara flera som håller med varandra som skriver i en tråd är det säkerligen fler som håller med som aldrig skriver i tråden. Den enda gången jag har fått medhåll är här på forumet då många pmade mig och skrev att de höll med, det var kul att veta att det faktiskt fanns fler som hade samma åsikt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Engström Posted August 1, 2006 Report Share Posted August 1, 2006 Generellt sett så är jag snällare på forum än jag är i verkliga livet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dobberman Posted August 1, 2006 Report Share Posted August 1, 2006 Generellt sett så är jag snällare på forum än jag är i verkliga livet. Samma här....... Jag är MYCKET snällare på nätet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fillefalle Posted August 1, 2006 Report Share Posted August 1, 2006 Ange det om internets anonymitet. Jag tror tyvärr att många känner sig ensamma när de propagerar för en sak för att de som svarar är allt som oftast motståndare till det du har skrivit och sällan medhållare. Även fast det ibland kan vara flera som håller med varandra som skriver i en tråd är det säkerligen fler som håller med som aldrig skriver i tråden.Den enda gången jag har fått medhåll är här på forumet då många pmade mig och skrev att de höll med, det var kul att veta att det faktiskt fanns fler som hade samma åsikt. Jag håller med! ;) Men man skriver ju inte allt man skulle kunna göra, för att inte bli överflödig. Generellt sett så är jag snällare på forum än jag är i verkliga livet.Generellt sett så är folk snällare mot mig i verkliga livet än vad man kan bli bemött på forumet. Jag kanske sänder ut någon signal som gör att jag får mothugg ibland, eller så är mitt sätt att skriva inte så "chattigt". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning henke Posted August 1, 2006 Forumsledning Report Share Posted August 1, 2006 Generellt sett så är jag snällare på forum än jag är i verkliga livet. Samma här....... Jag är MYCKET snällare på nätet. LOL Årets Citat! Tror en viss ISP är beredd att hålla med och kanske även nån stackars försäljare på Elgiganten ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dobberman Posted August 1, 2006 Report Share Posted August 1, 2006 DET...Det var ju bara Collateral damage bara.......... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mech.Inf Posted August 1, 2006 Report Share Posted August 1, 2006 En lagom dos Ibogain kanske skulle få vissa att tänka efter vad de skriver i fortsättningen :P *Bara en tanke* Link to comment Share on other sites More sharing options...
falken_ Posted August 1, 2006 Author Report Share Posted August 1, 2006 Ange det om internets anonymitet. Jag tror tyvärr att många känner sig ensamma när de propagerar för en sak för att de som svarar är allt som oftast motståndare till det du har skrivit och sällan medhållare. Även fast det ibland kan vara flera som håller med varandra som skriver i en tråd är det säkerligen fler som håller med som aldrig skriver i tråden.Den enda gången jag har fått medhåll är här på forumet då många pmade mig och skrev att de höll med, det var kul att veta att det faktiskt fanns fler som hade samma åsikt. Stämmer. Mycket roligare att argumentera mot någon och föra fram sina egna åsikter än att bara hålla med någon. Kan ju bli lite lätt långrandigt om alla skrev, håller med, stämmer, precis ... Men man kanske borde bli bättre på att hålla med.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik_G Posted August 1, 2006 Report Share Posted August 1, 2006 EDIT: oups. denna ska vara i markan, kan någon vänlig själ flytta den dit. Ursäkta för inkompetensen Fan, är du helt jävla dum i huvudet eller? Kan du inte läsa enkla instruktioner? Vet du vad du är? Du är en sån där jävla morsgris som vi BlåGul alltid måste städa upp efter.. Fyfan.. Ja, så kunde t.ex Ing ha skrivit. Men det hade ju inte varit direkt trevligt Jag anser att sågningar som den ovan, eller, ännu vanligare, när man börjar ge sig på en motdebattör personligen istället för dennes argument inte bara är helt onödiga, utan dessutom något som inte har på forumet att göra. Om sågningar bara är rent elaka så raderar jag dem. Även om motståndaren håller en låg nivå anser jag att man inte behöver följa efter. Att hålla en ödmjuk och saklig framtoning tycker jag är dels det bästa sättet att "vinna" en argumentation på (om det nu finns något att "vinna") dels visar man att man, till skillnad från sin betydligt mer ilskna (om det nu gått till pajkastningsnivå) motståndare både har något vettigt tt komma med, samt att man har något bakom pannbenet. @Rille116 Ha ha ha ha ha ha ho ho hi hi hi ha ha ha ha /E Link to comment Share on other sites More sharing options...
falken_ Posted August 1, 2006 Author Report Share Posted August 1, 2006 EDIT: oups. denna ska vara i markan, kan någon vänlig själ flytta den dit. Ursäkta för inkompetensen Fan, är du helt jävla dum i huvudet eller? Kan du inte läsa enkla instruktioner? Vet du vad du är? Du är en sån där jävla morsgris som vi BlåGul alltid måste städa upp efter.. Fyfan.. uuuu, ett tag trodde jag det var allvarligt där Men det var precis det jag syftade på, fast kanske inte så extremt dock. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.