Johan_soldat Posted July 24, 2006 Report Share Posted July 24, 2006 finns det någon form av ordinanstjänst? mina far gjorde lumpej i sthlm för många år sen.då var hans befattning bilordinans eller dyl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sandström Posted July 24, 2006 Report Share Posted July 24, 2006 finns det någon form av ordinanstjänst? mina far gjorde lumpej i sthlm för många år sen.då var hans befattning bilordinans eller dyl Jag vet iallafall med mig att det finns motorcykelordinans, mer om det finns att läsa på Lumpen.nu -> Utbildningar -> Egen sökning -> Befattningskod KS900. Det går iallafall ut på att du agerar brevduva mellan olika staber och enheter med hjälp av motorcykel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
106 Posted July 24, 2006 Report Share Posted July 24, 2006 Ordonnans. Inte för att märka ord, men det blir så mycket lättare att hitta trådar om man stavat rätt i titeln (och i själva tråden). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ing Posted July 24, 2006 Report Share Posted July 24, 2006 Ordonnans. Inte för att märka ord, men det blir så mycket lättare att hitta trådar om man stavat rätt i titeln (och i själva tråden). Så sant! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Victor Posted July 24, 2006 Report Share Posted July 24, 2006 Om man rycker in som MP kan man bli MC-ordonnans. /V Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sandström Posted July 24, 2006 Report Share Posted July 24, 2006 Vet inte riktigt vad jag tänkte med min stavning :P *Smäll på fingrarna* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
periksson Posted July 25, 2006 Report Share Posted July 25, 2006 amfibie har ett par ordonanser. dom blir utbildade gbåtsförare, skarpskyttar och signalister Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Forssman Posted July 25, 2006 Report Share Posted July 25, 2006 fanns på t2 under förr utbildningsåret(Mc). Men jag tror att Mc ska bort mer och mer då detta inte används internationellt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts