Arion Posted July 24, 2006 Report Share Posted July 24, 2006 (edited) Jag sommarjobbar på Skara Sommarland och idag när jag var ute och plockade skräp (jätte roligt) så hörde jag någon säga: -Titta!, ett militärflygplan! Jag tittade upp och såg ett ganska stort propellerplan flyga ganska lågt för att efter någon/några sekund/sekunder försvinna bortom träden. Det enda jag igentligen han se vara att det inte var ett hercules, och det kan inte heller ha varit ett privatplan eller trafikplan. Så vad kan det ha varit? EDIT: Kan tillägga att det var mer långsmalt än tp84. Edited July 24, 2006 by Arion Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik_G Posted July 24, 2006 Report Share Posted July 24, 2006 EDIT: Kan tillägga att det var mer långsmalt än tp84. Högvingat? Lågvingat? Antal motorer? Färg? /E Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arion Posted July 24, 2006 Author Report Share Posted July 24, 2006 EDIT: Kan tillägga att det var mer långsmalt än tp84. Högvingat? Lågvingat? Antal motorer? Färg? /E Hmm, tror att det var ganska lågvingat, iaf lägre än hercules. Är också ganska säker på att det var en motor på varje vinge, färgen var något grå/grön aktigt. Har också ett svagt minne av någon typ av märke som liknade RAF:s, men detta är jag inte alls säker på att jag såg... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CBRN-fåne Posted July 24, 2006 Report Share Posted July 24, 2006 Vi ska flyga tillsammans med ryssarna över Frankrike inom OpenSkies med start just nu. Kan det varit något ryskt? Vilken typ av spaningsflyg kan de tänkas använda? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danne Posted July 24, 2006 Report Share Posted July 24, 2006 Vi ska flyga tillsammans med ryssarna över Frankrike inomOpenSkies med start just nu. Kan det varit något ryskt? Vilken typ av spaningsflyg kan de tänkas använda? Open skies tidigare i somras Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arion Posted July 24, 2006 Author Report Share Posted July 24, 2006 Detta planet kan det ha vart, men jag är inte säker på det, det stämmer inte så bra på min beskrivning iaf. Men jag såg det ju bara en kort stund, så det kan mycket väl ha varit det. Någon som vet om dom flög i trakterna kring Axvall runt klockan 11? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eskil Posted July 25, 2006 Report Share Posted July 25, 2006 Tp 100 (ifall vi nu har kvar några sådana)? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
APC TECH Posted July 26, 2006 Report Share Posted July 26, 2006 Stålmannen???? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arion Posted July 26, 2006 Author Report Share Posted July 26, 2006 Jag vet inte, men det var nog inte stålmannen i alla fall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fanjunkar´n Posted July 26, 2006 Report Share Posted July 26, 2006 Kan det ha varit det här planet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
APC TECH Posted July 26, 2006 Report Share Posted July 26, 2006 Bör inte ha vart en An-124...eftersom den har 2 motorer per vinge och är alla målade vita=) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SnowFlax Posted October 2, 2006 Report Share Posted October 2, 2006 (edited) Lånar tråden lite. Hoppas att trådskaparen har överseende. Har fått i uppgift att beskriva följande flygplan. Är det någon som vet vad flygplanen heter? Adress till bilderna: http://norrsken.mine.nu/images/flp.jpg Edited October 2, 2006 by SnowFlax Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danne Posted October 2, 2006 Report Share Posted October 2, 2006 (edited) Lånar tråden lite. Hoppas att trådskaparen har överseende.Har fått i uppgift att beskriva följande flygplan. Är det någon som vet vad flygplanen heter? Adress till bilderna: http://norrsken.mine.nu/images/flp.jpg Fått i uppgift? Är det inte en del av uppgiften att id:a maskinerna då? Nej, jag är inte gammal och bitter, men du lär dig betydligt mer om du letar reda på infon själv. Edited October 2, 2006 by Danne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Troppchefen Posted October 2, 2006 Report Share Posted October 2, 2006 Lånar tråden lite. Hoppas att trådskaparen har överseende.Har fått i uppgift att beskriva följande flygplan. Är det någon som vet vad flygplanen heter? Adress till bilderna: http://norrsken.mine.nu/images/flp.jpg M7745-759001 Flygplankort, finns med största sannorlikhet på ditt bokförråd!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
106 Posted October 2, 2006 Report Share Posted October 2, 2006 På flygplanet med civil målning ger ju talet på fenan en bra utgångspunkt för identifiering. ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richie_3000 Posted October 2, 2006 Report Share Posted October 2, 2006 Detta planet kan det ha vart, men jag är inte säker på det, det stämmer inte så bra på min beskrivning iaf. Men jag såg det ju bara en kort stund, så det kan mycket väl ha varit det. Någon som vet om dom flög i trakterna kring Axvall runt klockan 11? Vet att jag sett ett liknande camo-färgat grön/m.grön/grå/brun vid flertalet flygplanens dag på Barkarby flygfält, hyffsat stort men inte i närheten av Herkules? Där sitter de iaf en propellermotor per vinge, lågvingat... Kanske var det, men jag har INGEN aning om vad det är för plan eller modell? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts