Jump to content

Oidentifierat flygplan

Arion

Recommended Posts

Jag sommarjobbar på Skara Sommarland och idag när jag var ute och plockade skräp (jätte roligt) så hörde jag någon säga:

-Titta!, ett militärflygplan!

Jag tittade upp och såg ett ganska stort propellerplan flyga ganska lågt för att efter någon/några sekund/sekunder försvinna bortom träden.

Det enda jag igentligen han se vara att det inte var ett hercules, och det kan inte heller ha varit ett privatplan eller trafikplan.

Så vad kan det ha varit?

EDIT: Kan tillägga att det var mer långsmalt än tp84.

Edited by Arion

EDIT: Kan tillägga att det var mer långsmalt än tp84.

Högvingat? Lågvingat? Antal motorer? Färg?

/E

Hmm, tror att det var ganska lågvingat, iaf lägre än hercules. Är också ganska säker på att det var en motor på varje vinge, färgen var något grå/grön aktigt.

Har också ett svagt minne av någon typ av märke som liknade RAF:s, men detta är jag inte alls säker på att jag såg...

Detta planet kan det ha vart, men jag är inte säker på det, det stämmer inte så bra på min beskrivning iaf. Men jag såg det ju bara en kort stund, så det kan mycket väl ha varit det. Någon som vet om dom flög i trakterna kring Axvall runt klockan 11?

• 2 months later...

Lånar tråden lite. Hoppas att trådskaparen har överseende.

Har fått i uppgift att beskriva följande flygplan. Är det någon som vet vad flygplanen heter?

Adress till bilderna: http://norrsken.mine.nu/images/flp.jpg

Edited by SnowFlax

Har fått i uppgift att beskriva följande flygplan. Är det någon som vet vad flygplanen heter?

Fått i uppgift? Är det inte en del av uppgiften att id:a maskinerna då?

Nej, jag är inte gammal och bitter, men du lär dig betydligt mer om du letar reda på infon själv. :)

Edited by Danne

M7745-759001 Flygplankort, finns med största sannorlikhet på ditt bokförråd!!

Detta planet kan det ha vart, men jag är inte säker på det, det stämmer inte så bra på min beskrivning iaf. Men jag såg det ju bara en kort stund, så det kan mycket väl ha varit det. Någon som vet om dom flög i trakterna kring Axvall runt klockan 11?

Vet att jag sett ett liknande camo-färgat grön/m.grön/grå/brun vid flertalet flygplanens dag på Barkarby flygfält, hyffsat stort men inte i närheten av Herkules? Där sitter de iaf en propellermotor per vinge, lågvingat... Kanske var det, men jag har INGEN aning om vad det är för plan eller modell?