Jump to content

P4 KVARN - vilka ska dit/vilka är där?

Recommended Posts

Hejsan, jag rycker in som skyttegruppbefäl på P4 KVARN nu den 7 augusti.

Tänkte bara fråga er som redan är där hur det funkar med att ta med TV och så? När vi var där på introduktionshelg så fanns det visserligen en TV i ett av logementen med jag bara undrar om det är värt att ta med egen?

Och är det någon som ska dit? :) :)

Tänkte bara fråga er som redan är där hur det funkar med att ta med TV och så? När vi var där på introduktionshelg så fanns det visserligen en TV i ett av logementen med jag bara undrar om det är värt att ta med egen?

När jag gjorde GU där så var det egen TV som gällde och när jag var där ute för några veckor sedan så hade de VPL tagit med sina egna TV pryttlar.

/J

Hejsan, jag rycker in som skyttegruppbefäl på P4 KVARN nu den 7 augusti.

Och är det någon som ska dit? :D :D

eller bara sno en från "soldaterna" :P på lednings pluton

jag ska oxå rycka in den 7:e augusti på kvarn..men ja tror det är onödigt att ha med sig tv första dagen...man har inte så mycket tid för de dom första veckorna...men sen när man lärtr känna varandra är det ju ett måste att ha med =)

Jag skall med till Kvarn grk-soldat. med ward

Och som ward säger man ""behöver nog inte ta med sig tven det fösta man gör"" då det kommer att vara mycket nya saker / rutiner man skall göra och kunna. Har en polare som låg på cv9040 och han sa att han var ledig max en kväll i veckan sen under utbildningen då som hadde vangstjänst på kvällarna.

Ta med ett glatt humör i stället för tven då det säker kommer att behövas mer vissa stunder.

glöm inte att kolla på http://www.grenadjarkompaniet.se/ mycket rolig sida för oss på kvarn.

//Hannibal

Ja det håller jag med om att TV:n inte kommer att behövas förrän efter det första värsta är över. Men jag har en rätt så smidig liten TV med inbyggd DVD i och det vore ju in direkt fyskam o ha i luckan sen när man e trött efter en heldags övningar och längtar efter civilitationen, speciellt eftersom Kvarn ligger mitt i ingenstans :P

Tufft, nu ska jag kolla in hemsidan, har letat frenetiskt efter en sådan sida men inte hittat, tackar!

Vi ses den 7:e gott folk!

"lev tills du dör"

:baskerHV:

TV är överskattat...

Ta med högtalare elelr stereo motsv. ist.

Det har vi fått mer användning av då det finns TV i dagrummet, på soldathemmet och på markan.

Citat från Löjtnant Palm på gren. komp.

"Kvarn är stället som Gud glömde, Djävulen inte vill ha och som Försvarsmakten köpte."

Ha så kul.. Ni är varmt välkomna till oss på kvarn så länge ni ställer er sist i matkön :P ;)

Som andra sagt så är tv helt onödig de två första veckorna, men förr eller senare så är den guld värd när kvälltjänster blir något färre så jag rekomenderar starkt en tv. Mitt log skaffade tv vecka 3 och är fortfarande med oss nu 6 månader senare..

Soldathemmet i Kvarn kan ni nästan glömma, litet och rymmer kanske 80 pers, och ni blir en hel del mer eftersom både ni och Malmens vpl ligger i Kvarn. Jag spenderade 3 månader i Kvarn och var i soldathemmet endast två tillfällen 1, Intro veckan 2, när alla andra had fältvecka..

Ps. Se fram emot att spendera vintern i Kvarn mina herrar och damer :)

/Elit Bev :tveka:

Jag tänker iaf ta med min TV när det värsta är över sådeså, och av vad jag förstått så är soldathemmet lite litet och "outdated".

Och du Berghaus, jag tänker ställa mig i kön där den börjar, precis som alla andra gör... :P

Nervöst nu...Bara några dagar kvar... :happy:

mycket riktigt....titta in på vårat kompanis elementära hemsida :D

Ja titta gärna in på sidan och när ni sedan ryckt in så ta många bilder och ge dem till mig så kommer jag att publicera dem.

Soldathemmet i Kvarn kan ni nästan glömma, litet och rymmer kanske 80 pers, och ni blir en hel del mer eftersom både ni och Malmens vpl ligger i Kvarn. Jag spenderade 3 månader i Kvarn och var i soldathemmet endast två tillfällen 1, Intro veckan 2, när alla andra had fältvecka..

/Elit Bev :baskerHV:

Soldathemmet får ta in 105 personer åt gången enligt Brandkåren. Helikopterflottiljen kommer under hösten att vara utspridda över Sverige så det är bara att komma ner till Soldathemmet. Ni är alla välkomna.

Jag tänker iaf ta med min TV när det värsta är över sådeså, och av vad jag förstått så är soldathemmet lite litet och "outdated".

Jo, Soldathemmet är lite litet och vi jobbar ferbrilt på att utöka våra lokaler.

Var inte soldathemmet stängt pga ombyggnad när vi var där på informationshelgen?, isåfall bör det ju inte vara särskilt "outdated".

Stämmer att det var stängt under infohelgen. Dock har renoveringen mestadels handlat om utbyte av avlopp och nydragning av el. Allt är fortfarande inte klart, men kommer att ordnas till under hösten.

Så...varmt välkomna till Kvarn och Soldathemmet. Jag kommer att träffa er alla under första veckan.

Ja men så trevligt! Jag är musikintresserad för övrigt...Hur ser det ut med instrument och möjligheter till att jamma lite med likasinnade?

:rockon:

Vi har en replokal med instrument så det finns alla möjligheter till att jamma lite. Tyvärr fick vi inte den renoverad under våren, men vi jobbar på att få även den i bättre skick

Jag kommer med tåg till Motala ca 9.15, tar sen bussen 10.00 till kvarn.

Trevligt trevligt hörrni, själv så åker vi försvarets bokade bussar (Från Eskilstuna) och kommer fram typ mellan 10 och 11 imorgon...

Vi ses imorrn grabbar!

:blink::D

• 2 weeks later...
Nå, nu när vi vart här ett tag, vad tycker ni? och vilka är ni?

Jag är vpl Svensson 2:a pluton 3:e grupp.

Ha det bra!

Ja fy fan, det var ju inte som man trodde iaf!!! Det blir nog roligare snart, fan bara en massa exercis och sjukvård har det ju varit hittills... :camo:

Hälsningar vpl Lindqvist 1:a pluton, 2:a grupp (Alfa Romeo = den bästa plutonen) :Malaj:

Vill ha basker!!! Fältmössan e ju så ful! :baskerPa:

MEddelnadet här ovanför skrevs av mig Pinnen_ på samma dator här på Kvarn som Arion hade varit inloggad på och lyckats klicka så att hans lösenord sparades :Malaj: och när jag klickade på en maillänk så loggades jag in på han och svarade... så sorry Arion, och jag tror jag har ändrat så att du har en signatur som jag skulle ha :P Du kan ju se till o ändra det nån gång om du inte vill ha dom där citaten i nederkant

:baskerPa: