Jump to content

Livskvadron Juli 2007


Recommended Posts

ja gissa de du =P har ni tur hinner ni med minst två löprundor!

[reklam]Och till er som har chans, högvakterna drar igång på måndag, men kan särskillt rekomendera att ni tar er till slottet på HM Kungens födelsedag den 30e då Andra Kungliga Militärpolispluton löser av 6e Kompaniet! [slut.reklam] ;-)

 

Ha det bra där i det civila mörkret å träna upp er ordentligt den sista tiden nu ;-)

Edited by MPMöller
Link to comment
Share on other sites

Jag kommer på infohelgen, vi ska ju bo på K1 och allt. Undrar vad vi ska ha fyskläderna till :rockon:

 

Är det någon som vet mer om info-helgen?

 

Sedan, för oss som reser lite halvlångt... Undra om man kan komma på fredag kväll redan o sova.. för "das X2000" går inte på lördag morgon så man är framme i tid...

 

/Lenny

Link to comment
Share on other sites

Hmm, jag vet att det är någon annan i tråden som har frågat det här men som inte har fått svar. I rutan "Enhet/kompani" på min inkallelseorder står det "MP PLUTON insats/höst". Någon som vet vad detta kan betyda. Mig veterligen utbildas det bara militärpoliser vid två skvadroner, 2. Skvadron i januari och Livskvadron i Juli. Hur kommer det sig då att det inte står "Livskvadron (MP till häst)" på min kallelse? Hjälp hjälp hälp...

 

Dessutom har jag ännu inte fått någon kallelse till infohelg på K1. Hur kan det komma sig?

Link to comment
Share on other sites

Jag kommer på infohelgen, vi ska ju bo på K1 och allt. Undrar vad vi ska ha fyskläderna till :-P

 

Är det någon som vet mer om info-helgen?

 

Sedan, för oss som reser lite halvlångt... Undra om man kan komma på fredag kväll redan o sova.. för "das X2000" går inte på lördag morgon så man är framme i tid...

 

/Lenny

 

Bara att ringa "reseavdelningen", nummer står i dina papper om infohelgen. Jag åker upp på fredag-kväll. Det gick bra att komma då enligt den mycket vänliga damen på Livskvadrons reseption/reseavdelning. Hon bokar dina biljetter, om du inte nu har gjort det själv redan :happy:

 

/// Axel

Link to comment
Share on other sites

Hmm, jag vet att det är någon annan i tråden som har frågat det här men som inte har fått svar. I rutan "Enhet/kompani" på min inkallelseorder står det "MP PLUTON insats/höst". Någon som vet vad detta kan betyda. Mig veterligen utbildas det bara militärpoliser vid två skvadroner, 2. Skvadron i januari och Livskvadron i Juli. Hur kommer det sig då att det inte står "Livskvadron (MP till häst)" på min kallelse? Hjälp hjälp hälp...

 

Dessutom har jag ännu inte fått någon kallelse till infohelg på K1. Hur kan det komma sig?

 

 

Du är placerad på den den nya befattnigen "insats", jag blev precis som du väldigt förvånad när det stod så på mina papper... Har hört några olika varianter på vilken skvadron vi ska tillhöra, har hört 5:e och livskvadron.

 

Hurvida det ser ut med infohelger för oss vet jag inte, fick inget direkt svar när jag frågade. På telefon så visste dom inte och på mailen så uteblev det svaret och jag fick bara svar på min andra frågor.

 

Förövrigt för er som känner att ni kanske vill byta till häst så sa dom till mig att det i så fall skulle göras på inrycksdagen ifall man hade bra skäl.

 

//gb_man

Edited by gb_man
Link to comment
Share on other sites

Hallå!

Grattis alla nya MP, ni kommer att lära er mycket under ert år...

 

Träna mycket innan, Träna upp fysiken, viljan, orken och ert mod.

 

Det krävs mod att bli Mp om man ska rida.... Hästarna e bruna, och galna! Men det är mycket självutvecklande att stiga upp på de barnätande, blodtörstande monstren, och överleva det!

 

Som någon sa till mig, det är som lumpen -kul efteråt. Lumpen är en upplevelse man inte vill vara utan, men inte gör om heller! :mellow:

Link to comment
Share on other sites

Jag kommer på infohelgen, vi ska ju bo på K1 och allt. Undrar vad vi ska ha fyskläderna till :dribble:

 

Är det någon som vet mer om info-helgen?

 

Sedan, för oss som reser lite halvlångt... Undra om man kan komma på fredag kväll redan o sova.. för "das X2000" går inte på lördag morgon så man är framme i tid...

 

/Lenny

 

Bara att ringa "reseavdelningen", nummer står i dina papper om infohelgen. Jag åker upp på fredag-kväll. Det gick bra att komma då enligt den mycket vänliga damen på Livskvadrons reseption/reseavdelning. Hon bokar dina biljetter, om du inte nu har gjort det själv redan :baskerKav:

 

/// Axel

 

 

Japp, jag ringde den snälla damen tidigare förra veckan, så jag fick bra biljetter.. är uppe på fredagen 19.50 vid stlm C efter en resa med X200 och beräknar at vara vid Gärdet 20.22...

 

Undrar hur många de är som åker?.. typ X2000 o som är där vid fredagskvällen also...

 

 

BTW, hon där damen vid resedelen, sa nått om 10 resor hem.. hmm är de va vi får betalt eller undra hur de kan verka..

 

Får man fråga när ni åker upp o e framme?

 

/Lenny

Edited by Littlelen
Link to comment
Share on other sites

Japp, jag ringde den snälla damen tidigare förra veckan, så jag fick bra biljetter.. är uppe på fredagen 19.50 vid stlm C efter en resa med X200 och beräknar at vara vid Gärdet 20.22...

 

Undrar hur många de är som åker?.. typ X2000 o som är där vid fredagskvällen also...

 

 

BTW, hon där damen vid resedelen, sa nått om 10 resor hem.. hmm är de va vi får betalt eller undra hur de kan verka..

 

Får man fråga när ni åker upp o e framme?

 

/Lenny

 

Fattar inte riktigt vad du menar? Man får ALLTID betald resa hem med tåg!

 

:camo:

 

// Amfvrak

Edited by amfvrak
Link to comment
Share on other sites

Japp, jag ringde den snälla damen tidigare förra veckan, så jag fick bra biljetter.. är uppe på fredagen 19.50 vid stlm C efter en resa med X200 och beräknar at vara vid Gärdet 20.22...

 

Undrar hur många de är som åker?.. typ X2000 o som är där vid fredagskvällen also...

 

 

BTW, hon där damen vid resedelen, sa nått om 10 resor hem.. hmm är de va vi får betalt eller undra hur de kan verka..

 

Får man fråga när ni åker upp o e framme?

 

/Lenny

 

Fattar inte riktigt vad du menar? Man får ALLTID betald resa hem med tåg!

 

:)

 

// Amfvrak

 

Nej jag reagerade bara på just de här med 10 resor... men om det alltid är de... fan va gött!!

 

undra bara hur ofta man får åka hem lixom.. o om de blir mer än bara över helgen, vilket kan kännas lite kort om man åker så långt som man själv gör..

 

Amfvrak.. du kanske vet mer?

 

btw. var åker du ifrån? bor dvs..

 

/L

Link to comment
Share on other sites

Japp, jag ringde den snälla damen tidigare förra veckan, så jag fick bra biljetter.. är uppe på fredagen 19.50 vid stlm C efter en resa med X200 och beräknar at vara vid Gärdet 20.22...

 

Undrar hur många de är som åker?.. typ X2000 o som är där vid fredagskvällen also...

 

 

BTW, hon där damen vid resedelen, sa nått om 10 resor hem.. hmm är de va vi får betalt eller undra hur de kan verka..

 

Får man fråga när ni åker upp o e framme?

 

/Lenny

 

Fattar inte riktigt vad du menar? Man får ALLTID betald resa hem med tåg!

 

:)

 

// Amfvrak

 

Nej jag reagerade bara på just de här med 10 resor... men om det alltid är de... fan va gött!!

 

undra bara hur ofta man får åka hem lixom.. o om de blir mer än bara över helgen, vilket kan kännas lite kort om man åker så långt som man själv gör..

 

Amfvrak.. du kanske vet mer?

 

btw. var åker du ifrån? bor dvs..

 

/L

 

Det här med tio resor är nog att man oftast får ut en liten, kalla det "folder", med tio biljetter i . På så sätt slipper man be plutonens reseansvarige att gå varje tors/fre och hämta en massa biljetter!

 

I min försvarsmaktsvärld, vilken iofs. börjar bli lite åldrad (strax innan FB04) så får man inte åka hem speciellt ofta innan fredag (ingen på mitt gamla kompani fick NÅGONSIN åka hem tidigare om det inte förelåg mkt starka skäl bakom det hela).

 

mina 10 korvören

 

:rockon:

 

// Amfvrak

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hallå där!

 

Tänkte man kanske kunde få en vänligt sinnad blågul att ta bort 2007-stämplingen på denna tråd - på så vis slipper man ännu en tråd för 2008, där bland annat jag sorteras in :banghead:

 

Någon tidigare MP som kan berätta lite mer om MP, typ mtrl, vad som ingår i utb, vilka befäl man ska passa sig extra noga för o dyl. ;P

 

 

På Kavkas skall jag bo i 8 månader!

// Tinglöf :surprise:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...