Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

joppe

Avreageringstråden

Recommended Posts

(---)

Får jag också följa med? ,O

Alla får följa med! SoldF:s hämnar- och öldrickarbuss!

Trodde ni var fredliga? :P

Tillägg: och medlar i konflikter? Iofs ölen var en bra insats! ;)

(---)

Får jag också följa med? :D

Alla får följa med! SoldF:s hämnar- och öldrickarbuss!

Trodde ni var fredliga? :P

Tillägg: och medlar i konflikter? Iofs ölen var en bra insats! ;)

Peace trough Superior firepower!!

...och ett par öl efteråt. :P

Någon som vill skjutsa mig från Linköping till Ulricehamn och hem igen? Jag bjuder på öl (när vi kommit hem)!

Skit också, hade det varit på andra hållet så hade du fått åka med mig i helgen. Ska från ulricehamn till linköping och tebax. Du jag kan få hans nummer och adress så fixar jag det till dig, har precis värmt upp motorsågen i två dagar inför höstens sässong i skogen :D

/martinator

hahaha tyckte första inlägget var klockrent.

Själv är jag irriterad på att glassen (Sia Glass: Cookie) jag köpt har tinat och sedan blivit fryst igen! Nu smakar den isigt! Och jävligt irriterande att det hela tiden kommer kondens från glasspaketet och sölar ned på datorbordet...

Varför i helvete kan de inte hålla ordning på kylarna eller skriva att glassen redan är töad och återfryst.

hahaha tyckte första inlägget var klockrent.

Själv är jag irriterad på att glassen (Sia Glass: Cookie) jag köpt har tinat och sedan blivit fryst igen! Nu smakar den isigt! Och jävligt irriterande att det hela tiden kommer kondens från glasspaketet och sölar ned på datorbordet...

Varför i helvete kan de inte hålla ordning på kylarna eller skriva att glassen redan är töad och återfryst.

Hell yeah, vi tar ölen och glassen, sen när vi väl blivit varma i kläderna är glassen perfa, sådär lagom mjuk o go... SEN åker vi på roadtrip, vi kan stanna vid Sia Glass och hyvla upp dom tills dom slutar kondensera och trakassera den oskyldiga lilla glassätaren..

däremot vet du väl att det är strikt förbjudet att medtaga slippriga isprojektiler till ett databord,

det kan påverka säkerheten - plötsligt sitter du där och skriver sliriga slippriga kommentarer!

illa :P

Varför nöja sig med roadtrip till Ulricehamn? Vi kan ta en Sverige runt-runda och hyvla av allt som irriterar oss i hela Sverige. Resan kulminerar självklart i och med besöket hos Radiotjänst i Kiruna.

Posten kör förbi mitt rum vid denna tiden och irriterar mig när jag försöker koncentrera mig på musiklyssning. Posten borde läggas till på besökslistan.

Helsingborgsfestivalen började nu på eftermiddagen. Bara de vanliga månglarna, fettosande matstånden och öl i plastglas vid "konsert"tälten.

Solen skiner, det är varmt och om det inte regnar bort kommer nog rekordet från 1994 att slås med hästlängder. (det har varit kallt eller regnat bort sen dess)

Nedanför Kärnan, dvs mitt i dj-a Helsingborg står en 12 meters mil.se/lumpen.nu rekryteringstrailer, bemannad med 5-7 rekryterare.

Jättefint.

Var är Hemvärnet ?

Inte synliga iallafall.

Årets absolut enklaste sätt att plocka åtminstone några intresserade till Bataljonen.

Inte en käft.

Surt.

Jäklar. Dit måste man ju. Några skojjiga artister på festivalen iår?

DATORER AAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRggggggggggggghhhhhhhhhhhhhhhhhhh

h

nu känns det lite bättre

DATORER AAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRggggggggggggghhhhhhhhhhhhhhhhhhh

h

Fortfarande svårt med Ubuntu hör jag. ;)

Skulle till Roskilde-festivalen i sommar men var sent ute med att köpa biljetter (hade inte fått lön än) när jag till min fasa upptäckte att biljetterna tagit slut 2 veckor innan festivalen började. BSatte genast igång med att leta biljetter och tänkte "jaja, lite överpris får man väl räkna med"

Var beredd att betala upp till 2500/ biljett (behövde 2 st. Orginalpriset var 1650 sek) men upptäckte att folk som sålde sina biljetter gjorde allt för att kräma ur det sista ur dem, det var f-n ta mig människor som begärde 4-5000:-/ biljett!!! Och när man hörde av sig till någon som hade annonserat ut en biljett för ett hyffsat pris blev alltid svaret "-Njaae...jag vill nog ha lite mer/ Vad bjuder du? Har lite fler som är intresserade".

Jag kan acceptera att att man av någon anledning inte kan åka och vill sälja sin biljett med utan att gå med förlust eller tom göra en mindre vinst men vissa av dessa ockrare verkar ha satt det i system att köpa upp massa biljetter och sälja dem till ockerpris. Fanns tom ett företag som sysslade med detta.

Hur som helst 2 dagar innan festivalen fanns det inte en biljett att uppbåda under 3500:- vilket jag vägrade betala, så jag ringde mina kompisar som redan var inne på festivalområdet. De berättade att det fanns biljetter att köpa på området för ca 2000 SEK och att de kunde lägga ut pengar så länge. Sagt och gjort, biljetterna blev inköpta av en "svartabörshaj" som begärde 1800DKK/biljett (typ 2300 sek) men då han la ihop summan (mina kompisar köpte 3 biljetter, 2 till mig och min flickvän, 1 till en annan kompis) fick han detta till 4600 DKK!! 3X1800= 5400 :rockon: . Mina kompisar var inte sena att snabbt betala den begärda summan och de lämnade över biljetterna när jag och min flickvän kom till festivalen. Summa sumarum, Jag betalade alltså ca 1533 DKK, eller 1900 SEK/ biljett istället för 3-4000. Så till alla snikna människor som bara är ute efter att sko sig på en annans "olycka"...IN YOUR FACE. Jag hoppas att ni inte fick sålt era biljetter och gick ordentligt back. Tack vare er höll jag på att missa Opeth och Tool.

Fortsätter att spy galla på allt vad linux heter just nu....

och alla j***a id**** som gör program till det

Klippt ur en readme för arla (afs-klient)

7. How do I compile/install/start arla?

See the file INSTALL

Ja, och sen då???? gudvet att jag försökt göra rätt så jävla mycket med den filen...

Vad sägs om en vettig installationsanvisning? Eller är man så j**** bra för att man gör en klient att man inte behöver bry sig om sånt och alla som inte klarar av att använda den är n00bs som man inte behöver bry sig om.

Och så undrar folk varför linux inte tar över världen.

(edit... tja, jag kan ju förstås läsa i filen också... istället för att se det som en dryg fråga... puls < puls tidigare :blink:)

RichardN: det där var programerare i ett nötskal.

Samma problem finns på windowssidan också. Jag vill inte ha 70-11 Dj-vla rutor som talar om hur underbart det här programet- det är det inte.

Och när man väl har fått in eländet vill jag definitivt inte ha en f-rbn... massa små kul popuper som talar alla sexiga extra prylar man kan få ned. de är lika sexiga som en trafikolycka

OSV....

/Mats med 19K burk att hålla ordning på

dessa j*@la fartkamror längs nissastigen som gör att snitthastigheten minskat till 80 km/h. Förstör trafikrytmen totalt och leder till vansinniga och livsfarliga omkörningar. Hata vägverket och trafiksäkerhetsverket.

/martinator

Hoppar på "avdelningen spy galla över manualer."

Varför i herrans namn kan dom inte göra svenska manualer eller maskinöversatta förståeliga dito så även vi som gick i skolan för läääänge sen, den tid då inte ens hälften av lärarna behärskade engelska, kan ha glädje och nytta av div. dataprogram och sist men inte minst kan FELSÖKA eländet när allt är nattsvart? Nä, man skulle hjärntvätta en hög programmerare och bara lägga in basic-informationen i deras hjärnkontor för ett tag, då skulle det nog bli annat ljud i skällan.

Teknikern - som allt för ofta får köra "trial and error." :Malaj:

Om man ska kolla i manualer försvinner ju halva nöjet! B)

Om man ska kolla i manualer försvinner ju halva nöjet! B)

Jag menade naturligtvis när skiten krashat, inte när man ska starta för första gången. Manualen ska naturligtvis ligga kvar i kartongen till sist annars är det ju liksom ingen sport. :sniper:

Hur i h-e kan man vara så dum att man arbetar extra under hela sin semester? Insåg nyss att jag denna sommar kommer att ha tre dagars semester. Bra pengar men hur klyftig är man...

Ett stort tack till personen som gått genom hela central och norra Helsingborg och hällt något, fil/youghur/glass/målarfärg i Metroställen.

Även ett stort tack till dig om det var du som för två veckor sedan gjort samma sak fast med ett ägg nerslängt i var ställ.

Jag har jobb så det räcker. Behöver inte städa upp efter dig med.

Hoppas jag ser dig in action någon gång och kan följa efter dig för att se var du bor, eller jobbar.

Payback is A bitch.

J*vligt förbannad på de inkompetenta personer som "försökte" laga min mobil. När jag idag fick tillbaka den tre veckor efter att jag lämnat in den, sa dom att dom hade bytt, knappsats och joystick(dvs. det som krånglade). Och idag när jag fick tillbaka den så har jag exakt samma problem.

Varför bara byta det som krånglar utan att göra en riktig felsökning och hitta problemet istället för att: "hmm...knappsatsen fungerade inte...'kliar sig i huvudet'....äsch vi byter den, då borde det fungera"

PUCKO! Nu tvingas ni göra om och förhoppningsvis mer rätt än förra gången

:D

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,866115,00.html

:):):banghead::banghead::banghead::banghead:

jöarfgfhkewrhlikewjnfgkh *slår med knytnäven på tangentbordet*

Fy för f*n vad trött jag blir på detta s*tans redskap CMR, bara ett oändligt slöseri med skattepengar återigen.

AAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHH

Så nu känns det lite bättre, tack! :P

Kan inte annat än att hålla med.

Börjar bli rätt så illamående av alla "allvetare" som är fulla av dubbelmoral och floskler (även om de tycks vara överrepresenterade inom vissa områden...)

HIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIYAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH

Jag hatar kabelhärvor bakom datorn 8-/

SWOOOOOOOOOOOOOOOOOOOSCH *gör en roundkick alá chuck noris mot datorn*

:):camo::camo::camo::camo:

Ursäkta ? Va ?!!

Nej, ett tomt Metro-ställ dubblar inte som soptunna !!

Nej! Inte ens för blöjor till din bedårande lilla gaphals....

...

Gud giv mig styrka att inte köra upp xxxxxx i xxxxxx på xxxx om jag nångång kommmer på dem in action.....

Detta gäller i och runt södra Götaland.

Guest Lekhunden

våldtäksmän/pedofiler ??!! sjukt less på att läsa : 15åring flicka våldtagen av 5 män...18årig kvinna våldtagen av 3 st , killen tvingades titta på... Typ varje dag!! :huh: sällan man läser att dom får en STRAFF.

Förutom då ''Haga-mannen'' 14år eller vad han nu fick men då är det ju att är det ett straff att sitta i fängelse i Sverige? snarare en hotellvistelse ....... :tveka:

Nääe fy faan !!! Avrätta fanskapen och skicka en räkning på kulan! :banghead:

Personligen blir jag mest less på min egen oförmåga att ta tag i de 42984029st mer eller mindre viktiga saker som borde tagits tag i nu innan terminsstart... :tveka:

Just ja, nu borde CSN-koden dyka upp i brevlådan snart, var ju faktiskt flera dagar sen jag beställde den...

• Create New...