Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

joppe

Avreageringstråden

Recommended Posts

trött på mig själv för att jag inte standardiserat packningen av stridssäck och trossäck. :camo:

Trött på alla som anser att allt de råkar ut för är pga de är motarbetade av klåpare,

rövslickare etc etc och aldrig inser att åtminstone vissa kan ärligt dela uppfattningen med befälen,

presterar bättre på grund av bättre förberedelser och andra små klurigheter folk har för sig.

Arghh... Jag vill peta folk med bajonetten som inte klarar av att fixar en 100m ansattsvis framryckning utan att sacka efter, och som sedan inte orkar gå ner i anläggning vid understöd... Sådan kondis MÅSTE man ha! Annars är det nog läge att skaffa den om man ska vara med det "nya" hemvärnet som skyttesoldat...

Jaja.. alla har inte samma förutsättningar.. men ÄNDÅ... Sorry, ska inte racka ner på någon..

Jag verkligen, hatar och stör mig på alla jävlar som får det som jag verkligen vill ha!! :lala:

Sen stör jag mig riktigt mycket på min svartsjuka som gör att jag blir ledsen, sur, irriterad, ännu mer ledsen och som gör att jag stör mig på alla jävlar som får det jag verkligen vill ha!!

Jag verkligen hatar svartsjukan, för den gör verkligen det outhärdligt ibland!!!

:-(:bash:8-/ :( 8-/

Men vi lever väl för att dö, eller har jag missförstått något här?

Things that makes me go boom...

image.gif

TrollMugshotFront.jpg

Telia för att de är... telia..

Troll, i alla dess former, för att de:

..ofta är här på forumet, another day another troll

..symobliserar mina inkompetenta kollegor

..antagligen kommer få hålla på i fyra år till...

..bor i mobiltelefoner uppenbarligen

..säkert har ett finger med i priset på bensin

..bygger bo i min mun morgon efter kräftskivan

..tror att HV är ett alternativ

..tror att vägen till framgång går genom B20, CS och FBU-U

..ibland emigrerar från mobiltelefoner till lämplig dator

..lockar fram vintern med sina tomtepolare

..flyttar tillbaka till mobilerna

..slökör i vänsterfilen i 140, slow movers keep to the right...

..tror att fylla innebär "fylla världen med skrik och gap"

..tror att grappa är en frukt

..saktar ner till 130 när man kommer ikapp

GMY

Åhhhhhh nu ska jag äntligen få avreagera mig...

Faaan va trött jag är på idioter som direkt, efter att de klivit av rulltrappan, stannar för att kolla vart dom ska så att man själv måste gå baklänges alternativt åka in i ryggen på dom.

Jag är också trött på alla små asiater á 40-50 kgs kroppsvikt som med bagagevagn med 50kg bagage försöker ta sig ner eller upp för rullbanden och sen välter hela skiten så att man åter igen måste gå baklänges på banden.

Faaaan va trött jag är på folk som kommer fram och säger "jag vet att du inte har med flygen att göra men vet du när mitt flyg går?".... För det första, jag HAR med flygen att göra och jag vet när de går. För det andra, om jag INTE hade med flygen att göra hur faaan ska jag då veta när flygen går?

förövrigt borde CMR avvecklas och det är så snabbt som möjligt. Att sitta och överanalysera saker och tolka dessa som rasistiska trots att motsatsen är rejält uppenbar gör mig bara förbannad.

Förövrigt blir jag extremt förbannad på folk som har en åsikt om saker de själva inte har en blekaste aning om och dessutom propagerar den som om det vore dagens sanning TROTS att jag uppenbarligen har större kunskaper iom att jag är insatt i ämnet och tom utbildad i det.

Vet du inget mer om saken än det du läst i aftonbladet har du ingen rätt att påstå att du vet något om läget. Detta gäller i synnerhet alla civilpersoner som inte gjort lumpen eller har någon som helst anknytning till det militära men ändå påstår sig veta hur saker och ting "fungerar" inom försvaret.

Och sist (nu) är jag jävligt trött på föredetta falck eller g4s som bara anställer låtsas poliser som på arlanda utövar den pyttelilla makt de har inom 5kvm med så mycket förtret som möjligt för anställda och dessutom ska förklara för mig, som jobbar här i 4:a snart 5 år hur saker fungerar, när jag dessutom jobbar för luftfartsverket och borde lämpligtvis veta sånt efter som det tillhör mitt jobb. Att de dessutom allt för ofta har fel men är helt omotagliga för kritik gör inte saken bättre.

Ahhhhhh :happy:

Sk. "l33t speak"...

Måste.Slå.Något!

"L33t-speakare" --> :bash: <--Nestor.

Är så otoligt trött på att inget funkar, satans kompani chef, inget funkar satans löjtnat som inte gör saker eller inte allas i tid, så man blir drabb satans jävla Hvss crap allt borde bara flyta på dumma offiserare om inte har alla hönsen hemma! aah! så skall man fixsa allt men nåå inget funkar, kan folk bara vara så snälla att döö eller döda mig. :bash:

Vet hut alla ohövliga vårdbiträden, otrevliga mammor, äckliga fyllegubbar och annat drägg som tror att man får bättre service om man skriker och svär och håller på... hujedamej.

Jag har vrålat av mig åt personen i fråga redan, men jag kan skriva av mig också. Nåt jävla rikspucko sitter och spelar CS eller något till sent på natten, antagligen med headset på eftersom han antagligen inte hör hur högt han skriker sina okvädningsord, så som "jävla hora", "helvete" osv. En natt vid tvåtiden fick jag nog. När han skrek "sluta" så gick jag mot fönstret och skrek "Ja sluta. Håll käften för helvete, folk försöker sova din jävla idiot". Han hade ett uppehåll i några dagar efter det, men så fortsatte det. Jävla *valfritt könsord här*.

Jag blir SKOGSTOKIG på folk som ljuger så dom tror sig själva när dom sälger saker på blocket.se

Jag köpte idag ett datorskåp (fabrikat Ikea). På bilden såg skåpet ut att vara i "mint condition". Säljaren sa på telefon att alla skruvar skulle finnas med, han sa även att det inte fanns några skavankler att anmärka på.

Åkte dom 5 milen till säljaren. På plats ser jag att dfet är massor med hack och repor. Hemma upptäcker jag att alla skruvar inte finns med.

Lyckades iaf pruta 150kr.

Jag verkligen HATAR alla jävla lastbilschaffisar som TVUNGET skall köra om en kollega fast de har krysskontrollen inställd på c.a 1 km snabbare. Så slungar de sig ut i omkörningsfilen på motorvägen och bara FETLIGGER där i flera mil innan deras jävla åbäke till häck har orkat snigla sig förbi.... Värst är det om det kommer en liten uppförs-luta också.... Själv ligger man där bakom och är inklämd mellan containrarna och får fett med uppsprut på vindrutan och ser inte ett skit. Sedan, när man väl passerar fanskapet, så kan man ge sig djävulen i våld på att chaffisen sitter och bubblar i MOBILTELEFON i välsignad omedvetenhet av sin omgivning.

Långtradare borde tammefan FÖRBJUDAS i omkörningsfilen och mobilsnack under körning beläggas med drakoniska straff. Gärna stegel och hjul.

Den senaste tiden, särskilt denna vecka, har jag getts möjlighet att finslipa min lista på de saker jag verkligen avskyr:

Dumhet, lathet och ansvarslöshet.

Detta eftersom vissa av mina kära plutonskamrater uppvisat dessa egenskaper i högre grad än vanligt - till sådan grad att jag nästan blivit fysiskt illamående. Att dessa individer inte blir avhysta från militär verksamhet å det snaraste, utan istället blir kvar för att förpesta mitt och andras liv och dessutom ge sin stämpel åt alla oss på plutonen, är en stor tragedi. Ärligt talat, plutonen som helhet skulle prestera mer om dessa individer avlägsnades därifrån, så illa är det.

Jag hatar att alla tröjor görs för korta i armarna. De tänker inte på oss stackare som har långa armar. ALLA tröjor är för korta, och går man upp någon storlek så är de i stället för stora, för breda.

... Sen hatar jag att leta boll (golfbanan) men ännu mer hatar jag mina slag som gör att jag får leta boll.. ÖVNING!

Är ständigt förbannad på alla j-a cyklister som envisas med att köra på vägen NÄR DET FINNS en stor fin cykelbana alldeles jämte :)

(---)

Jag är också trött på alla små asiater á 40-50 kgs kroppsvikt som med bagagevagn med 50kg bagage försöker ta sig ner eller upp för rullbanden och sen välter hela skiten så att man åter igen måste gå baklänges på banden.

(---)

Tycker bara de är lustiga.

Är ständigt förbannad på alla j-a cyklister som envisas med att köra på vägen NÄR DET FINNS en stor fin cykelbana alldeles jämte :)

Japp!

Men, finns det någon värre än Ernst Kirchsteiger?

Jag är så satans trött på storpolitiker X!

Blir bara värre och värre ju fler debatter man ser. ARGH!

Förhoppningsvis slipper vi se honom och hans hantlangare i nästa regering, annars flyr man väl landet eller nåt...

Blir fallet så, kan vi fly tillsammans..

Love is in the air :D :P

Blir fallet så, kan vi fly tillsammans..

Got room for one more?

Got room for one more?

Såklart "Alla ska med"... hahaha ;)

Akta er för politiskt prat, annars kommer farbror BlåGul :P ;)

Jag blir så förbannad!!!!!!!! :-(

I klassen hade vi en diskussion om partier och ideologier. Jag förklarar hur jag ser på invandrarpolitik och blir då kallad nynazist, "rasse" osv. 8-/

Har vi en demokrati, så har vi. :baskerPa::D:D

(jag sa,faktiskt, inget hemskt.....)

Alla j*vla arroganta spärrmongon som aldrig nånsin upplevt ett nej eller blivit emotsagda. Vet de inte att endast jag är felfri!?

Bästa tråden på väldigt länge.

Till 3, världens i särklass sämsta mobiloperatör, förser än med undermålig telefoner, noll service plus en support som inte bryr sig ett skit om sitt jobb. Tro mig jag har pratat med minst tjugo olika personer i supporten, dom är komplett ointresserad av att hjälpa. Byt jobb.

På alla som är med i HV och tror att en soldat kan vara hur fet som helst och ändå fungera i strid. Dom som tror att Uniformsreglementet bara är en fingervisning om hur kläderna kanske ska bäras, om han har lust dvs. Dock en eloge till dessa för att dom alltid håller sig framme när det ska fotograferas, dom ser alltid till så HV visar sig från sin bästa sida.

Dom som ger sina ungar godis, chips, hamburgare, läsk o dyl varje dag o sedan skyller på att deras ungar är för feta för att det inte är någon idrott i skolan (iofs sant att det är för lite idrott i skolan, men knappast därför din 10åring på 100kilo ser ut som den gör).

På alla som röker och sedan förväntar sig att jag har lust att med mina skattepengar betala deras lungcancer operation och medicin.

Folk som inte har något trafikvett, dom som kör för sakta, dom som kör för fort, alla som utsätter andra för fara enbart på grund av egoism.

Till denna EU-moped/italiensk kn*llskoter epedemi som sprider sig över hela landet. Dom kan inte köra, dom tar sig friheter hela tiden eftersom dom verkar tro att trafikregler inte är tillför dom.

Höll på att garva ihjäl mig här om dagen när en skoter försökte klämma sig förbi på insidan av en bil i en rondell kör rakt in i bilen o flyger av skotern. Bilen var desseutom en sprillans chrysler, lycka till att betala den självrisken på studiebidraget, sucker.

Folk som går ut på krogen för att slåss o enbart förstöra för oss andra konstiga människor som faktiskt går dit för att ha roligt.

Folk som inte kan stå upp och erkänna när dom gjort fel utan låter andra ta skulden, speciellt dom uträknande j*vlarna som skjuter skulden på folk dom vet inte vågar försvara sig utan bara sväljer skiten.

Folk som inte kan uppfostra varken barn eller hundar, här är ett tips till er skaffa inte saker bara för att de verkar skoj o sent skiter i det när det blir för jobbigt. i 99% av fallen är barnets tillkortakommanden en eller flera idioter till föräldrars fel. När det gäller hundar är det nog ännu närmare 100%.

De som tränger sig före i köer o sen verkar tycka att det är oerhört oförskämt när någon säger åt dem att ställa sig sist. Eller ännu värre inte lyssnar.

Folk som är fysiskt kapabla men som inte ingriper när andra blir misshandlade eller råkar ut för en olycka o sedan står där gnäller på att polisen/ambulansen är söliga o inte sköter sitt jobb.

Chefer utan utbildning som blir höga på sin makt o genast glömmer sina gamla arbetskamrater o hur det faktiskt var att jobba "nere på golvet".

Folk som gnäller utan att göra något åt saken.

Blir skogstokig på alla föräldrar som tycker att hela världen bör ta hänsyn till dem, för de har ju barn minsann. Kan du inte jobba på dom tider som företaget behöver dej?

Byt jobb! Tvinga inte dina kolleger att ta alla skit-pass.

Kan ditt barn inte sova på caféet för att folk pratar runt omkring?

Gå hem! Sitt inte och ge oss arga blickar, vi har betalat för oss, det har troligtvis inte ditt barn.

På alla som röker och sedan förväntar sig att jag har lust att med mina skattepengar betala deras lungcancer operation och medicin.

Sån j-a retorik gör mig förbannad. Den går att applicera på precis allt efter behag.