Jump to content
Sign in to follow this  
joppe

Avreageringstråden

Recommended Posts

"Jantelagen" Men för helvete, du får vara bra, du får vara stolt över vad/detdu gör, du får vara smart och bildad. Bli inte en del av någon sorts grå folklig massa som vid blotta tanken på att sticka ut gör i byxorna.

Heja! :clap:

• Like 1

Nyss hemkommen från jobbet (Statoil, modell stressigast). Har en massa agressioner på lager.

1. Alla satans människor som ser det som en naturlig sak att stå på en bensinmack och röka. FÖR HELVETE! Blir folk dummare än så? Ja, det finns dem som frågar VARFÖR de ska släcka ciggen när jag säger till dem. Argh...

2. Folk som, trots att de har en fullstor plånbok, envisas med att antingen knyckla ihop sedlarna, eller vika dem till förbannelse.

3. Folk som totalt ignorerar cash guarden vi har på jobbet (den enheten man själv lägger ner mynten i), och bara lägger mynten på disken, trots att de sett 2-3 pers före dem som använt den (eller jag bett dem lägga i mynten).

4. Folk som helt nonchalant bara kommer fram och kastar pengarna på disken, trots att jag är beredd att ta emot dem.

5. Folk som tankar, och inte bryr sig om att lägga på minnet vilken pump de tankade på eller hur mycket. (Roligt, med tanke på att vi har ca 15 drivmedelspumpar + ett antal för spolarvätska)...

Det var väl det för den här gången...

Pumpar för spolarvätska... :lala:

På macken nere vid rondellen har de infört såna där fina pumpar och därmed tagit bort flaskorna med spolarvätska ur sortimentet... När jag påtalade att spolarvätskan faktiskt kan ta slut utan att man har en mack i närheten mottogs det med :lol:

BIlister som verkar tro att mopedister (underteckad) är ett villebråd som skall jagas..

Det är INTE kul att bli bländad mitt i natten av en arrogant typ som vägrar blända av

:lala::lol:

Nestor: I dom flesta fall ska ju mopedister jagas... Kör på cykelbana, full fart över vägen utan att se sig för osv osv

;)

Jag håller med!! Speciellt de som kör där det inte ska köras! Här kör de på cykelbanan fast de har en registrerad moped o i den vanliga trafiken när de inte har där o göra. Dessutom dyker de upp på gångbanor, vid badplatsen osv mm. Och 2-3 i bredd är ju inte ovanligt o se direkt!! Nej generellt tror jag mopedisterna irriterar mer folk än de själva blir utsatta för irriterande saker!!

:/

Ps. Fast vi har ju alla varit 15 Ds.

Nyss hemkommen från jobbet (Statoil, modell stressigast). Har en massa agressioner på lager.

4. Folk som helt nonchalant bara kommer fram och kastar pengarna på disken, trots att jag är beredd att ta emot dem.

Nå´t som irriterar mig något aldelles kopiöst mycket är korkade butiksbiträden som när dom skall ge växel tillbaka tar sedlarna i näven, bygger ett litet berg av mynten ovanpå sedlarna och glatt räcker över allting i tron att jag skall kunna ta emot detta utan att minst ett mynt rasar ner(för det mesta huvuddelen), istället för att som på den gamla goda tiden först ge mynten och därefter sedlarna...Och hur många gånger är man inte tvungen att BE om kvittot, för att något tuggummituggande miffo inte orkar ge en kvittot i näven.

Nej för faaan alla butiksanställda, överlämna pengar och kvitton på ett ordentligt sätt så att jag som kund lätt kan stoppa ner dom i min plånbok utan att först jaga mynt efter golvet :tveka:

tack för ordet

Kapten Stofil, 40 1/2

Nå´t som irriterar mig något aldelles kopiöst mycket är korkade butiksbiträden som när dom skall ge växel tillbaka tar sedlarna i näven, bygger ett litet berg av mynten ovanpå sedlarna och glatt räcker över allting i tron att jag skall kunna ta emot detta utan att minst ett mynt rasar ner(för det mesta huvuddelen), istället för att som på den gamla goda tiden först ge mynten och därefter sedlarna...Och hur många gånger är man inte tvungen att BE om kvittot, för att något tuggummituggande miffo inte orkar ge en kvittot i näven.

Nej för faaan alla butiksanställda, överlämna pengar och kvitton på ett ordentligt sätt så att jag som kund lätt kan stoppa ner dom i min plånbok utan att först jaga mynt efter golvet :tveka:

tack för ordet

Kapten Stofil, 40 1/2

Titta in på Statoil Varberg Nord, så skall du banne mig bli tillfrågad om kvittot, och du ska få mynten innan sedlarna, var så säker. :ph34r:

Tack för att du gav Hv en dålig bild, j**la MÖP (Uniformsreglementet gäller).

// Bodin *som var på Säve depå med Bilsport och blev dirregerad av en stor (tjock) gubbe i M90-boniehatt*

Titta in på Statoil Varberg Nord, så skall du banne mig bli tillfrågad om kvittot, och du ska få mynten innan sedlarna, var så säker. :baskerFN:

Det skall jag banne mig göra om jag har vägarna förbi, tackar på förhand :Malaj:

Till alla pappskallar på ett visst företag som inte vet vad som är upp o ner, in eller ut.

Man KAN INTE göra TRE veckors jobb på EN vecka.

Det underlättar ju inte att materialen som går åt besälldes i går med FYRA veckors leveranstid. När projektet skall vara klart INNAN 1 aug

Sen ett litet nyp i örat till folk som trycker på knappen vid övergångsställen när jag som stod där först på andra sidan redan har tryckt. Tror ni det blir grönt snabbare för att just ni med era magiska fingrar trycker en gång till?

Suck.

Man har ju råkat ut för puckon som INTE tryckt trots att de stått där först. Hur kul tror du det är. Better safe than sorry.

Sen ett litet nyp i örat till folk som trycker på knappen vid övergångsställen när jag som stod där först på andra sidan redan har tryckt. Tror ni det blir grönt snabbare för att just ni med era magiska fingrar trycker en gång till?

Suck.

Man har ju råkat ut för puckon som INTE tryckt trots att de stått där först. Hur kul tror du det är. Better safe than sorry.

Brukar inte lampan lysa på båda sidor om vägen om någon tryckt på knappen? Lätt att kolla isåfall.

Jag stör mig på låg- mellanstadielärare som inte kan svenska. Herregud, ni utbildar framtiden och vet inte skillnad på dem och dom, han och honom, rök fritt och rökfritt...

tack

Oj måste påpeka att det är många i denna tråden som verkar bli irriterade på att saker inte görs tillräckligt fort osv. Är det kanske stress som ligger bakom?
Jag funderar på samma sak.

Scenario: Jag kommer med min skotare som väger 12 ton i uppförsbacke och har 15 meter kvar till backkrönet där det även är korsande väg och hur mycket plats som helst men naturligtvis ska "Supersvenne" eller "Gösta med hatten" försöka möta mig på byvägen i uppförsbacken där det med nöd och näppe går att möta en häst med personbilen. :D Det resulterar alltid i att jag måste stanna och bilen backa till korset, 15 meter, och backar han inte i diket så tar det en kvart av ivriga rattrörelser innan han vinglat in så vi kan mötas. ,O Sen att starta i uppförsbacke med hydrostatdriven maskin är segt som sirap så istället för en minuts väntan för bilen brukar hela manövern ta 15-20 minuter, om inte bilisten måste ha bärgare för att komma upp ur diket. 8-/

Brukar inte lampan lysa på båda sidor om vägen om någon tryckt på knappen? Lätt att kolla isåfall.

Å, nu fick jag en annan sak jag kunde reagera på. Varför i helvete fixas inte trasig lampor på dom här stoplarna? Eller för den delen trafikljus som inte funkar alls. Jobba!

(snipp!)

1. Jag terroriserar gladeligen mackbiträden om de inte beter sig. Mina fina på stammismacken är piskade dock. Jag håller helt och hållet med på argumentet om myntstapeln på sedlarna när man får växel. Mynten ges så man kan knyta näven och sen ta sedlarna i tumgreppet, stoppa ner dem i plånkan, öppna dragkedjan till myntfacket och därefter dumpa ner mynten. Får jag dem på fel vis knölar jag bara ihop dem och trycker ner i fickan. Det är liksom inte värt det extra arbetet. När man står där med uppfläkt plånka och väntar på en fin leverans.... IDIOTER. Går de aldrig och handlar själv? Tacka fan att de tar kort nästan överallt här i stan...

En nätkompis som också jobbar på mack berättade en underbar historia om folk som tankar, väljer "kassa", går in och... betalar med kort. Som man kan göra i automaten........ :D

2. Att gå bakom någon som är långsam. Särskilt i en trappa. Särskilt om man är efter personen uppför och får kröka nacken av sig för att inte tvingas stirra in i arslet på dem.

3. Personer som ringer in till jobbet (jag sitter på kundtjänst för ett elbolag) och är upprörda över att det står 50 öre/kWh på räkningen när de har avtal på 40 öre. OM DU LYFT BLICKEN TVÅ CENTIMETER ISTÄLLET FÖR ATT BLI HELT GALEN OCH SPRINGA TILL TELEFONEN OCH SITTA I KÖ I TIO MINUTER HADE DU SETT ATT DET STÅR "Pris inkl. moms" OCH LÅTIT BLI ATT TA UPP MIN (och alla andra kunders (som kanske har lite viktigare frågor)) TID.

4. Folk som ringer och är tjuriga för att de gjort av med en massa ström. "Det kan inte stämma! Vad fan är det som drar så mycket ström? Vi har bara tre datorer, kyl, frys, diskbla bla blabla!" "Tror du att det är något fel på din mätare så ska jag genast koppla dig till vår reklamationsavdelning" "Nej det behövs inte" ............. SÅ VARFÖR I HELVETE RINGER DU DÅ?! Jag är, i rak motsats till vad många tror, inte anställd för att lyssna på gnäll utan för att lösa problem. Om du inte har ett problem, varför ringer du mig?!

Fan vad skönt det är att skriva med caps ibland. :wacko:

:)

Jag blev mordhotad i morse. När jag vaknar vid åttatiden kollar jag min mobil som varit påslagen under natten. Finner ett missat samtal från kl. 01.20 och ett meddelande på mobilsvaret. Meddelandet lyder "du ska dö!". Numret tillhör någon målare i Ulricehamn så mordhotet är antagligen väldigt oseriöst, någon skitunge som tycker busringning är kul antagligen.

Så vad gör man nu? Ska jag ringa upp målaren och informera att hans skitunge mordhotar folk under nätterna eller ska jag bara låta det vara?

Jag blev mordhotad i morse. När jag vaknar vid åttatiden kollar jag min mobil som varit påslagen under natten. Finner ett missat samtal från kl. 01.20 och ett meddelande på mobilsvaret. Meddelandet lyder "du ska dö!". Numret tillhör någon målare i Ulricehamn så mordhotet är antagligen väldigt oseriöst, någon skitunge som tycker busringning är kul antagligen.

Så vad gör man nu? Ska jag ringa upp målaren och informera att hans skitunge mordhotar folk under nätterna eller ska jag bara låta det vara?

Polisanmäl eländet.

JA va bra, nu får jag också säga det jag tänker typ varje dag.

1. Eliminera svettiga äckel på tricken som inte vet vad deodorant är.

2. Slemmiga blickar som klär av en från män som är typ 20 år äldre, fula, och framförallt - de håller sin flickvän/fru i handen eller hon sitter brevid i bilen när de kör förbi och trycker näsan mot rutan *kräks* BORT!! Man blir INTE smickrad som tjej, man blir avtänd så in i hell.

3. Visslande gubbar. :lala:

4. Pensionärer som kör in kundvagnen i arslet på mig i kön på mataffären, ELLER kör ihop alla 3 ovanstående i en - en illaluktande, visslande, svettig gubbe som tror man blir smickrad när han helt tydligt visar med icke önskvärda stirrande blickar att han VILL köra in sin kundvagn i arslet på mig... :angry:

5. Rökare som tar sista blossen utanför alla entréer de kan hitta, särskilt om det kan råka vara en sjukhusentré, helst ska det stå ett gäng astmatiker och inhalera brevid, eller folk som sitter och försöker äta.

6. Kärringskvaller i fikarum, plumpa kommentarer så öronen trillar av och man inser att fulsnack i herrbastun inte ens kommer i närheten av ensamstående förortsmorsor som dregglande kommenterar saker som får en att bli frigid. För att inte tala om hur vidriga dom är på krogen när de fått i sig nån grogg, eller kommer på att de vill prova på gruppövningar på en kryssning och ska börja hångla med väninnan inför kameran och tror de är ärtiga eller sexiga. Bleah. :uzi

7. Min gamla mattelärare som åt vitlöksampuller till frukost, vilket påverkade mitt betyg starkt då jag såklart inte kunde be om mer ingående förklaringar utan att bli medvetslös.

8. Superficial bitches pinsamma uttalanden som sabbar imagen för alla smarta blondiner som råkar ha hylla. Typ Jessica Simpson's fråga till Pamela Anderson "Eh, du, huuur gjorde ni när ni sprang sådär sakta i början av varje avsnitt av Baywatch??" *dööh* Du menar slowmotion?

9. PMS. Why god, why!! 8-/ Skitajobbigt att bli mentaly fucked-up, se ut som en uppsvälld michelin, få asful hy, bli horny som en vildhund, samtidigt hata karlar, och dessutom råka befinna sig på en finlandsfärja, aspackad och inse att man ÄR en förtsbrud som aldrig haft gruppsex *sneglar på min tjejkompis* ;) Svårt att byta identitet, fly landet och förneka alla bildbevis efteråt *s*

10. Mäta och trixa helt enormt bra för att till sist äntligen borra några hål, för att sedan inse att hylljävlen är sne, så det blir 17 hål man döljer bakom hyllan, och tvingas vara snäll o ge bort möbeln till nästa hyresgäst så man slipper bekosta omtapetsering.

11. Somna i duschen, efter man kommit hem från finlandsfärjen, liggandes över silen, vakna 05 med cementkeps, lukta som en svettig gubbe på tricken, känna som om man fått en kundvagn inkörd i .. och inse att man just måste begå bankrån för att betala skadegörelsen som uppstått i form av översvämning i hela hyresfastigheten man just flyttat in i.. och återigen byta identitet *s*

out. och nej, det var inte jag.. det var min kompis.. :P

Edited by SuperTruper

*asgarv* Harkel, eh.. jao.. men hon hälsar att du måste lämna kameramobilen hemma! *s* 8-/

OCH inte vissla, medtag deo, you know! ;)

Jag vill åka på de kryssningar som dina kompisar åker på!! :angry:

Insåg precis att jag måste klivit på fel kryssning... (Birka)

Min polare höll på att bli fast med Sirpa-Lena 40+ med skinnkjol. Dessutom Anna Book som uppträdde, inget fel på hennes talang i sång och dans, men hon främjar inte mitt sexualliv när jag aspackad står å hoppar och tycker livet är perfekt.

Nu till min avreagering...

Fy fan va äckligt att börja jobba igen efter futtiga två veckors semester. Dessutom helt ensam på kontoret som egentligen är stängt pga att alla andra har semester två till tre veckor till...

Så man kan spy... Enda glädjen är AC:n som brummar bak ryggen och ger svalka till mina överhettade fy-fan-va-orättvist-tankar...

(---)

Mitt råd: ta på dig mörka kläder, svärta dig i nyllet, greppa ett baseballträ och ring på hemma hos målaren kl 2330 ikväll. När han öppnar så vrålar du "JAG GER MIG INTE UTAN STRID!!!!" :camo:

När alla slutat skrika och du avbeställt piketbussen så kan målarens son få förklara sig...

Laurel -

Vilken vidrig målarunge, han måste sniffat lösningsmedel och fått porer i hjärnan.. :camo:

Beklagar att du blev väckt av ett sånt sms, roligare då att få 5 i 3 -sms av nån fyllskalle som går på riktigt nervgift typ vodka eller nåt och som e lite sällskapssjuk utan att det avslutar med att nån dör, tuppar av möjligen av utmattning men dö låter hårt. Anmäl, definitivt!!

cf112 -

hahaha, jasså gillarunte "sinnsol" *fniss* du jag ser det framför mig, lite omvända roller helt plötsligt på dom dära båtarna.. där blir kvinnor neanderthalare som försöker brotta ner snälla oskyldiga män som dessutom är avtrubbade pga riktigt bra musik och finfina kulörta drinkar! Illa.. internationellt vatten, kan man kölhala folk där? iofs kanske de bara piggnar till och blir mera PÅ då *S* finnar gillar ju bada isvak.

Edited by SuperTruper

Mitt råd: ta på dig mörka kläder, svärta dig i nyllet, greppa ett baseballträ och ring på hemma hos målaren kl 2330 ikväll. När han öppnar så vrålar du "JAG GER MIG INTE UTAN STRID!!!!" :camo:

När alla slutat skrika och du avbeställt piketbussen så kan målarens son få förklara sig...

Någon som vill skjutsa mig från Linköping till Ulricehamn och hem igen? Jag bjuder på öl (när vi kommit hem)!

*s* skön kommentar //...När alla slutat skrika och du avbeställt piketbussen så kan målarens son få förklara sig...//

"En kompis är någon som hjälper dig att flytta, en sann vän är den som hjälper dig att flytta en kropp.."

(---)

Någon som vill skjutsa mig från Linköping till Ulricehamn och hem igen? Jag bjuder på öl (när vi kommit hem)!

Tja, om du lovar att göra precis som jag föreslog (och tillåter att jag filmar) skulle jag faktiskt kunna överväga det... ,O

(---)

Tja, om du lovar att göra precis som jag föreslog (och tillåter att jag filmar) skulle jag faktiskt kunna överväga det... ,O

Får jag också följa med? :D

Avskyr alla fjortisar som ska ha så jäkla hög volym på sina mp3/I-pods på bussen. Det räcker med att ni hör, alla andra i bussen kanske inte vill höra eran usla Hip hop eller annan äcklig så kallad "musik" som spelas på radio i dagsläge :D

Nästan så man vill ta med sig bergsprängare m/större och sätta sig brevid de.

...//Avskyr alla fjortisar som ska ha så jäkla hög volym på sina mp3/I-pods på bussen. Det räcker med att ni hör, alla andra i bussen kanske inte vill höra eran usla Hip hop eller annan äcklig så kallad "musik" som spelas på radio i dagsläge :D ...//

Eller så börjar man rappa HUR illa man tycker om dom när man sätter sig brevid ,O

(---)

Får jag också följa med? ,O

Alla får följa med! SoldF:s hämnar- och öldrickarbuss!