Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

joppe

Avreageringstråden

Recommended Posts

tycker att även detta forum behöver en avreageringstråd.

har varit på fbu kurs därav denna tråd.

Jag är så jävla trött på alla reglements runkande teorikrigare o alla kurselever som slickar röv på instruktörerna för att dom dom ska visa sig så jävla duktiga. Och alla som klagar öppet på sig själva bara för att få medlidande och höra att att dom var bra. Till er som tar vid er sug kuk o släpp hörnstolpen o kom in i matchen.

har varit på fbu kurs därav denna tråd.

Jag är så jävla trött på alla reglements runkande teorikrigare o alla kurselever som slickar röv på instruktörerna för att dom dom ska visa sig så jävla duktiga. Och alla som klagar öppet på sig själva bara för att få medlidande och höra att att dom var bra. Till er som tar vid er sug kuk o släpp hörnstolpen o kom in i matchen.

Moget..... ;)

//Nisse

. Till er som tar vid er sug kuk .

som sagt

även jag kan känna samma frustration och ibland ilska på kurser,övningar etc över dessa "iknowitall" människor Joppe och jag förstår även varför denna tråden kom till, men jag tycker faktiskt att vi i fortsättningen kan hålla oss på en godtycklig SPRÅKLIG NIVÅ och tycker inte att könsord och dyligt har på forumet att göra.

Ta nu inte detta på fel sätt Joppe.

/JBP

.....*HOST*..*HARKEL*.....

Ännu en gång låt mig bli den FÖRSTE som påtalar den historiska regeln.

trollwebtf6.jpg

Bortsett från språkbruket så kan det ju faktiskt vara skönt med en tråd där man kan få skriva av sig lite. Det är ofta ganska skönt att få lätta på trycket en aning när man känner sig upprörd, troll eller inte...

får jag starta en tråd om mina frustrationer på forumet då kanske ?... som min önskan att folk ska försöka använda sig av ord och meningar som inte gör att de sänker sig själva till nivån under folket de reagerar på...

joppe tar och tänker till nästa gång han tänker skriva något oavsett sitt mentala känslotillstånd.

jag ber om ursäkt för min icke pk språkbruk

Fast själva ämnet han tog upp i tråden, dvs andras beteenden på kurser som alla utom de själva går och retas sig nåt så in i vassen på, är högst relevant. Så bortsett från vissa ord, som jag sk-r högaktningsfullt i, så instämmer jag till fullo i joppes klagosång.

(kanske är det jag som retat upp andra, men det är en annan femma)

Sånt får man leva med tycker jag (finns i alal situationer), mer irriterande är bristen på förkunskaper alt. att man överhuvudtaget inte platsar.

@Joppe: jag Känner precis igen vilken sorts personer du syftar på. Vet också hur man känner för sådana individer.

Och jag blir än en gång (bland många) förbannad på sökfunktionen på forumet som ballar ur fast jag följer instruktionerna. :angry: Fattar fortfarande inte varför. /Gusten :baskerKav:

. Till er som tar vid er sug kuk .

som sagt

Kan ju bara tillägga att jag tar det där som en personlig förolämpning, trodde att nivån låg något högre!

//Nisse

Det här var något jag skrev på en annan plats när jag kände mig en smula irriterad.

"Tänkte rasa lite och lista de allmänna felbetenden som går mig på nerverna deluxe. Ett felbeteende är möjligtvis acceptabelt, men drar man sig med flera så gör man mig avgjort irriterad av värlsklass. Nåväl, låt oss se efter hur man irriterar helt subjektivt givetvis.

"Döda sillen" Grattis! Det första intrycket är VIKTIGT, kan inte folk lära sig att skaka hand eller måste det erbjudas någon sorts kurs för denna konstform?

"Döda sillen medels blick riktad i marken" Om man nu möjligen kan göra ett ännu värre första intryck utan att rulla runt på marken och skrika att man är en kåldolme använder man sig av denna metod. Se mig i ögonen när du presenterar dig.

"Storstadskomplex" För Guds skull, ni bor ICKE, jag uppreper ICKE i någon sorts metropol, detta är en kuststad i Norrland, anonymiteten vissa eftersträvar ter sig endast alldeles ypperligtlöjlig.

"Resursslöseri" Spring iväg och panta din jävla burkar! Eller ge dem åt grannungarna alternativt lägg dem åtminstånde på rätt plats hos återvinningen. Detsamma gäller papperssamhället, man behöver inte nörton kopior av alla dokument.

"IG i karaktär" Ett svindlade begrepp men nu syftar jag i första hand på löften. Ditt ord har inget andrahandsvärde, tänk efter vad du säger och gör vad du säger.

"Oförmåga att kontrollera sitt barn" Springer din 13årige son/dotter runt & misshandlar andra barn, röker majja och har IG i alla ämnen? Well, det är DU som har misslyckats, se till att få ordning på situationen. Att ge upp eller skylla ifrån sig på samhället är inte aktuellt.

"Lagom är bäst" FEL! Lagom är inte bäst, bäst är bäst.

"Jantelagen" Men för helvete, du får vara bra, du får vara stolt över vad/detdu gör, du får vara smart och bildad. Bli inte en del av någon sorts grå folklig massa som vid blotta tanken på att sticka ut gör i byxorna.

--------------------------------------------------------------------------------

Så det får räcka för den här gången, hade nog kunnat lista ännu ett par saker men de flesta går under de redan uppsatta rubrikerna.

Så ut och motionera lite nu i vårvädret, "Jag har inte tid att träna", jorå det har du visst, du kan säkert avvara 30min varje dag till någon sorts fysiskavktivitet, en promenad räcker. Slå ett slag för folkhälsan!"

Jag blir så inih-e irriterad på alla idioter som inte vet hur mycket pengar de har på kontot utan alltid först måste ta ett kontoutdrag i bankomaten innan man gör sitt uttag... Ställ er sist i kön igen säger jag bara!!!

Jag blir så inih-e irriterad på alla idioter som inte vet hur mycket pengar de har på kontot utan alltid först måste ta ett kontoutdrag i bankomaten innan man gör sitt uttag... Ställ er sist i kön igen säger jag bara!!!

låt dem dö!

för att inte tala om folk som står i en snabbmatskö, må det vara sibylla eller mcdeutchland, i en kvart och inte har en aning om vad de ska ha när de kommer till kassan....

Eller alla förbannade sommargäster i valfri stad på västkusten.

Man börjar ju undra hur i helsike trafiksituationen är i Borås under övriga tiden på året. Lär föräldrarna ut att man SKA gå 3-4 pers i bredd på vägen, cykla lite hur man vill och krypköra i 20 på 50-vägar när man själv inte har nån möjlighet att köra om p.g.a. mötande trafik!?

Det sorgliga är att det långt ifrån är barn/ungdomar som jag talar om, utan vuxna, i synnerhet 40-50+. Nån satans måtta får det vara!

Jag är sjukt less på fordonsförare, oavsett om de kör bil, lastbil eller buss, som inte kan hålla avstånd när jag är ute och tränar med min landsvägscykel. Trots att de inte har någon mötande trafik kör de ALLTID om på 40-50 cm avstånd. Det känns som om man ska blåsa omkull eller få en backspegel i ryggen när som helst.

Är även less på mc-förare som har plockat bort ljuddämparen på sin hoj, NEJ, det är inte coolt eller respektingivande när din mc dånar förbi mitt öppna sovrumsfönster klockan tre på natten. Det är bara patetiskt.

Folk som blir aggresiva när de dricker skall också ha sig en känga, inse att ni är alkoholmissbrukare och byt ut alkoholen mot coca-cola (utan sprit i) när ni går ut.

Sen ett litet nyp i örat till folk som trycker på knappen vid övergångsställen när jag som stod där först på andra sidan redan har tryckt. Tror ni det blir grönt snabbare för att just ni med era magiska fingrar trycker en gång till?

Suck.

-Jag hörde på SR i dag att en pojke höll på att drunkna utanför Idre i går. På stranden stod folk och tog kort med sina kameramobiler som de försökte sälja till kvällspressen. Ingen av dessa individer ringde 112. OM någon mot förmodan känner igen sig vill jag bara säga att ni är inte vatten värda i mina ögon. Om någon mot förmodan känner några av personerna i fråga; agera!!

Hatar folk som kör 40 på 50 vägar, 60 på 70 vägar, 80 på 90 vägar osv. Att anapssa hastighet till förmåga är inte alltid det optimala. Säger bara lämna in körkortet när ni inte kan läsa hastighetsmätaren längre!!

En känga även till folk som trots obefintlig luftkoditionering, VÄGRAR öppna fönstren på pågatågen. Det är sommar och 35° i skuggan, fatta att folk är varma!! Inte vågar man gå fram och göra det själv heller, kan ju bli ihjälhuggen med kniv eller dylikt.

/martinator

Hatar folk som kör 40 på 50 vägar, 60 på 70 vägar, 80 på 90 vägar osv. Att anapssa hastighet till förmåga är inte alltid det optimala. Säger bara lämna in körkortet när ni inte kan läsa hastighetsmätaren längre!!

Dock säger reglerna att en bil får visa 10% + 4km/h för snabbt, vilket gamla bilar ofta gör. De två senaste bilarna jag haft låg precis på den gränsen (gentemot min gps) lite beroende på vilka däck jag hade. Bara en liten kommentar sådär.... B)

Oj måste påpeka att det är många i denna tråden som verkar bli irriterade på att saker inte görs tillräckligt fort osv. Är det kanske stress som ligger bakom? Själv tar jag det oftast lugnt o försöker att inte bli irriterad över småsaker som egentligen inte spelar nån roll. Oftast har man ju själv skapat problemet till stressen tyvärr!

Dock borde genast en snabbutbildning med inriktning på cyklister inom trafiken läras ut till alla bilister. De har inte företräden vid korsande övergångsställen. Problemet är ju när bli 10 bilar släppt fram lilla Lisa felaktigt och den 11 bilen kommer som faktiskt följer lagen som problemet uppstår och lilla lisa blir ny kylarprydnan på den bilen då hon lurats in i falsk trygghet. Hur svårt är det att följa de regler som finns idag? Är ju skandal att man måste tvingas vinka fram bilister som tror att de gör världen en tjänst när de stannar!!

Övriga saker som folk är usla på är blinkers, tror de att de blinkar för sig själva? om så var fallet så skulle inte blinkers finnas på bilarna!! Och rondell/cirkulationsplats körning ska vi inte ens prata om! Usch vad folk är usla egentligen!! Förstår att det inte skulle funka men vart 10:e år borde ett nytt teoriprov få avges för att upplysa om nya regler och situationer och de som inte klarar det har inte i trafiken o göra! Kanske kunde man kasta in ett praktiskt prov också lite lätt? Går säkert o lösa med simulatorer och blir då integrerat med det teoretiska provet!

:banghead:

Har lite svårt för folk som snackar utan att leva upp till vad de säger. Det spelar ingen roll om det är en chef som påpekar sin befattning/grad för att sedan skylla i från sig när det blir fel eller folk som påtalar vilket superförband de kommer i från för att sedan gnälla när verkligheten i form av krav kommer i fatt dem.

Personligen är jag jävligt trött på att gå ut på krogen just nu. Nyligen hemkommen från några timmars stök och bök på några dansgolv här på västkusten. Inte nog med att alla badjävlar är sjukt uppblåsta, alla tjejer förvandlas till groggluder under sommaren, och blir inte trevliga förrän man bjudit på en drink eller tre. Jag pallar fan inte med skiten mer... !

För övrigt, varför stannar inte folk kvar på förfesten?

Det är ju där det är som roligast!

Godnatt!

//Simon, som skriver i ett svagt ögonblick. Hav överseende!

Personligen är jag jävligt trött på att gå ut på krogen just nu. Nyligen hemkommen från några timmars stök och bök på några dansgolv här på västkusten. Inte nog med att alla badjävlar är sjukt uppblåsta, alla tjejer förvandlas till groggluder under sommaren, och blir inte trevliga förrän man bjudit på en drink eller tre. Jag pallar fan inte med skiten mer... !

För övrigt, varför stannar inte folk kvar på förfesten?

Det är ju där det är som roligast!

Godnatt!

//Simon, som skriver i ett svagt ögonblick. Hav överseende!

Väl talat :banghead:

[Tillägg] är EJ ironisk [/tillägg]

Förbannat trött på alla gnälliga jävlar.

Någon borde ju förbjuda dom där jävla gissnings-programen på TV... som lyckochansen. Dom lurar ju bara människor som är för dumma för att förstå hur dom verkligen gör. Som idag skulle man gissa ordet ". . . T I D". Fattar inte folk att det finns cirka 20 olika kombinationer på detta, och att "producenten" sitter med en lång jävla lista på alla möjliga ord för att liksom kräma in så mycket pengar som möjligt. Varje gissning som kommer in blir fel tills det bara är ett ord kvar i listan, sen knappar dom in det i datorn så det ska komma upp på TV rutan. Ofta använder dom inte ens ord som finns i ordlistan, utan sammansatta ord... MAN BLIR JU UPPRÖRD!

Jag är jävligt trött på alla människor (fotgängare) som så fort de kommer till en korsning/övergångsställe trycker på knappen för grön gubbe o sen bara går över i alla fall. 10 sekunder senare får bilen som närmar sig den nu tomma korsningen/övergångsstället rött ljus och tvingas omotiverat stå och släppa ut en massa extra avgaser, samt att trafikrytmen störs.

- Varför trycker ni på den jävla knappen om ni ändå inte orkar vänta på att det blir grönt?

/M

Jag blir så less på folk som inte kan hålla avstånden ute på vägarna. Att man kör för fort på en motorväg skiter jag i, men att ligga i 130 blås i häcken på bilen framför... jag blir så trött! Det är fan inte underligt att det blir seriekrockar med tiotals bilar inblandade.

Häromdagen hade jag en akutbil (som INTE var ute på utryckning) hängandes nånstans mellan mitt baksäte och kofångaren. Så nära kändes det iaf. Så när jag äntligen lyckas hitta en lucka till höger att glida undan i, för att släppa förbi den stressade jäkeln... tror ni han drar på och sticker vidare då? Nej, inte fasen ökar han farten inte. Han tyckte förmodligen att han låg utmärkt där bakom mig.

Men nu har jag kommit på vad det är frågan om! De listiga jävlarna snyltar bensin! Det är lägre luftmotstånd precis bakom framförvarande bil, och då kan de själva köra med lite lägre effekt och på så vis spara soppa.

Skitstövlar och snyltare är vad de är hela bunten!

Puh.

Det var skönt.

:D

• Create New...