Jump to content

Ditt drömspel...

Fänrik Andersson

Recommended Posts

Här är mitt:

Blanda: Operation Flashpoint, FS2004 (VÄRLDSKARTA), LOMAC.

Jag vill ha Spelmotorn och script möjligheterna från OFP, Världskartan från FS2004,

Flygteknik från LOMAC, Sen ska det vara lika snygg grafik som typ Half-Life eller så..

En helt egen AI motor som styr datorspelare/civila ex. Omvärlden ska vara HELT

manipulerbar. ALLT ska gå att förstöra. INGA statiska objekt....

Sen ska det naturligvis gå att spela på en normal HemPC... :banghead: I full upplösning...

Nej nej nej, BF har spelat ut sin roll i vilken skepnad som helst när ArmA kommer... :rockon:

Sen vill jag ha mer av möjligheterna med en "Världskarta" som i FS2004 alt FS x.

Blandat med 1a hands möjligheterna från OFP/ArmA att gå runt i denna värld (Läs KRIGA :banghead: )

Tänk att lasta en Herkules med FJ Soldater i Kompanis stl fälla dom över Riga eller Tallin

och kriga livet ur Ryska Enheter.

Att kunna spela alla Bef innom FM. Ha tillgång till Hela Svenska Armén, Flottan, FlygV.

Sen köra enl ofp CTI eller ska kanske benämnas CTW (Conc the World.)

Alltså: Jag är inte ute efter ett RPG eller arcade spel som BF utan ett RTS i 1a

hands person, GLOBAL form.

Nej nej nej, BF har spelat ut sin roll i vilken skepnad som helst när ArmA kommer... :blink:

Kan bara håller med. Jag stör mig som fan på BF2 med alla vapen som gör mindre skada än i verkligheten. OPF var bra.

OPF, liksom alla BF-varianter och andra FPS jag testat, har ju en stridsfordonsimplementering som lämnar mycket i övrigt att önska.

Det är där som Steel Beasts, Sub Command och Lock On kommer till sin rätt.

Dessutom vill jag ha rollspelens(*) flexibilitet när det gäller färdigheter, personliga egenskaper och val av utrustning.

(*) Jag syftar på "riktiga" rollspel som spelas i glada vänners lag, sittandes runt ett bord där man antecknar och slår tärningar. Inte datorvärldens bleka kopior...

/Olle

Ett "Vilda-Västern" RPG :banana
Det svenska rollspelet Western var ju riktigt bra, om än lite komplicerat.

Vill du spela på datorn så finns ju alltid det hyfsat nya Gun.

/Olle

blanda: Falcon 4.0 (fast med samma simuleringsgrad på många flygplan), Steel Beasts, Dangerous Waters, AA, ww2 online, och en infanterifps-sim där alla spelare leder en halvpluton eller liknande. Dvs en dunderrealistisk krigssimulator i en stooor persistentvärld där två makter hämpar om herravälde. För att få röra något annat än infanteridelen måste man genomföra x antal kurser/prov mot datorstyrda motståndare som visar att man kan hantera vapensystemet effektivt. Även rang efter hur duktig man vart och då med tillgång till sektorcommand och stratic command, vilka kan bestämma över strategi i sina respektive områden. Sektorcommand kan tex requesta tex CAP eller CAS vilket skapar ett uppdrag nån flyboy får tilldelat när det är dags att spänna på sig kärran. De kan även requesta mer pansar etc vilket påverkar chanserna att pansargubbarna spawnas i deras frontavsnitt. Flyboys kan requesta SEAD om de tycker det är lite hårigt i området... Resurssystem med fabriker som kan bombas, fraktskepp som kan blockaderas vilket påverkar hur mycket prylar man har att tillgå... osv osv...

Hmm, man kanske skulle ta och skriva ett designdoc på det här ;)

Förlåt en okunnig sate, men vad är ArmA?

Armed Assault, "Operation Flashpoint 1.5", den andliga uppföljaren (dock inte tvåan... det är en mindre såp-opera med allt om de nya OpF spelen)

Det där är VBS1 ...
Visual Basic Script 1 ? :tveka::mellow:

Ahh... Sökning => Virtual Battle Space.

Verkar okej som sådant, men saknar ännu svenska enheter, och kostar en halv förmögenhet. (Betydligt mer än SB Pro PE.)

/Olle

Mitt drömspel skulle nog vara ett SINGLEPLAYER-spel (med Multi-möjlighet också såklart) som utspelar sig under svenskt krig i modern tid, med välutformade banor och uppdrag, med korrekt återgivna miljöer i olika storstäder o.s.v, där man kan välja mellan flertalet befattningar och uppgifter. Både som stridande (såklart med många olika befattningar därunder), pilot, spion, och hela köret :blink:

Och SSG givetvis! First Person Shooter.

En annan dröm vore ett polisspel som också utspelar sig i Sverige, där man kan agera både ordningspolis, Piket och Nationella Insatsstyrkan. Gärna liknande SWAT 4. First Person Shooter.

Sedan har jag en cp-dröm också, som skulle kräva ett ton datorutrustning, men det får vara i framtiden då. Nämligen ett spel i GTA-stuk fast med massor med yrkesval, och helt globalt. Skulle kunna använda satellit-bilder och GPS för att utforma kanske?

Man ska kunna resa över hela världen och jobba som allt möjligt intressant. Kanske en städuppguft om man har ont om pengar i början. När man sedan jobbat sig uppåt kan man söka diverse spännande yrken, eller vara en liten free-rider som lever på vad man kommer över =) Brottslig bana finns självklart att välja på. Sedan ska man kunna ansluta sig till någon armé i världen som befinner sig i krig. Således ett spel där man kan spela ett helt liv så att säga, utan alla restriktioner som världen sätter, men samtidigt NÅGOLUNDA realistiskt. Så lite begränsningar som möjligt är nyckelordet. Cykla till Afrika om du har lust :) First Person, med möjlighet till trejde-personsperspektiv.

You may saaaay, I'm a dreamer... But I'm not the only one *lalala*

Tack för mig :D

Sedan har jag en cp-dröm också, som skulle kräva ett ton datorutrustning, men det får vara i framtiden då. Nämligen ett spel i GTA-stuk fast med massor med yrkesval, och helt globalt. Skulle kunna använda satellit-bilder och GPS för att utforma kanske?

Man ska kunna resa över hela världen och jobba som allt möjligt intressant. Kanske en städuppguft om man har ont om pengar i början. När man sedan jobbat sig uppåt kan man söka diverse spännande yrken, eller vara en liten free-rider som lever på vad man kommer över =) Brottslig bana finns självklart att välja på. Sedan ska man kunna ansluta sig till någon armé i världen som befinner sig i krig. Således ett spel där man kan spela ett helt liv så att säga, utan alla restriktioner som världen sätter, men samtidigt NÅGOLUNDA realistiskt. Så lite begränsningar som möjligt är nyckelordet. Cykla till Afrika om du har lust :blink: First Person, med möjlighet till trejde-personsperspektiv.

Det där finns redan ... och det krävs ingen dator alls för att spela.

Man ska kunna resa över hela världen och jobba som allt möjligt intressant. Kanske en städuppguft om man har ont om pengar i början. När man sedan jobbat sig uppåt kan man söka diverse spännande yrken, eller vara en liten free-rider som lever på vad man kommer över =) Brottslig bana finns självklart att välja på. Sedan ska man kunna ansluta sig till någon armé i världen som befinner sig i krig. Således ett spel där man kan spela ett helt liv så att säga, utan alla restriktioner som världen sätter, men samtidigt NÅGOLUNDA realistiskt. Så lite begränsningar som möjligt är nyckelordet. Cykla till Afrika om du har lust :D First Person, med möjlighet till trejde-personsperspektiv.

Det där finns redan ... och det krävs ingen dator alls för att spela.

Word! Tänkte precis samma sak vargas

Mitt drömspel skulle nog vara ett SINGLEPLAYER-spel (med Multi-möjlighet också såklart) som utspelar sig under svenskt krig i modern tid, med välutformade banor och uppdrag, med korrekt återgivna miljöer i olika storstäder o.s.v, där man kan välja mellan flertalet befattningar och uppgifter. Både som stridande (såklart med många olika befattningar därunder), pilot, spion, och hela köret :D

Och SSG givetvis! First Person Shooter.

En annan dröm vore ett polisspel som också utspelar sig i Sverige, där man kan agera både ordningspolis, Piket och Nationella Insatsstyrkan. Gärna liknande SWAT 4. First Person Shooter.

You may saaaay, I'm a dreamer... But I'm not the only one *lalala*

Tack för mig :D

Kan ju konstatera att vi delar iaf en liten del, det är att Sverige skall finnas ii spelen, Vore det inte maffigt att springa runt i sthlm och kriga? Själv köptej ag Project gotham racing 2 bara för att få köra bil i sthlm. Mer Sverige åt spelen... eller i spelen. :blink::)

tror att SH2 hade kunnat/kan blir riktigt bra om SH-dev hittar någon motor som de tycker är bra och får tillräckligt med tid för att genomföra allt som de och sh-spelarna vill ha med.

Word! Tänkte precis samma sak vargas

Men varför är ni så hemlighetsfulla? Säg vad spelet heter nu :banghead:

tror att SH2 hade kunnat/kan blir riktigt bra om SH-dev hittar någon motor som de tycker är bra och får tillräckligt med tid för att genomföra allt som de och sh-spelarna vill ha med.

Jag spelar en del SH, men tror att jag skulle övergå till att BARA spela SH om det bredde ut sig bara en aning mer :happy: Vet vad de har sagt om flygplan, men sätt åtminstone in flygplanen till de gamla BF1942-kartorna så man kan få flyga lite Gripen, Viggen och gärna SK60, om så bara för känslans skull. Hade varit fantastiskt. Möjligheten finns ju i Swedish Forces Pack till OFP, men Battlefield 1942 är så otroligt enkelt och lättsmält. Hade startat officiell religion dedikerad till SH om de lagt till Gripen, Viggen, SK60 och Hkp 4 (åtminstone den borde väl inte vara en omöjlighet?), samt några nya kartor =)

@Hornet: Synd bara att "Australians in Vietnam" troligen aldrig kommer att släppas till andra privatpersoner än just dom som var med och beta testade det. Var om jag kommer ihåg rätt special beställt av ADF till sin personal.

Snowfella = VBS1 beta testare samt BIA frilansarbetare för VBS1 och VBS2 :banghead:

Jo jag vet att det troligen inte kommer släppas men än så länge fins det ju inget officielt om det ;)

Hornet = DDAM team world designer VBS1 (inte lika coolt men ändå)

Islands

Missions

Models

Textures

mm

Håller även på med helt nya Svesnka soldater till VBS1

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...