Nifelhel Posted September 22, 2002 Report Share Posted September 22, 2002 Lv6 har tydligen regdag samtidigt som P4 ??? http://www.lv6.mil.se/index.php?lang=sve&c=news&id=9646 Här hinner man nog slinka in på hemvägen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hanfot Posted September 23, 2002 Report Share Posted September 23, 2002 Passa då också på att hälsa på mig. Jag står vid Hv rekryteringskontainer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vlad Posted September 23, 2002 Report Share Posted September 23, 2002 Har funderat på att vända skeppet till dom trakterna också. Var ett tag sedan man var där. Link to comment Share on other sites More sharing options...
granQ Posted September 23, 2002 Report Share Posted September 23, 2002 var är det, och hur funkar det om man bara vill gå in och titta lite runt klockan 11.00 (om lv6).. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SISU Posted September 23, 2002 Report Share Posted September 23, 2002 Jag kommer oxå att vara där Vi ska förevisa HV-insats pluton Hoppas de blir fint väder o mycket folk där . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Kjellberg Posted September 23, 2002 Report Share Posted September 23, 2002 Tänkte också dyka upp. Antingen militärt eller civilt. Får se hur frugan jobbar :( Sisu: Rune ringde och frågade om jag kunde vara med på uppvisningen. Vet ej ännu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fk Bodin Posted September 23, 2002 Report Share Posted September 23, 2002 Då ses vi. Min gamla pluton som muckade i mars skall ha PlutF på Lv 6. Supa den 4:e, skratta åt soldaterna den 5:e. Väl mött i Halmstad Hällre analsex än Lv 6!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Frippe Posted September 23, 2002 Report Share Posted September 23, 2002 SISU och Kjellberg: Se då till att fixa en snygg uppvisning och inte löka och röka som vanligt! SISU: Bara för att jag inte är där så vakar min ande över gruppen. Se till att man inte behöver skämmas för en gångs skull!! ;) På med huvan!! Ninjas forever!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
SISU Posted September 26, 2002 Report Share Posted September 26, 2002 Ja jag lovar att det ska bli fint höga knän o automat-eld.hehe Jo luvan måste vara på de e givet man e ju en ninja . Jag hoppas att du kommer dit o kollar in oss FU FRIPPE. Vi får hoppas att du kan va med FU KJELLBERG. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nifelhel Posted September 26, 2002 Author Report Share Posted September 26, 2002 Passa då också på att hälsa på mig. Jag står vid Hv rekryteringskontainer. För lättare identifiering så skulle ett civilt namn, eller motsvarande, vara till nytta ;) Fu Kjellberg skall du dit? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SISU Posted September 27, 2002 Report Share Posted September 27, 2002 SISU=Micke Johansson Hstd insats 3:e ninja Link to comment Share on other sites More sharing options...
SISU Posted September 27, 2002 Report Share Posted September 27, 2002 PS Fu Frippe jag kan slå vad om att jag snubblar eller va tror du DS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nifelhel Posted September 27, 2002 Author Report Share Posted September 27, 2002 SISU=Micke Johansson Hstd insats 3:e ninja OK "1 down, the rest to go" Henrik Berntson...finns bild på mig i min profil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Kjellberg Posted September 28, 2002 Report Share Posted September 28, 2002 Skall dit antingen civilt eller militärt. Står det kjellberg på uniformen är det jag Är jag civil har jag 3 döttrar som springer åt lika många håll :( Beror på om frugan jobbar eller inte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nifelhel Posted September 28, 2002 Author Report Share Posted September 28, 2002 Skall dit antingen civilt eller militärt. Står det kjellberg på uniformen är det jag Är jag civil har jag 3 döttrar som springer åt lika många håll :( Beror på om frugan jobbar eller inte. OK!!! koppel lär va funkis på barn oxå ;) Hoppas att jag kan hitta en Kjellberg bland alla gröna uniformer då Jag kommer att vara där runt 10-1130... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Frippe Posted October 2, 2002 Report Share Posted October 2, 2002 SISU: Det har väl aldrig hänt att du trillar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nifelhel Posted October 5, 2002 Author Report Share Posted October 5, 2002 Jaha då har dagen varit. Kul att får träffa ansiktena bakom nicket. Hann dock bara träffa Hanfot och Fu Kjellberg. Var på Lv6 i hela 20minuter. Var nere i Höllviken på veckokurs och fick låna bil utav Amf4. Skulle tanka på Lv6 på hemvägen, men dem korkade vakterna där lovade att det kommer en kille och hjälper dig genast. Men på vaktspråk betyder det 45minuter. Anledningen till att det inte kom någon med en gång var att VB skulle låsa ut pärmen med tankkort. Säger vaktsoldaterna detta till en när man talar med dem en gång var 15:e minut...NEJ!!! På dem 45 minuterna kunde jag varit trevlig och träffat folk istället för att stå på TPC och vara heligt förbannad... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Kjellberg Posted October 5, 2002 Report Share Posted October 5, 2002 Ja. det var trevligt att sätta ett ansikte på namnen på forumet. Som sagt träffade jag Nifelhel, Hanfot för första gången. Sen var ju Fu frippe och Sisu där. Sisu var grabben med båren under insatsplutonens uppvisning Det var trevligt att råkas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fk Bodin Posted October 6, 2002 Report Share Posted October 6, 2002 Jag såg gänget också men hällsade inte. Jag var svinigt kåt på den nya RBS 97 lavetten. Måste ha!!!! Fan förevisningen var ju ganska cool, men vetti fan om jag vill springa framför bakomvarande omgång när de skjuter när man är framför dem? Jag fick lära mig enligt de regler som används i krig för svenska soldater enligt SäkI, att skjutning inte är tillåten om en persson står mer än 45 grader framför och åt sidan om dig. 10 meters avstånd framför gäller väll även för löskjutning av Ak 4? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.