Jump to content

Band Som snott låtar och tror att dom ska komma undan med det?

STRB

Recommended Posts

Satt och utförde tvivelaktig fildelarverksamhet igår kväll och hittade ett band som heter The flamin´groovies kunde inte låta bli att låta internet ge mig denna skiva....efter ett tag så började låten Slow death spelas...och efter 10 sekunder inser jag att The Ark har snott hela melodin inklusive riffet till Clamour for Glamour. Eftersom The Flamin' Groovies är relativt okänt så trodde dom säkert att det skulle gå omärkt förbi men ICKE....

Lämpligt straff till The Ark frågas?

Med risk för att underläppen ska börja darra;

H Hellströms "Kom igen Lena" är en stöld rakt upp och ner av "Come on Eileen"

Nej, jag är inte dum i huvudet, jag ville bara hjälpa alla Lunarstormgenerations-musikjournalister på traven. Då helst NN på Stockholm city som dömde ut den senare som en billig engelsk kopia på den förra.

Fast det finns en engelsk variant på "kom igen Lena" oxå! Finns på skivan Drama av gruppen Mont Mardier En cover på covern, kan man säga :Malaj: Kanske var den som NN dömde ut istället för Dexy's Midnight Runners låt?

Då helst NN på Stockholm city som dömde ut den senare som en billig engelsk kopia på den förra.

Det var inte ironi då?

Som filmkritikern som tyckte att det det var så jävla kasst att man gav ut en trilogi böcker som hette Sagan om ringen, Sagan om de två tornen och Sagan om Konungens återkomst. :D

Den ironin gick inte hem hos alla, om man säger så. :)

The Arks öppning i låten "You who stole my solitude" är oerhört influerat av AC/DC:s Thunderstruck. Nån mer än jag som noterat det?

Influerad? Introt är ju det från Thunderstruck. Riktigt coolt, tycker jag.

The Arks öppning i låten "You who stole my solitude" är oerhört influerat av AC/DC:s Thunderstruck. Nån mer än jag som noterat det?

Det här är inresant...verkar som den gode Salo har satt i system att sno låtar...

en bojkott vore på sin plats!!! (om nu någon mot allt förnuft vett och sans skulle köpa alt. konsumera hans musik...)

Då helst NN på Stockholm city som dömde ut den senare som en billig engelsk kopia på den förra.

Det var inte ironi då?

Som filmkritikern som tyckte att det det var så jävla kasst att man gav ut en trilogi böcker som hette Sagan om ringen, Sagan om de två tornen och Sagan om Konungens återkomst. :D

Den ironin gick inte hem hos alla, om man säger så. :blink:

En som inte var ironisk var crack-Houston som klagade på att Dolly P sjöng

I will always love you när WH hade fått en hit efter Bodygard (hint:

Dolly P -> Det bästa lilla horhuset i Texas, tidigt 80-tal, Bodygard ca -94).

WH ville på fullaste allvar stämma DP tills någon var vänlig och förklarade

hur det låg till.

Snodd låt: Wilmer X, Vem får nu se alla tårar <-> Sam Brown, Stop. Enligt W-X en egen låt.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...