Guest Posted July 11, 2006 Report Share Posted July 11, 2006 Tjenare tjenare. Jag har lite funderingar. 1. Jag ska in som bevakningssoldat i kungsängen i januari 2007. Jag funderar just nu på att söka utlandstjänst efteråt(om jag inte ångrat mig efter lumpen) och jag har läst runt lite och kollat. Men hur funkar det där, jag som blir bevakningssoldat, jag kan endast söka sådana tjänster?? eller hur fungerar det? kan man genom bra prestationer flyttas till nån annan tjänst under lumpen alternativt efter? 2.Hur blir man prickskytt? haha...dum fråga kanske, men jag skulle vilja veta väldigt tacksam för svar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hornet Posted July 11, 2006 Report Share Posted July 11, 2006 1: du kan ju söka bevakning samt skytte tjänster i US om du får 10-7-7 samt kanske annat om du har en bra civil utbildning. 2: Du blir uttagen som det innom det du tillhör om det där fins prikskyttar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 11, 2006 Report Share Posted July 11, 2006 1: du kan ju söka bevakning samt skytte tjänster i US om du får 10-7-7 samt kanske annat om du har en bra civil utbildning. 2: Du blir uttagen som det innom det du tillhör om det där fins prikskyttar tack så mycket för snabbt och bra svar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gäst Posted August 19, 2006 Report Share Posted August 19, 2006 1: du kan ju söka bevakning samt skytte tjänster i US om du får 10-7-7 samt kanske annat om du har en bra civil utbildning. 2: Du blir uttagen som det innom det du tillhör om det där fins prikskyttar tack så mycket för snabbt och bra svar! Hmm När jag gjorde mina missioner på 70-talet i Sinai var manskapet helblandat: tom killar från Kgl Flottan hamnade på Skyttekompani Fick givetvis utbildning före nerfärd till missionsområdet Rätt folk klarar det mesta LYCKA TILL !! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.