Jump to content

Snörlåset på kängorna (och snörning i allmänhet)

emanuelw

Recommended Posts

Tror jag lyckats få till det rätt efter att plockat ur båda skosnörena helt och hållet. Men någon mera insatt kanske snabbt kan sammanfatta hur kängorna ska snöras för att det ska bli helt rätt? :rockon:

Tack på förhand!

Tror jag lyckats få till det rätt efter att plockat ur båda skosnörena helt och hållet. Men någon mera insatt kanske snabbt kan sammanfatta hur kängorna ska snöras för att det ska bli helt rätt? :lol:

Tack på förhand!

Kolla in länken: http://www.soldf.com/kanga90.html Där finner du info om kängorna. Jag tror t o m att bilden visar hur du börjar nerifrån. Fråga igen om något är oklart. Hälsn Gusten :banghead:

Jag kan meddela att vinterkängorna på SoldF:s bild är "felsnörda". Genomskärningsskissen från instruktionshäftet är dock rätt (per definition...), men kanske lite svårtolkad.

Så här gör jag:

1: Trä in snörändarna utifrån, in i det nedersta hålparet.

2: Sträck ut snörena och se till att de blir lika långa.

3: Trä snörena korsvis utifrån och in, upp till det översta (tredje) hålparet.

4: När du har trätt ut snörena ur hålen i det tredje hålparet drar du respektive snöre över till det motsatta hålet och trär in det igen utifrån.

5: Fortsätt trä korsvis upp längs skaftet så långt som du själv önskar. Andra eller tredje öljettparet brukar rekommenderas beroende på hur mycket stadga vs. komfort/blodcirkulation man är ute efter.

Edited by LeadHead