Krizan Posted July 6, 2006 Report Share Posted July 6, 2006 När jag för ett tag sen fyllde 16 år fick jag ett datorspel jag önskat mig länge: The Sims 2. Administratören på vår dator här hemma installerade spelet och gjorde det åtkomligt från min användare (vi har Windows XP Professional). Jag skulle spela, men när jag försökte köra spelet kom det upp ett fönster om att jag inte hade rätt att köra det om jag inte valde "kör det här programmet som blablabla", jag valde detta och väntade. Några sekunder senare kom ett fönster upp där det stod "Ett okänt fel har uppstått"! Jag har försökt spela från min användare flera gånger, och det har hänt VARJE GÅNG! Jag lyckades få tillstånd att spela det från herr administratörs användare, det fungerade i ungefär 10 minuter innan datorn bara stängde av sig. Jag är säker på att jag inte kom åt någon knapp! Även detta har hänt ett antal gånger. Nu ligger mitt spel i bokhyllan och samlar damm i väntan på att jag ska spara till en dator där den förhoppningsvis inte krånglar. Har någon annan haft dessa problem? Har någon lyckats få The Sims 2 att funka på en dator med XP Professional och i så fall hur? Vet någon vad dessa problem kan bero på, och vad kan man göra åt det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus Posted July 6, 2006 Report Share Posted July 6, 2006 Standardfråga 1A: Har du testat att installera uppdateringarna? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mdn Posted July 6, 2006 Report Share Posted July 6, 2006 Standardfråga 1B: Har du testat att installera nya versioner av drivrutiner? Annars brukar datorer som bara stänger av sig och "okända fel" vara tecken på voodoorelaterade orsaker såsom felaktigt minne och värmeproblem. /mdn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.