Jump to content

Jul och julklappar?

Informatör

Recommended Posts

HO HO HO

Som alla vet bor jultomten i finska Rovaniemi vid sitt Korvatunturi. Förutom en leksaksverkstad har han även en väl utbildad spaningsstyrka som bytt ut renarna mot bandvagn och dylikt.

pysty_tonttupartio.jpg

Om ni varit snälla i år, både på forumet och utanför i verkliga livet lär visa sig på julafton efter Kalle Anka på TV.

Eftersom det närmar sig så tänkte jag dra igång en allmän förfrågan. Vad önskar du dig för trevligt av jultomten i år? Ska vi hålla oss på den militära sidan så kan jag tänka mig en schysst stridsväst från Savotta, och på den civila sidan lika schysst Olympus digitalkamera med 2.1 megapixel (litar inte på tomten så ska nog köpa en sådan själv).

HO HO HO

Givetvis önskar man sig fred på jorden och slut på allt mänskligt lidande, men eftersom jag har svårt att tro att tomten kan fixa det, speciellt utan allvarliga geografiska förändringar, så får väl vi vara lite mer egentyckliga... ;)

Skulle bli väldigt glad om tomten kunnde fixa en större försvarsbudget :)

annars får jag nog hålla med LD, en digitalkamera hadde inte varit fel, så haddde jag sluppit springa och låna min rumskoopis hela tiden när jag skall fixa bilder till forumet...

GOD JUL!

Rätt fräsig bild, vad betyder texten under ?

Extra stilpoäng för översergeanten.

För att faktiskt svara på frågan så tror jag nog att jag vill ha en ny bil av tomten. Nuvarande bil är farligt nära att bli målmateriel under nyårshelgen så att säga.

---------------------------

Istället för att skriva ett nytt inlägg kan du gå in och ändra om du gjort fel.

Klicka på knappen "ändra"

Dessutom kan man förhandsgranska sina inlägg innan man postar dom.

God Jul :)

The Swede

BLÅGUL

Som alla vet bor jultomten i finska Rovaniemi vid sitt Korvatunturi.

Ho ho ho...

har herr LD varit i Rovaniemi och suttit i knät på farbror Tomten någon gång?

tomteland.jpg

Jag trodde inte att sådana ställen kunde existera utanför USA. Var där i slutet av Juni i år med FBU, 25 grader varmt... Det vräktes ut julmusik ur högtalare. Det kändes lite smålarvigt. eller, för att vara mer exakt, lite mer än smålarvigt. Extremlarvigt+. Jaja... det går väl tydligen ihop.. skulle bara vara skoj att höra din åsikt om stället, du som brukar ha så roliga kommentarer om allt som har med USA att göra. Och mer USA än så här blir nog ingenting i Finland, inte ens Coca Cola.

Jag gick ut till affärerna och letade efter snygga knivar. Men inte då... :(

Julklappar ja.. det är en ny madrass till sängen på väg.

Hade varit fint med en vit jul med en halvmeter snö, om Tomten kunde fixa det. :)

Gotcha önskar sig en egen Amfibiebataljon, eller möjligen en Strv 122.

5 minuter med en sån goding skulle kompensera hela den här uhsla månaden... :cool:

Annars vore det goth med en espressomaskin (leg. koffeinist som man är..) eller en ny Porsche.. :)

1 meter nysnö natten till den 24:e!!  är i Hemsedal över jul nämligen...........

Undra om tomten hittar till Hemsedal? Delar han ut efter folkbokföringen? eller hur gör han? Oj, nu blev jag orolig här, får skriva till min temporära adress längst ner på önskelistan......

Ing.

Du har väl redan fått julklapp eller? :P

Själv önskar jag mig en rejäl digitalkamera så jag kan slippa ifrån framkallningskostnaderna. :(

The Swede

*Dessutom vet väl alla att jultomten bor på Nordpolen, spektaklet i Rovaniemi är bara till för att locka turister.*

Tja, vad önskar man sig? *river sitt snaggade hår*

Hmmm?

En ny och bättre dator, NY Porsche, (En Super -90 från 1960 är cool men inte särskilt ny... ;) )

En heldag på skjutbanan med lite gott och blandat och en hiskelig mängd ammo!! :) :devil

Ja, sen kan man väl ta lite fred på jorden och lite sånt annat tjafs! :D

Guest Lt. payne

Jag önskar mej blygsamt en Humvee,ja och en M16A2 också...

Skulle vilja filma killarnas ansikten när man svängde in till skjutbanan med bägge..  ;)

Jag önskar mig obegränsad tillgång till en skjutbana+vapen+ammo livet ut sen så kan tomten sluta ge mig klappar för då e jag nöjd resten av livet ':devil' Hmmm nåt och dricka oxå en flaka wishkey i månaden resten av livet oxå :D:) :) :) :) :)

Guest Dedicated

Jag är uppenbarligen varken miljöpartist eller moderat för jag VILL HA julklappar, även om det kanske är pinsamt, 35 år gammal som man är......har redan inhandlat julklapp till mig själv, för årets Hv-ersättning. Det blev ett par HATCH-handskar som förhoppningsvis tassarna varma längre än vad de gamla 90-handskarna förmår. En CD-brännare står också på önskelistan.....en ny mobil....etc!

Fred på jorden? Ha, tror inte det........för vad skulle vi då prata om här????

även om det kanske är pinsamt, 35 år gammal som man är

Spelar åldern någon roll? ?

:D  :D

Jag har redan riggat björnsaxen i skorstenen.....

Om "skäggis" missar att ta med  Porschen åt

mig i år igen får han sitta där tills nästa jul....

Doyle önskar sig:

mk-19-dvic559.jpg

Eller en Mk-1 PBR (Patrol Boat River som användes på Deltat i Vietnam) :D

Doyle. Jag tror att du hittat årets julklapp där! Eller varför inte en Pall med 5.56 och KSP 90 B med ett fint kitt till den? Också en bra aspirant på platsen.

Högberg önskar sig Cradle of Filth DVD (Death/gothmetal när den är som bäst!) :)

Har redan köpt julklapp till mig själv.

Biljet-(er) till "A chorus line" den 6:e jan kl 1800. DÅ befinner jag mig på GBG operan! :D (Flickvännen gillar sånt där....)

Guest Radagast

I år skippar vi i släkten julklapparna, kan inte säga att jag är ledsen för det. Skönt att slippa delta i den stressiga konsumtionshetsen inför julhelgen.

Vi inriktar oss istället på att äta god mat och umgås.

Tror jag skippar Kalle, får bara ångest av det.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...