Faers Posted July 5, 2006 Report Share Posted July 5, 2006 Antingen så är sökmotorn min största ovän, eller så har jag rätt :P Söker citat och kvickheter som ni hört av andra än befäl. Kan vara civilister etc. Men befälens citat tar vi som sagt på anvisad plats. Kan ju börja med en kul konversation för ett tag sedan: Jag: Nära skjuter ingen hare! G: Jo med hagelbössa. Jag: Ja men då har man ingen satans hare kvar A: "och så tar vi med oss vår oga-buga-sörja och dricker upp!" "Beskydda mig från BlåGul, ty jag intet ont hava gjort! " Link to comment Share on other sites More sharing options...
dxl Posted July 5, 2006 Report Share Posted July 5, 2006 :P Antingen så är sökmotorn min största ovän, eller så har jag rätt Söker citat och kvickheter som ni hört av andra än befäl. Kan vara civilister etc. Men befälens citat tar vi som sagt på anvisad plats. Kan ju börja med en kul konversation för ett tag sedan: Jag: Nära skjuter ingen hare! G: Jo med hagelbössa. Jag: Ja men då har man ingen satans hare kvar A: "och så tar vi med oss vår oga-buga-sörja och dricker upp!" ja sökmotorn är nog allas ovän... Men prova den här tråden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Faers Posted July 5, 2006 Author Report Share Posted July 5, 2006 Jo jag vet, men denna är till för alla andra UTOM befälen ju! De har sitt eget lilla roliga, nu får vi vanliga slamkrypare en chans att briljera :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maul Posted July 5, 2006 Report Share Posted July 5, 2006 -Fick du hela satsen i ansiktet fänrik? Sagt av mig när en fänrik fick en rejäl dos hö i ansiktet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lanbada Posted July 6, 2006 Report Share Posted July 6, 2006 Under sjukvårdsutbildningen, då vi skulle öva framstupa sidoläge osv. Fk N: Ja då har vi inte mkt tid över att öva, men vi tar en snabbis. Vpl N: Öhm, Fänrik ska vi ta en snabbis? ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beafer Posted July 6, 2006 Report Share Posted July 6, 2006 Två av mina klasskompisar snackade om mönstringen: - Jag måste hitta på ett sätt att slippa göra lumpen. Alla har sån tur, de är allergiska och sånt, men jag är helfriskt. Fan. - Äh, du får väl säga att du är bög. - Jag har hört att de skickar alla bögar till Gotland. (Jag satt och skrattade för mig själv i bakgrunden och läste faktiskt just då en tråd om P18) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArreliuS Posted July 6, 2006 Report Share Posted July 6, 2006 Kom med en klockren kontring(enligt mig iaf) mot min tjej när vi var påväg till göteborg. Tjejen: "Du är som en flaska, tom och innehållslöst." Jag: "Men du är som ett kinderägg utan överraskning" Tjejen: *tyst* Sen så under lumpen så kom det en del kvicka kommentarer. B: "Min mormor är inte så smidig" E: "Det är vad du tror, du skulle bara veta" S: "Är det där en tillbackablick?" E: "Nej mitt i allt dödande har dom samlat ihop ett gäng och börjat lira basket" Se filmen Battle Royal så förstår ni hur pass fel hjärnkontorets Fredrik Berling hade när han sa att det inte finns några dumma frågor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ERK Posted July 7, 2006 Report Share Posted July 7, 2006 Två av mina klasskompisar snackade om mönstringen: - Jag måste hitta på ett sätt att slippa göra lumpen. Alla har sån tur, de är allergiska och sånt, men jag är helfriskt. Fan. - Äh, du får väl säga att du är bög. - Jag har hört att de skickar alla bögar till Gotland. (Jag satt och skrattade för mig själv i bakgrunden och läste faktiskt just då en tråd om P18) En hel del av mina polare tror också att FM har ett specialförband för bögar på Gotland. Är detta en utbredd myt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hornet Posted July 7, 2006 Report Share Posted July 7, 2006 myt? ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer Posted July 7, 2006 Report Share Posted July 7, 2006 Även jag har hört rykten från kompisar att de som är homosexuella skulle placeras på P18. Ligger det nån sanning i det tro? :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skuggan Posted July 7, 2006 Report Share Posted July 7, 2006 P18 är nedlagt, så vad tror ni? ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Faers Posted July 7, 2006 Author Report Share Posted July 7, 2006 INGEN OT!! Annars så sabbar vi hela trådem uju. Tycker vi borde skaffa en ren OT tråd så att vi bara kan snacka skit :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Gref Posted July 7, 2006 Report Share Posted July 7, 2006 P18 är nedlagt, så vad tror ni? ;) Undrar vilket regemente som gäller nu, det är ju hemligstämplat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickard N Posted July 8, 2006 Report Share Posted July 8, 2006 Gammal klassiker i sthlmsishockeyn Arg spelare: Vaffan domaren du har ju tappat matchen Domaren: Du! En sak skall du ha klart för dig, jag har tappat viktigare matcher än den här! Annan arg spelare: Men vaffaaaan det var ju hakning i hörnet innan Domaren: Har du barn? Spelare (lätt fundersam): Nä, men jag och frugan tänker väl skaffa.. Domaren: Berätta för dem. (åker därifrån) Spelaren åker till sitt avbytarbås och fattar först när han kliver in att han blivit rätt sågad och blir skitarg och högröd i ansiktet! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Psilander Posted July 8, 2006 Report Share Posted July 8, 2006 En säkert känd klassiker, men ändå Winston Churchill har en tråkig dam till bordet på en tillställning och stämningen är lite "frän", Lady X: Om jag vore er fru skulle jag lägga gift i Soppan. WC svarar, Om jag var er man skulle äta den soppan. Bail Faulty till sina tyska gäster - Well you started it you invaded Poland. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eskil Posted July 9, 2006 Report Share Posted July 9, 2006 Eskil ska ut och segla med ett par riktiga landkrabbor som knappt har sett en båt förut. I förebyggande syfte håller jag därför en liten genomgång om hur allt fungerar och avslutar med att undra ifall de har några frågor. Landkrabba: Öh...alltså, ska vi kalla dig för kapten? Eskil: Nej, det räcker med att ni gör som jag säger. Eskil går till "turken på hörnet" för att handla läsk. Innehavaren sitter i kassan och läser DN och undrar om jag kan hjälpa honom med en sak. "Visst", säger jag. "Vad betyder det här ordet?" frågar han och pekar i tidning. Jag lutar mig fram och ser att han pekar på ordet "oralsex"..... Eskil: Är du gift? Turken: Ja. Eskil: Be din fru att hon visar dig... Link to comment Share on other sites More sharing options...
fogel02 Posted July 9, 2006 Report Share Posted July 9, 2006 En god vän tror jag lyckades med världens sämsta raggningsreplik Vän går fram till trevlig söt tjej efter x antal öl för mycket vän "Hej jag är sämst" Tjej vänder sig 180 grader och ignorerar min vän Link to comment Share on other sites More sharing options...
GoranS Posted July 9, 2006 Report Share Posted July 9, 2006 På en fest stod vi och snackade om bilkörning, ett riktigt patetiskt samtalsämne...men då skulle en kompis, som precis med nöd och näppe tagit körkortet och för övrigt inte har någon körvana alls, briljera inför de kvinnliga åhörarna genom att på ett dominant sätt säga till vår närvarande vän som ännu ej börjat övningsköra "Hehe, Johan - du är ju fan 19 år och vet inte ens hur man växlar i en bil - skäms du inte?" Lyckligtvis är Johan kvicktänkt och kontrar snabbt med "Du är 19, och har ännu inte fått doppa trots att du tofflat för varenda tjej i skolan de senaste åren - skäms du inte?" Den förstnämnde blev märkbart sårad till damernas fnitter och hade inget mer att tillföra diskussionen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ing Posted July 9, 2006 Report Share Posted July 9, 2006 Verkar vara ett ämne för markan istället..... *flytta* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nestor Posted July 9, 2006 Report Share Posted July 9, 2006 På mitt gymnasium finns det två idrottslätare, varav den ena är en levande Legend. Han kallas Bengan, och är den vassaste idrottsläraren på Jorden. Under en lektion utspelas följande scen In kommer en klass som förtillfället inte har lärare, och frågar om de kan använda ena halvan av hallen Då svarar Bengan på följande sätt "Verkligen inte! Jag har en NV klass är! Noblessen! Eliten! Försvinn NU!" Vi NV_are har en särskilt plats i hans hjärta. Om det bär bra elöler dåligtlåter jag vara osagt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raffsec Posted July 9, 2006 Report Share Posted July 9, 2006 Dett hände härom dagen min kollega fick in en klockren sak. Buse: Om man skrattar så blir man vacker Kollega: Då kan du inte ha skratta mycket i dit liv Han var tyst länge sen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest J-Star Posted July 11, 2006 Report Share Posted July 11, 2006 Farsan sade "Man får inte vara dum... för då kan man få Nobelpriset." Norska nobelkommitén replikerade med att 1988 ge honom - och alla andra i FN's fredsbevarande styrkor - Fredspriset. /J Link to comment Share on other sites More sharing options...
tinhead Posted July 11, 2006 Report Share Posted July 11, 2006 Farsan sade "Man får inte vara dum... för då kan man få Nobelpriset." Norska nobelkommitén replikerade med att 1988 ge honom - och alla andra i FN's fredsbevarande styrkor - Fredspriset. /J Min förre chef yttrade samma sak fast i den mera klassiska citatet... "man får inte vara dum, då blir man chef..." Sen kom hon på sig att hon är ju chef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hornet Posted July 11, 2006 Report Share Posted July 11, 2006 "Har man stjerna så är man utan hjärna!" Fk 2m bakom var mindre nöjd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liquid Posted July 12, 2006 Report Share Posted July 12, 2006 Följande har yttrats av en mattelärare: Nästa vecka ska vi börja med Pythagoras Sats; vi ska ta reda på vad det är som klibbar i matteboken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eskil Posted July 12, 2006 Report Share Posted July 12, 2006 Jag hade vart hemma hos en kompis och tar tunnelbanan från Bredäng. Stationen efter kliver två snygga tjejer på och sätter sig brevid respektive mitt emot mig och börjar diskutera livligt med varandra på finska. Jag kan inte många ord finska, men av det lilla jag fattade samt av kroppsspråket så förstår jag att det rör sig om "tjejsnack". Mitt intresse är tydligen lite för uppenbart så tjejen som sitter mitt emot vänder sig plötsligt till mig och frågar "Osaatko suomi?" (Kan du finska?) Den frågan har jag fått förut, så utan att tänka efter svarar jag som jag brukar: "Ei, vain ruotsi" (Nej, bara svenska). Tjejen som frågade börjar gapskratta medan hon som sitter brevid blir illröd i ansiktet och försöker gömma sig i sin jacka. Ganska uppenbart att de inte trode på det jag sa... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maul Posted July 12, 2006 Report Share Posted July 12, 2006 "Har man stjerna så är man utan hjärna!" Fk 2m bakom var mindre nöjd Har hört en bättre som sades till en av våra Fänrikar veckan innan MUCK: "De som gud inte gav hjärna gav han vinkel, sträck och stjärna" Fänriken skrattade Link to comment Share on other sites More sharing options...
SplAsk Posted July 12, 2006 Report Share Posted July 12, 2006 Satt och fikade med en tjejkompis idag.. En normalklädd stockholmförortskille glider fram med 2 påsar fyllda med pantflaskor och frågar: "Ehm, hej! är ni intresserade av en politisk diskussion?" Vi svarar gapskrattande nej, och den mystiska personen framrycker mot caféts toalett. 5 minuter senare kommer han ut och sätter på sig sin tröja, strumpor och skor.. Han hade duschat. Var kommer allt konstigt folk ifrån? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Faers Posted October 28, 2006 Author Report Share Posted October 28, 2006 Bumpar och hoppas ngn har ngt kul citat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ful Posted October 29, 2006 Report Share Posted October 29, 2006 På mitt gymnasium finns det två idrottslätare, varav den ena är en levande Legend. Han kallas Bengan, och är den vassaste idrottsläraren på Jorden. Under en lektion utspelas följande scen In kommer en klass som förtillfället inte har lärare, och frågar om de kan använda ena halvan av hallen Då svarar Bengan på följande sätt "Verkligen inte! Jag har en NV klass är! Noblessen! Eliten! Försvinn NU!" Vi NV_are har en särskilt plats i hans hjärta. Om det bär bra elöler dåligtlåter jag vara osagt Haha du är möjligtvis inte från Kungsbacka Nestor? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.