Lasseter Posted July 5, 2006 Report Share Posted July 5, 2006 Hej på er! Är det tillåtet att använda benplatta till ex. Skyddsmaken & dylikt inom HV? /L Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johanp Posted July 5, 2006 Report Share Posted July 5, 2006 Hej på er!Är det tillåtet att använda benplatta till ex. Skyddsmaken & dylikt inom HV? /L Det är upp till din chef, fråga honom/henne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fk Satan Posted July 5, 2006 Report Share Posted July 5, 2006 Hej på er!Är det tillåtet att använda benplatta till ex. Skyddsmaken & dylikt inom HV? /L Det beror på... Är det FM benplatta och den finns utskriven på dig via LIFT och inte är ngt stöldgods är det inga problem. Är det en privat inköpt benplatta är det upp till din chef. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tinhead Posted July 5, 2006 Report Share Posted July 5, 2006 Ursäkta en fråga, vad är LIFT? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ringo Posted July 5, 2006 Report Share Posted July 5, 2006 (edited) Ursäkta en fråga, vad är LIFT? ett materielhanterings- och logistiksystem som försvaret använder sig av. edit: Lift är ett avancerat logistiksystem som används av Försvarets materielverk och Försvarsmakten för att sköta anskaffning, transport, redovisning och underhåll av alla förnödenheter inom försvarsmakten. Lift är också i drift hos Försvarsmaktens internationella fredsstyrka och utlandsstyrkor. Edited July 5, 2006 by Ringo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasseter Posted July 5, 2006 Author Report Share Posted July 5, 2006 Uppfattat! Då ska jag ta & höra med honom. Tackar /L Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DXS Posted July 6, 2006 Report Share Posted July 6, 2006 hoj i kojorna ! har en liten fråga vad är en benplatta ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ringo Posted July 6, 2006 Report Share Posted July 6, 2006 hoj i kojorna !har en liten fråga vad är en benplatta ? Precis vad det låter som: en "platta" som man fäster i stridsbältet i överkant och sen spänner runt låret. Ger bättre tillgänglighet för exempelvis pistol - då hölstret kan fästas där. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kn Glock Posted July 7, 2006 Report Share Posted July 7, 2006 Ang bilden ovan Är det en tidigare modell av benplattan? Min är i samma gröna färg som stridsvästen. Jag har inte kollat men jag tror att det tom är samma tillverkare. dessutom ser den lite annorlunda ut. Eller är detta en civilt inköpt variant? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hornet Posted July 7, 2006 Report Share Posted July 7, 2006 den övre här är en Recon platta va? Min ser exact ut som FMs plata fast uttan M-nummer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ringo Posted July 7, 2006 Report Share Posted July 7, 2006 Ang bilden ovan Är det en tidigare modell av benplattan? Min är i samma gröna färg som stridsvästen. Jag har inte kollat men jag tror att det tom är samma tillverkare. dessutom ser den lite annorlunda ut. Eller är detta en civilt inköpt variant? den övre här är en Recon platta va? Min ser exact ut som FMs plata fast uttan M-nummer Bilden på plattan är "lånad" från Recon.se. Huruvida det är samma benplata som Försvaret använder sig av låter jag någon annan svara på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasseter Posted July 8, 2006 Author Report Share Posted July 8, 2006 Ni i insatsplutonerna som har benplatta(om det finns någon som har),hur tycker ni det funkar? /L Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sytare Posted July 8, 2006 Report Share Posted July 8, 2006 (edited) Benplattan har nämnts här Edited July 8, 2006 by Sytare Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fk Satan Posted July 8, 2006 Report Share Posted July 8, 2006 Beror på när/var/hur man använder plattan. Själv har jag använt plattan en hel del när man jobbat som skyddsvakt etc. och inte haft västen på sig. Även att använda benplattan till magasinsfickor tycker jag funkar bra. Att ha en fullpackad skyddsmaskväska på benet tycker jag inte funkar så bra. Har den hellre fastspännd på västen. Nackdelen med plattan tycker jag är svårigheten att komma åt benfickorna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hornet Posted July 8, 2006 Report Share Posted July 8, 2006 Håller med Satan där om fickorna. Själv har jag använt platan lite olika. Mag fickor ibland då man inte behöver ha med sig västen samt sjukvårdsficka på eller magdump (i form av flerbruksficka stor) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kristoffer Posted July 15, 2006 Report Share Posted July 15, 2006 Hej Är det nån som vet var man kan köpa en benplatta i göteborgs området? hittar ingen på militaryshops hemsida. //Mvh Kristoffer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted July 15, 2006 Report Share Posted July 15, 2006 Hej Är det nån som vet var man kan köpa en benplatta i göteborgs området? hittar ingen på militaryshops hemsida. //Mvh Kristoffer Varför inte beställa från Recon? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kristoffer Posted July 15, 2006 Report Share Posted July 15, 2006 Hej Är det nån som vet var man kan köpa en benplatta i göteborgs området? hittar ingen på militaryshops hemsida. //Mvh Kristoffer Varför inte beställa från Recon? Jag vill helst inte beställa. Jag vill helst kolla på varan innan jag köper den //Mvh kristoffer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sytare Posted July 15, 2006 Report Share Posted July 15, 2006 @Kristoffer Det är samma platta som FM har och den duger bedömt i krig. Lite svårt att klämma och känna då Recon främst är en postorderfirma, men avhämtning kan ske på plats på huvudkontoret. Alternativt så frågar du lite snällt när du är på ett TSF om du bara kan få titta på en benplatta. Ser FM's bra ut, skaffa Recons. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kristoffer Posted July 15, 2006 Report Share Posted July 15, 2006 @KristofferDet är samma platta som FM har och den duger bedömt i krig. Lite svårt att klämma och känna då Recon främst är en postorderfirma, men avhämtning kan ske på plats på huvudkontoret. Alternativt så frågar du lite snällt när du är på ett TSF om du bara kan få titta på en benplatta. Ser FM's bra ut, skaffa Recons. oki tack för tipset! ska göra det på måndag så får jag se om jag beställer den. //Mvh Kristoffer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VBK Posted October 15, 2006 Report Share Posted October 15, 2006 Jag behöver M numret till benplattan någon som kan hjälpa mig? //Krille Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Strv S Posted October 15, 2006 Report Share Posted October 15, 2006 No problemas BENPLATTA M7390-990179 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VBK Posted October 18, 2006 Report Share Posted October 18, 2006 Tack.. Krille Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts