Jump to content

Militära filmklipp på Internet - samlad tråd.


Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
till min plutons film =) det är inte så mkt, men min dator har precis börjat fixa sig.. dte kommer en bättre med rörliga bilder och JA jag vet att den är lågt inspelad :P mitt fel att jag inte kollade det noggrannare
Link to comment
Share on other sites

Tycker att detta vara ganska häftigt, visste inte att FM visade så mycket på Dreamhack.

 

 

Ovanligt bra ljud för att vara såpass amatörmässigt filmat, fin överaskning när planet "dök upp" där i början :worthy:

 

 

Satan vad lågt han flyger vid manövern som inleds 4,30 in i filmen..

Tycker att han även kommer in väldigt lågt i början..

 

Är det inte dumdristigt att ta sådana här chanser? Han verkar ju runda folket som står utanför stängslet :)

Edited by Schmutte
Link to comment
Share on other sites

En gammal gammal film, någon gång på 50talet är den inspelad, som fick mig helt paff. Nu förstår jag var Fighter Fling och andra tittade för inspiration.

 

 

Spitzenklasse:

 

Edited by Danne
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
C-130J-30 landar på beachen Blokhus, Danmark. Varför gör man detta? Hur användbart är det egentligen?

 

 

Havsstränder har en mycket bra konsistens (hård) och yta (platt) vilket gör att kustnära förband (tex USMC och allsköns SF) ibland nyttjar denna typ av underhållsväg. Övas på relativt frekvent av flertalet flygvapen.

Link to comment
Share on other sites

C-130J-30 landar på beachen Blokhus, Danmark. Varför gör man detta? Hur användbart är det egentligen?

 

 

Havsstränder har en mycket bra konsistens (hård) och yta (platt) vilket gör att kustnära förband (tex USMC och allsköns SF) ibland nyttjar denna typ av underhållsväg. Övas på relativt frekvent av flertalet flygvapen.

 

 

Om jag inte missminenr mig var detta väl också en övning där Jaegercorpsen deltog och svenska var med. I alla fall som observatörer eller liknande

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
då är ju frågan vad håller han på med?

 

Ska man ha ett hjärnsläpp så ska man faen ha ett riktigt hjärnsläpp!

 

HV - tvekar aldrig

 

jag svarar på den..

det är ur musikkårens "fria" spelning (eller kallas det för figurativa?) nåväl..

de brukar köra det där iaf..

har inget med själva avlösningen att göra eftersom det är efter avlösningen är avslutad, dock i "direkt" samband med den.

det är altså helt planerat och inget som gubben hittat på självmant.

det är för att dra igång publiken helt enkelt. (låten är ju ingen traditionell militär march heller så)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...