Jump to content

Militära filmklipp på Internet - samlad tråd.


Recommended Posts

  • 3 weeks later...

 

"A video dedicated to the JA 37 Viggen, recorded by the 10th swedish fighter wing, when they abandoned the JA 37 Viggen in favor of the new JAS 39 Gripen. The band playing the song by Queen, "The Show Must Go On", is a cover band consisting of fighter pilots of the 10th fighter wings Viggen squadron"

Edited by henke
Link to comment
Share on other sites

 

Koreansk pannbensträning! Kolla hur de kan hugga i magen med macheta, trampa på glaslampor, rulla i glas, slå sönder saker med pannan och sist men inte minst... spika med pannan! Så borde vi göra i sverige!!

 

 

... :)

Link to comment
Share on other sites

En klassiker.

 

 

:D

Jag undrar om Grabbarna i Ghost vet om det här? :D

 

Klippets historia? :D Nu hänger jag inte med...

Avveckling och utveckling av F10. Filmen gjord år 2000. Man gjorde dessutom en cover av Queens "The show Must go on" och dessutom gjorde den mer suggestiv. Nu blev jag sådär gråtmild igen nu när jag letade fram skivan och lyssnade på "orginalet". ,O

 

.

 

"A video dedicated to the JA 37 Viggen, recorded by the 10th swedish fighter wing, when they abandoned the JA 37 Viggen in favor of the new JAS 39 Gripen. The band playing the song by Queen, "The Show Must Go On", is a cover band consisting of fighter pilots of the 10th fighter wings Viggen squadron"

Det blev en dubbel besvikelse i Ängelholm. Beslut tagit om att utveckla flottiljen med en till JAS 39 division för att senare avveckla den. Personalpolitik när den är som bäst, världens bästa jobb men tyvärr världens sämsta arbetsgivare. :)

 

Dessutom flög man AJS 37, inte JA.

 

J.K Nilsson

Edited by J.K Nilsson
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Tyskarnas nya ubåt.

 

Om man tycker JAS Gripen kom lite sent så kan man verkligen säga att dessa tyska ubåtar kom fel. Under hela kalla kriget och fram till denna nya ubåt har de hela tiden bara haft gamla riktigt skruttiga ubåtar. Nu får dom äntligen en som är bra. Många stora ord, och det är klart dom är stolta. Jag kan inte låta bli att irritera mig på att i reportaget presenteras allt detta som något ingen gjort förut. I själva verket är det ju vi i Sverige som varit pionjären på i stort sett alla de saker som utpekas som så unika på denna ubåt.

 

Link to comment
Share on other sites

 

våra kustjägare som krigar :):)

 

Lite "A team" känsla

Och musiken, nej jag fick inte ståhår

Trevligt initiativ förvisso, men det är ju bara ihopklippta sekvenser ur "Blod, Svett och Bajs" samt "Debatt".

Jag vet att det florerar en hel del digitalkameror på förbandet, varför inte dela med sig?

Link to comment
Share on other sites

@ Christer

Så om jag har förståt det hela rätt så är det ingen kurs utan bilderna är från eran övning? Anledningen till att jag frågar är för att jag tyckte ni hade lite smårolig utrustning ;)

 

 

En ganska välgjord film med både lite strid och högvakt. Enjoy

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...