Jump to content

Händelseutveckling

Skuggan

Recommended Posts

jag hörde på nyheterna idag att det hade exploderat ytterligare en bomb på Filipinerna, detta är den 3e på 2 dagar.

nu undrar jag hur ni tror att resten av detta året kommer se ut, kommer det att ske fler terrorist aktioner? hur många kommer vara i europa? kommer någon vara i Sverige? hur kommer omvärlden reagera? kommer USA attackera Irak?

kortsagt, Vad tror ni kommer hända under återstående delen av år 2002?

*OBS* INGEN POLITISK DISKUSSION!!!

Blir det krig i rak kann det gå lite hursomhelt...

Antingen gör usa ett perfekt kirurgiskt anfall och avsätter saddam och drar sig ut, med insättning av Peacekeeping forces.

Annars så går man in med dom stora kanonera, så kan det bli värre. Risken finns att övrig stater surnar till och går in mot Israel. Israel är ju inte kännda för sin diplomati, vilket skulle kunna leda till ett storskaligt, mer eller mindre, religonskrig.

Risken för färnvapen, antigen "statliga" eller sk "rogues" dvs stulna. Även Kemisk och bilogisk krigsföring...

Hus skulle en diskussion som handlar om politik, inte kunna bli politisk? :D

Nåväl, en sak borde vara säker. Om USA genomför och m i s s l y c k a s med en väpnad aktion i mellanöstern så borde chanserna för terroristattentat öka väsentligt eftersom plattformen för terrorister i området då behålls intakt samtidigt som alla USA-hatare får ytterligare tändvätska efter att nyligen blivit trampade på tårna av USA.

Så vad som än sker så ska det ske ordentligt. (Därmed inte sagt att de måste bli ett krig, eller att jag är för det.)

/RP

När och om USA och GB anfaller Irak kommer detta att få förödande konsekvenser för den kristna delen av världen.

Detta p.g.a. att rekryteringsläget till terroristorganisationerna kommer att förbättras avsevärt, och inte enbart i mellanöstern utan över hela världen.

Om krigshetsaren Bush får som han vill så är jag rädd att vi i Sverige också får vara med och betala efteråt.

Kalle som varken är anarkist,vänster eller höger extrem utan en soldat som föredrar fred och människors väl.

Om är redan borttaget, det som återstår är när...

Bush har redan rent politiskt sett startat kriget. Han har nu sagt och lovat en massa saker i media. Så nu kan han inte backa ur, för då är "död" politiskt sett. Dessutom har en lag bankats fram som ger honom fullmakten att starta ett krig med just Irak... Tro mig det kommer att smälla inom kort ??? En del saker som amerikanska och brittiska militärstyrkor gör just nu,såsom målar pbv'er i ökencamo, snabbar på servicen av stora fartyg, kallar in stora mängder av reservister. Detta, anser jag och fler med mig, indikerara att dem förbereder sig på ett nytt ODS...

Sen kommer troligen terrorattentaten att öka, redan de senaste veckorna har vi sett en ökning av terrordåd.. Och det är nog bara början är jag rädd :(

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...