Jump to content

Litteratur om kniv och Batong tekniker?

Slugg

Recommended Posts

Hej!

Jag behöver hjälp med tips på Literatur.

Jag har ett behov av att kunna se ut som om jag vet vad jag gör när jag håller i en kniv eller batong och skulle behöva tips på bra litteratur som lär ut tekniker för detta.

Det skall vara litteratur som är något så när smidigt att få tag på och inte kostar allt för mycket.

Lite önskemål: Batongteknikerna skall även innehålla "Mjuka" tekniker som låsningar och strypningar.

Knivteknikerna behöver inte vara superrealistiska.

Och för er som blir fundersamma jag skall inte använda teknikerna på riktigt... :banghead:

Hej!

Jag har ett behov av att kunna se ut som om jag vet vad jag gör när jag håller i en kniv eller batong och skulle behöva tips på bra litteratur som lär ut tekniker för detta.

Det skall vara litteratur som är något så när smidigt att få tag på och inte kostar allt för mycket.

Lite önskemål: Batongteknikerna skall även innehålla "Mjuka" tekniker som låsningar och strypningar.

Och för er som blir fundersamma jag skall inte använda teknikerna på riktigt... :)

Inte så mycket batong, fast gott om lås och stryp: Bli tuff med Mj Fairbairn. En riktigt bra publikation med tanke på att den har några år på nacken.

Var försiktig med teknikerna i dokumentet, det går alldeles för lätt att skada sig eller nån annan.

Ett tips om du vill se lite "proffsig" ut med tillhyggen: Fråga nån kampsportare(eller boxare, dansare, hiphoppare...) hur man rör sig. Om du inte har tränat (?)spelar det ingen roll hur många böcker du läser, fotarbetet är grunden. Eventuellt stapplande kommer ofelbart avslöja dig! :banghead:

/Bolle

Hej!

...

Och för er som blir fundersamma jag skall inte använda teknikerna på riktigt... :banghead:

Utveckla gärna!

Hej!

Och för er som blir fundersamma jag skall inte använda teknikerna på riktigt... :)

Inte så mycket batong, fast gott om lås och stryp: Bli tuff med Mj Fairbairn. En riktigt bra publikation med tanke på att den har några år på nacken.

Var försiktig med teknikerna i dokumentet, det går alldeles för lätt att skada sig eller nån annan.

Ett tips om du vill se lite "proffsig" ut med tillhyggen: Fråga nån kampsportare(eller boxare, dansare, hiphoppare...) hur man rör sig. Om du inte har tränat (?)spelar det ingen roll hur många böcker du läser, fotarbetet är grunden. Eventuellt stapplande kommer ofelbart avslöja dig! :)

/Bolle

Trevlig länk!

Skulle gärna se fler av samma slag.. :rockon:

Utveckla gärna!

Antingen så ska han stå på en scen och spela ligist...

...eller så bor han i förorten. :rockon:

Visserligen bor jag i förorten men den kunskap som behövs för att överleva här har jag redan ,O

Så förslag B ligger nog närmare sanningen, fast inte som ligist utan snarare som den med batong ;) Den som fortfarande är nyfikaen kan kolla under intressen på min profil.

Jag har tränat kampsport tidiare så grunderna finns.

Men jag skulle vilja fördjupa mig i låstekniker med batongen och hur man använder den utan att lemlästa den i andra änden etc.

Och när det gäller knivtekniker så är det helheten som är intressant Inte "så här hugger du uppifrån och ner" tekniker utan snarare hur du kombinerar finter och andra atacker för att faktiskt kunna träffa.

Edit: försökte förtydliga vad jag är ute efter.

Jag har tränat kampsport tidiare så grunderna finns.

Ahh, borde såklart kollat din profil! :rockon:

Men eftersom ditt intresse låg på den nivån så kan jag rekommendera en klubb istället för läsning: kniv- och batongklubb

Jag har iofs bara provtränat där (gick inte ihop med mitt schema) men det verkar vara både bra och roligt!

Har du förresten hittat nåt läsvärt om batongteknik själv, kanske nåt som du kan dela med dig av?

/Bolle

....Men eftersom ditt intresse låg på den nivån så kan jag rekommendera en klubb istället för läsning: kniv- och batongklubb

Jag har iofs bara provtränat där (gick inte ihop med mitt schema) men det verkar vara både bra och roligt!

Har du förresten hittat nåt läsvärt om batongteknik själv, kanske nåt som du kan dela med dig av?

/Bolle

:rockon: Låter lockande men tyvärr har jag slut på fritid... ,O

Jag har inte hittat någon bra litteratur än men jag kommer att dela med mig när jag har något att recensera.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...