Guest Posted June 23, 2006 Report Share Posted June 23, 2006 Hej! jag är en kille på 16 år som gärna vill göra lumpen. Jag har mycket bra kondition och styrka och har alltid varit starkast i klassen. Problemet är att jag har en hörselskada och att jag är närsynt. är det kört för mig då? kan jag få göra en jägartjänst om jag opererar bort problemen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted June 23, 2006 Forumsledning Report Share Posted June 23, 2006 Har dålig syn och hörselskada kommer dina chanser vara minimala då du kommer konkurrera med pojkar som inte har de här problemen. Hur du nu lyckas "operera" en hörselskada vet jag inte men för att du ska ha en godtaglig chans att göra lumpen måste du mer eller mindre vara skadefri + att ja lite tur om du nu ska lyckas med jägarmönstring. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wardy Posted June 25, 2006 Report Share Posted June 25, 2006 synproblemen behöver du ju inte vara orolig för...du blir nog inte jägare...men som sämst kan du ha syn C på mönstringen och få hyffsade hårda tjänster...men din hörselskada....de beror ju på vad för typ av hörselskada...hör du bara lite sämre än dina polare eller är det medfött...fm vill att deras soldater skall ha bra hörsel iaf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted June 26, 2006 Report Share Posted June 26, 2006 jag ska laseroperera mina ögon. min hörselskada är medfödd och så fort jag är 18 kan jag operera bort den. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinter Posted June 26, 2006 Report Share Posted June 26, 2006 jag ska laseroperera mina ögon. min hörselskada är medfödd och så fort jag är 18 kan jag operera bort den. Jag rekommenderar att du väntar till efter 20 för att operera ögonen, dokumentation på att din syn inte förändrats på något år är även krav hos dom seriösa läkarna. Alternativt sök uppskov på mönstringen med tanke på din hörsel operation. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted June 26, 2006 Report Share Posted June 26, 2006 vad kan hända om jag opererar ögonen för tidigt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir Vival Posted June 26, 2006 Report Share Posted June 26, 2006 vad kan hända om jag opererar ögonen för tidigt?Att du måste göra om det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted June 27, 2006 Report Share Posted June 27, 2006 hur länge räcker en operation? Link to comment Share on other sites More sharing options...
simon Posted June 27, 2006 Report Share Posted June 27, 2006 Men snälla du, är jägartjänst så viktig för dig att du skulle våga riskera bestående men för att få en sådan tjänst? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted June 27, 2006 Report Share Posted June 27, 2006 nej så mycket är inte en jägartjänst värd för mig. jag är inte villig att riskera min hälsa för den. men jag ska ge mig fan på att få en plats som jägare! inget är omöjligt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
fillefalle Posted July 29, 2006 Report Share Posted July 29, 2006 ...man får inte skjuta upp mönstring och eventuell värnplikt i ett fall som detta då? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kato Posted July 30, 2006 Report Share Posted July 30, 2006 Jo det får man nog, jag fick göra det iaf. Men hur fasen ska du operera bort dina hörselproblem??? Har du det så är det helt kört, även om du opererar bort den dåliga synen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 30, 2006 Report Share Posted July 30, 2006 jag vet inte hur operationen är men läkarna har sagt att det går att fixa. hörselskadan fick jag när jag föddes så jag har inte fått den på grund av en olycka eller för hög musik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.