Jump to content

Byta m90 kängorna?


Guest joxxe

Recommended Posts

Guest joxxe

Ja, rycker in nu sista juli och fick ut ett par kängor för ca 1 månad sedan, men dem är dock försmå. Skulle tagit ett par 280 istället för 275.

Har sedan gammalt ett par 280 hemma som jag marschat mycket med innan jag fick ut dessa. Tror ni jag kan ta dem till inryck istället? Ser ju likadana ut fast dem är lite mer slitna (fick ju ett par sprillans nya). Men helst av allt åker jag gärna och byter dem, men det är lite väl långt till FJS från Stockholm. Borde de inte funka att byta på tex AMF1 eller Livgardet?

Link to comment
Share on other sites

Ja, rycker in nu sista juli och fick ut ett par kängor för ca 1 månad sedan, men dem är dock försmå. Skulle tagit ett par 280 istället för 275.

Har sedan gammalt ett par 280 hemma som jag marschat mycket med innan jag fick ut dessa. Tror ni jag kan ta dem till inryck istället? Ser ju likadana ut fast dem är lite mer slitna (fick ju ett par sprillans nya). Men helst av allt åker jag gärna och byter dem, men det är lite väl långt till FJS från Stockholm. Borde de inte funka att byta på tex AMF1 eller Livgardet?

Givetvis går det att byta dem på AMF1 eller ute på LG, problemet är ju att du måste in genom vakten....prova att ring något av förråden.

Link to comment
Share on other sites

@ joxxe

 

Om du inte hinner gå in de nya i stl 280 så ta en funderare över om du inte ska ta dina ingådda gamla 280 i stället. Eller byta på förråd fort som blixten för att hinna gå in dem. Om inte tid finns, tejpa fötterna innan du ska ut och knalla. Var rädd om fossingarna, lycka till. /Gusten :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Ring förråden och kolla att de har just nya kängor, inte gamla ingådda slitna saker - då kan du lika gärna putsa upp dina egna redan ingådda.

 

Jag åkte ned till AMF1 för att byta ned en storlek, i tron om att de skulle ha nya till mig (var dum nog att inte fråga), men se tji fick jag!

Gör inte om den tabben ^_^

 

Sedan vet jag inte vilken modell vi fick ut, men en HV-gubbe förklarade att det var "allroundkängan".

Det enklaste vore väl att de dina gamla kängor en ordentlig puts enligt http://www.soldf.com/kanga90.html .

Link to comment
Share on other sites

Guest joxxe
Ring förråden och kolla att de har just nya kängor, inte gamla ingådda slitna saker - då kan du lika gärna putsa upp dina egna redan ingådda.

 

Jag åkte ned till AMF1 för att byta ned en storlek, i tron om att de skulle ha nya till mig (var dum nog att inte fråga), men se tji fick jag!

Gör inte om den tabben ^_^

 

Sedan vet jag inte vilken modell vi fick ut, men en HV-gubbe förklarade att det var "allroundkängan".

Det enklaste vore väl att de dina gamla kängor en ordentlig puts enligt http://www.soldf.com/kanga90.html .

Ska försöka få tag på ett par nya denna vecka. Lyckas jag ej så kör jag på mina gamla m90 och får väl eventuellt byta senare i utbildningen. Tror inte det är speciellt lyckat och komma till FJS-testveckor med icke ingågna kängor.

Link to comment
Share on other sites

Ja, rycker in nu sista juli och fick ut ett par kängor för ca 1 månad sedan, men dem är dock försmå. Skulle tagit ett par 280 istället för 275.

Har sedan gammalt ett par 280 hemma som jag marschat mycket med innan jag fick ut dessa. Tror ni jag kan ta dem till inryck istället? Ser ju likadana ut fast dem är lite mer slitna (fick ju ett par sprillans nya). Men helst av allt åker jag gärna och byter dem, men det är lite väl långt till FJS från Stockholm. Borde de inte funka att byta på tex AMF1 eller Livgardet?

 

Jag bytte mina per post för ett par veckor sedan, efter att ha hört av mig till K3. De betalade porto, så det enda som behövdes var en passande skokartong :banghead:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...