Jump to content

En kvinnas hämd....

Holmlund K4 97/98

Recommended Posts

Guest Radagast

Det var snarare Rambo som anmälde Överstelöjtnant.

"Privata kastknivar"

Herregud!

jag skäms så mycket att jag glider ner från stolen i fosterställning med ett gnyende ljud.

Det kan väl i viss mån vara försvarbart att "spöka ut sig" vid den här typen av övningar, men att gå så långt som att ta med egen vapenmateriel är vansinnigt.

Dessutom hade ”Rambo” i fråga redan blivit tillrättavisad en gång tidigare, och det hade ju även redan innan givits restriktioner om gradbeteckningar mm. Man kan ju tycka att han borde ha tänkt sig för en, eller kanske tio gånger innan… ;)

Märkligt att endast Övlt reagerade på Fänriken och det faktum att visitationen/ombytet av kadetterna gick så långsamt!!

När vi genomförde samma sak med MHSK's kadetter gick själva eldöverfallet och klädombytet (istället för att visitera dem, bytte vi helt enkelt kläder på dem: uniform AV - motoroverall PÅ, givetvis med huva på) på några få minuter!!

Förhörsledarna bar ryska uniformer och talade ryska (med svenska "tolkar"), själva fångmanskapet utgjordes av 2st Hv-plutoner. Den ena bar tigerstripe-BDU, men inga andra "konstigheter".

Att en biträdande övningsledare traskar runt med privata vapen och diverse "Hobbex-utrustning" utan att omgivningen reagerar, ser jag som ganska märkligt.

Övlt skulle naturligtvis inte ha (om han nu gjorde så?) kroppsvisiterat den kvinnliga kadetten själv.

Fånig incident.

Å andra sidan har C MUST (Syrén) sett *ett och annat* regelbrott under andra fångövningar med vpl från KA1.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...