Jump to content

Hur man känner igen en träningsnarkoman?


falken_

Recommended Posts

Tänkte hoppa på i samma anda som med Möpen.

 

Hur känner man igen en träningsnarkoman. Har själv blivit dömd som en.

 

- Går ofta i träningsdress

- Har nästan alltid gympadojjor oavsett klädsel

- Tränar i stort sett varje dag

- Ser varje stolpe, bänk som en möjlighet till en övning, stretchning ..

- Försöker trycka in lite tåhäv när ingen ser

- Anpassar sitt liv efter träningen

- Blir helt tokig och inspirerad om man hittar någon ny trevlig sport

- Tänker alltid träning

- Kör sit-ups, armböj, ryggresningar i pauserna

- Springer upp för trappor

- Dricker vatten jämt och ständigt

- Favoritämnet att disskutera är träning, näringslära ..

 

 

Fyll gärna på med mer..

Link to comment
Share on other sites

-Abstinensbesvär när man måste vila

-Köper på sig någon liten onödig pinal varje gång man handlar

-Pushar sig själv att springa lite till även om man är helt slut

-Mäter hastighet i takt/km istället för km/h

Link to comment
Share on other sites

Tänkte hoppa på i samma anda som med Möpen.

 

Hur känner man igen en träningsnarkoman. Har själv blivit dömd som en.

 

- Går ofta i träningsdress

- Har nästan alltid gympadojjor oavsett klädsel

- Tränar i stort sett varje dag

- Ser varje stolpe, bänk som en möjlighet till en övning, stretchning ..

- Försöker trycka in lite tåhäv när ingen ser

- Anpassar sitt liv efter träningen

- Blir helt tokig och inspirerad om man hittar någon ny trevlig sport

- Tänker alltid träning

- Kör sit-ups, armböj, ryggresningar i pauserna

- Springer upp för trappor

- Dricker vatten jämt och ständigt

- Favoritämnet att disskutera är träning, näringslära ..

 

 

Fyll gärna på med mer..

 

- Medför alltid proteindrink och frukt

- Alltid vattenflaska

- Tittar alltid på sig själv när man går förbi en spegel

- Tjackar för små t-shirts

- Dåligt samvete om man käkar godis (vilket jag gör nu :) )

- Dåligt samvete vid hetsätande

- Mäter kroppens mått med måttband

- Tittar mer på sina muskler än sin kvinnliga partner ( :D )

- Äger minst ett BetterBodies- plagg

- Tävlar ALLTID med polarna vid tex. armhävningar och armbrytning

- Vinner alltid... :wub:

 

Bl.a...

Link to comment
Share on other sites

- Medför alltid proteindrink och frukt

- Alltid vattenflaska

- Tittar alltid på sig själv när man går förbi en spegel

- Tjackar för små t-shirts

- Dåligt samvete om man käkar godis (vilket jag gör nu :Malaj: )

- Dåligt samvete vid hetsätande

- Mäter kroppens mått med måttband

- Tittar mer på sina muskler än sin kvinnliga partner ( :navy: )

- Äger minst ett BetterBodies- plagg

- Tävlar ALLTID med polarna vid tex. armhävningar och armbrytning

- Vinner alltid... :clap:

 

Bl.a...

 

FÖR stort ego och för mycket GI-värde och kcal tänkande. :P

 

Annars var väl Göran Kropp(R.I.P) ett bra exempel på en tränings junkie.

 

T ex. "Ställer klockan på måfå, ringer hon 0300 = 3mil marschträning, ringer hon 0600 = 6 mils marschträning"

Link to comment
Share on other sites

Guest Dolly
Tänkte hoppa på i samma anda som med Möpen.

 

Hur känner man igen en träningsnarkoman. Har själv blivit dömd som en.

 

- Går ofta i träningsdress

- Har nästan alltid gympadojjor oavsett klädsel

- Tränar i stort sett varje dag

- Ser varje stolpe, bänk som en möjlighet till en övning, stretchning ..

- Försöker trycka in lite tåhäv när ingen ser

- Anpassar sitt liv efter träningen

- Blir helt tokig och inspirerad om man hittar någon ny trevlig sport

- Tänker alltid träning

- Kör sit-ups, armböj, ryggresningar i pauserna

- Springer upp för trappor

- Dricker vatten jämt och ständigt

- Favoritämnet att disskutera är träning, näringslära ..

 

 

Fyll gärna på med mer..

 

Personligen tycker jag när det är någon som konstant pratar om träning.

Det finns inget annat, enbart träning o kost.

Ordet njuta o att kunna bara vara exsisterar inte i denna personens liv.

JO! vilodag men då läser denna personen kost litteratur eller någon annan form av litteratur för att förbättra sin förmoga att bli bättre inom träningen etc.

 

Ganska trist måste jag säga, själv har jag tränat ganska mycket men har haft en svacka (dock inte negativ en).. Nu ska jag komma igång igen o ha en bra utformat schema där man kan njuta av livet också. haha :lol:

 

/Dolly

:D

Link to comment
Share on other sites

  • Super Administrators

-Svårt socialt då de är ganska enkelspårig på ämnen

-Svårt att sitta still och koppla av.

-Att vara ledig en hel dag skulle aldrig komma på tal

-Försöker bota alla problem med att träna mer

-Skitgriniga utan mat 5-6 gånger om dagen

Link to comment
Share on other sites

Verkar som ni är stolta över erat beroende... How come?

 

Det vore lite som att skryta om sitt drogmissbruk och göra en tråd där man kan säga saker som utmärker en heroinist... :D

Link to comment
Share on other sites

Verkar som ni är stolta över erat beroende... How come?

 

Det vore lite som att skryta om sitt drogmissbruk och göra en tråd där man kan säga saker som utmärker en heroinist... :D

Nu handlar ju inte tråden om "vårat" träningsberoende.. utan nu handlar ju tråden om vad som kännatecknar en träningsnarkoman :/

 

Det står ju ingenting om att vi alla är stolta träningsnarkomaner eller hur? :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Dolly

Verkar som ni är stolta över erat beroende... How come?

 

Det vore lite som att skryta om sitt drogmissbruk och göra en tråd där man kan säga saker som utmärker en heroinist... :/

Nu handlar ju inte tråden om "vårat" träningsberoende.. utan nu handlar ju tråden om vad som kännatecknar en träningsnarkoman :/

 

Det står ju ingenting om att vi alla är stolta träningsnarkomaner eller hur? :bash:

 

Sant!! det handlar om vad som "kännetecknar" en träningsnarkoman.

Inte att "vi" är några.. :eeh:

Allt handlar om att den andra/andre mår bra, sen hur "denna person" gör det är ju en individuell fråga MEN det kan bli ganska så uttjatat! :D

 

/Dolly

:D

Link to comment
Share on other sites

Det finns dock en sak som är gemensamt för alla missbrukare, man mår förbannat gott och får rejäla kickar av sitt missbruk.

 

 

Edit: man ska nog inte ens köra med mindre personangrepp här.

Link to comment
Share on other sites

Det viktigaste kännetecknet är att de inte går att ha i möblerade rum om de inte får köra minst ett pass om dagen. Vidare går nästan alla deras pengar åt till träningen, de drar ned tvättkorgen i tvättstugan fylld med svettiga träningskläder varje vecka, sliter gympaskor med ljusets hastighet, drar in lera på hallgolvet från sina joggingrundor i skogen, har bokhyllan smockfull med SISU:s böcker om träning, läser träningsmagasin som en from kristen läser Bibeln och kommer i stort sett bara hem för att sova, byta i träningsväskan, äta näringsriktig mat och betala prenumerationerna på de 20 olika träningstidningarna. :baskerKav:

Link to comment
Share on other sites

Jag är en träningsnarkoman och kan säga följande:

 

- Äter jag godis blir det automatiskt ett pass

- Äter jag en pizza klarar jag bara halva innan jag äcklas av mig själv och drar och kör ett pass

- Även fast jag ligger inne på en jävligt fysisk tjänst (amf 1 GRK) så tränar jag minst 4 pass/helg

- Kontrollerar kolhydrat/proteinhalt i all mat jag får i mig

 

Den här veckan. Veckan efter övning amfibie körde jag.

 

Måndag: Gym på morgonen, löpning 10km (fick 39min) avsluta med armhävningar (200st) situps (500st)

Tisdag: Gym

Onsdag: Gym och fotboll, avsluta med armhävningar (200st) situps (500st)

Torsdag: Snabbmarsch övrigt vila

Fredag: Synda

Lördag: Löpning 10 km, avsluta med armhävningar (200st) situps (500st)

Söndag: Löpning 30km, snart fotboll

 

Och imorgon så är det Huvudtjänstutbildning på det gediget burna grk m/84 systemet

Link to comment
Share on other sites

Jag är en träningsnarkoman och kan säga följande:

 

- Äter jag godis blir det automatiskt ett pass

- Äter jag en pizza klarar jag bara halva innan jag äcklas av mig själv och drar och kör ett pass

- Även fast jag ligger inne på en jävligt fysisk tjänst (amf 1 GRK) så tränar jag minst 4 pass/helg

- Kontrollerar kolhydrat/proteinhalt i all mat jag får i mig

 

Den här veckan. Veckan efter övning amfibie körde jag.

 

Måndag: Gym på morgonen, löpning 10km (fick 39min) avsluta med armhävningar (200st) situps (500st)

Tisdag: Gym

Onsdag: Gym och fotboll, avsluta med armhävningar (200st) situps (500st)

Torsdag: Snabbmarsch övrigt vila

Fredag: Synda

Lördag: Löpning 10 km, avsluta med armhävningar (200st) situps (500st)

Söndag: Löpning 30km, snart fotboll

 

Och imorgon så är det Huvudtjänstutbildning på det gediget burna grk m/84 systemet

 

OT. Hmm, hört talas om överträning?

 

Och vad är syftet med 500 situps (som jag nästan har lite svårt att tro att man kan klara av under begränsad tid om man kör ett korrekt utförande...) Kör typ 10 reps i 4 set med rejält motstånd i stället så kanske de växer bättre och du spar tid. Och blanda med fler övningar. Armhävningarna säger jag inget om, det är coolt att kunna göra många armhävningar :baskerKav: även om det inte lämpar sig optimalt för muskelbygge.

Link to comment
Share on other sites

OT. Hmm, hört talas om överträning?

 

Och vad är syftet med 500 situps (som jag nästan har lite svårt att tro att man kan klara av under begränsad tid om man kör ett korrekt utförande...) Kör typ 10 reps i 4 set med rejält motstånd i stället så kanske de växer bättre och du spar tid. Och blanda med fler övningar. Armhävningarna säger jag inget om, det är coolt att kunna göra många armhävningar :angry: även om det inte lämpar sig optimalt för muskelbygge.

 

Kör 50 armhävningar x 4 och 100 situps x 5... Du har rätt, ska försöka vila mer och satsa på typ brutalbänk istället ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Får sjukliga abstinensbesvär när man är sjuk/skadad.. För att mätta behovet sätter man ihop träningsscheman av olika slag, sätter upp nya mål, långsiktiga, kortsiktiga ..

 

haha word :rodna::lol:

 

där tog jag mig själv på bar gärning med det du beskriver :baskerPa:

Link to comment
Share on other sites

Får sjukliga abstinensbesvär när man är sjuk/skadad.. För att mätta behovet sätter man ihop träningsscheman av olika slag, sätter upp nya mål, långsiktiga, kortsiktiga ..

 

Finns ordet "pojkvän" i din vokabulär? :P

Link to comment
Share on other sites

- Äter jag godis blir det automatiskt ett pass

- Äter jag en pizza klarar jag bara halva innan jag äcklas av mig själv och drar och kör ett pass

- Kontrollerar kolhydrat/proteinhalt i all mat jag får i mig

 

Det där låter inte hälsosamt. :clap:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
En träningsnarkoman bör ju rimligen känntecknas av finnig rygg, aggressivt och lynnigt humör samt begynnande kroppsliga likheter med det motsatta könet :uuh:

 

Träningsnarkoman i dubbel mening då... :D

Link to comment
Share on other sites

Jag är en träningsnarkoman och kan säga följande:

 

- Äter jag godis blir det automatiskt ett pass

- Äter jag en pizza klarar jag bara halva innan jag äcklas av mig själv och drar och kör ett pass

- Även fast jag ligger inne på en jävligt fysisk tjänst (amf 1 GRK) så tränar jag minst 4 pass/helg

- Kontrollerar kolhydrat/proteinhalt i all mat jag får i mig

 

Det där låter som begynnande bulimi.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Jag är en träningsnarkoman och kan säga följande:

 

- Äter jag godis blir det automatiskt ett pass

- Äter jag en pizza klarar jag bara halva innan jag äcklas av mig själv och drar och kör ett pass

- Även fast jag ligger inne på en jävligt fysisk tjänst (amf 1 GRK) så tränar jag minst 4 pass/helg

- Kontrollerar kolhydrat/proteinhalt i all mat jag får i mig

 

Den här veckan. Veckan efter övning amfibie körde jag.

 

Måndag: Gym på morgonen, löpning 10km (fick 39min) avsluta med armhävningar (200st) situps (500st)

Tisdag: Gym

Onsdag: Gym och fotboll, avsluta med armhävningar (200st) situps (500st)

Torsdag: Snabbmarsch övrigt vila

Fredag: Synda

Lördag: Löpning 10 km, avsluta med armhävningar (200st) situps (500st)

Söndag: Löpning 30km, snart fotboll

 

Och imorgon så är det Huvudtjänstutbildning på det gediget burna grk m/84 systemet

 

:S Inte en chans att jag tränar ens i närheten av dig. Hoppas jag klarar mig okej som AmfPb ändå. Blir ju nästan lite orolig här :rockon: . Dock så vet jag att pannbenet är viktigare än att vara "elittränad". Hur klarar du dig som GRK? Är du mycket mer vältränad än resten av din pluton?

Link to comment
Share on other sites

jag fick en 10a i fysisk kondition och 10a i fysisk styrka... på det avslutande betyget, något jag är väldigt stolt över!

 

jag har inte bulimi, jag har bara blivit väldigt seriös med kosten.. väger ju 102.3kg (är 187cm lång) så de jänns rätt avlägset om ja ska va ärlig :mellow:

 

ang. om ja e bättre eller sämre tränad.. jag kom 4a på understödsmästerskapen (GRK, robot och Amf-E) på en jävligt kuperad mil på tiden 41.05, har dock min tyngd emot mig där, e bättre på marsch o sånt som jag då ansåg vara mycket viktigare... Grk tog ju dock givetvis hem tävligen med en snittid för GRK på 44.5 min, minns inte de övriga men de låg båda under 47 iaf...

 

att klara en lump på PBamf klarar du med pannben och en vilja att höja din fysik som vplare... Ge järnet och förbered dig på bästa sätt enligt dina förutsättningar...

 

Lycka till!! /Lillen

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...