Jump to content

Battlefield 2: Armored Fury

BlitZz

Recommended Posts

"äntligen ett till expansion" tänkte jag när jag klickade på "purchase" knappen på ea.com

Föga visste jag att det senare skulle visa sig vara en ganska så stor besvikelse.

Ni som lirat det kanske älskar det. Inte jag.

3 banor - varav en bana där det är ordentligt med röj (Operation Road Rage)

1 nytt plan. (3 totalt, US, Kina & MEC)

1 ny helikopter (3 totalt, US, Kina & MEC)

Oj oj oj va generöst, allt detta för den symboliska summan av 9.99$

Men vänta det kommer mer, om du bor i EU så måste du köpa i valutan euro så då blir det lite extra, nämligen 9.99€

Alltså en knapp hundralapp, inte mycket, men sen igen, du får heller inte så mycket.

Är jag ensam om detta eller är ni frälsta?

Dock måste jag tillägga att köra den där A10'an warthog och bomba sönder ett par tanks i ett enda svep är ganska skön känsla.

Btw: vet någon om det kommer nya banor? Nya vapen? Nya fordon .. senare? Eller är det end of the line?

Jag köpte "Special Forces" för att få tag på lite fler infanteri-banor. Funderat på EF och AF, men kommer att avstå dom. Sparar pengarna till BF 2142 istället.

Generellt tycker jag DICE/EA gör ett bra jobb med patchar. Buggar hittas i alla spel, men här fixar ju faktiskt tillverkaren till dom efterhand.

Personligen tycker jag DICE/EA gott kunnat släppa några banor till till originalet. Så svårt kan det inte vara.

Varför inte göra det enkelt och återanvända t.ex. Iwo Jima, El Alamein, Stalingrad el.dyl som man gjorde med Wake Island.

Generellt tycker jag DICE/EA gör ett bra jobb med patchar. Buggar hittas i alla spel, men här fixar ju faktiskt tillverkaren till dom efterhand.

Du menar väl ändå att dom fixar nya buggar efter hand inte fixar till dom gamla?

Buggen som man hade som commander på Zatar Wetlands vet jag inte om dom fått bort i 1.3. Men dom fick inte bort med någon patch dom släppte innan.

C4-kastning plockade dom bort men i 1.3 så kan man om man tränar lite kasta C4 på samma sätt som tidigare.

BF2 funkade klockrent så länge Dice Sverige släppte patchar men så fort dom släppte patchningen till Dice Kanada så kukade det ur...

Självklart kan en fix tillföra nya fel, och självklart kommer inte en fix laga alla fel man hittat, speciellt när det rör sig ett flelspelarspel. Ett skriptat spel är ju mycket lättare att fixa.

I min magra erfarenhet av BF2 så rättar man i alla fall till dom största felen.

Och huvudsaken är ju i alla fall att man försöker, även om spelet aldrig kommer innehålla 0% fel.

EA är (ö)känt för att skita i spel de släppt. BF2 hör till undantagen eftersom det fick ett så stort genomslag och sålde så bra som det gjorde. Men ta en titt på andra mer kända EA titlar som t.e.x BF vietnam eller BF42 för den delen, inte mycket som händer där och det är ändå ganska så stora comunityn runt dessa. Ta nu en titt på t.e.x Blizzards spel eller Relic/THQs spel, eller Paradox spel. Där har man en dialog med spelare även när spelet är gammalt. Dessa företag (som också ger ut multiplayer spel) tar sina spelare på allvar och patchar även gamla spel och då är det patchar som spelare vill ha.

Desutom så försöker EA göra det så svårt som möjligt för moddare att modda sina spel, medan andra företag släpper verktyg nästan samtidigt som spelet om det inte släpps med spelet.

BF Vietnam testade jag aldrig, men BF42 patchades väl en hel del vill jag minnas.

Att det inte görs längre har jag full förståelse för, DICE(EA) lägger nog hellre krut på spel som genererar nyförsäljning.

Och på samma sätt lär nog uppdateringar till BF2 inte ha högsta prioritet när BF2142 kommer ut.

Kul att man kan ha så olika uppfattning. Men än så länge är jag nöjd, och lär köpa BF2142.

Jag väljer att ta detta i den här tråden:

Det har varit mycket gnäll om att BF2 skulle vara buggigt, men med min (begränsade?) erfarenhet har jag inte märkt något (varken pre- eller post 1.3) annat än att AA-missiler låser på några torn på Zatar Wetlands. Någon som har konkreta exempel på allvarliga fel som jag missat, eller är det bara en massa gnäll? :/

Det har varit mycket gnäll om att BF2 skulle vara buggigt, men med min (begränsade?) erfarenhet har jag inte märkt något (varken pre- eller post 1.3) annat än att AA-missiler låser på några torn på Zatar Wetlands. Någon som har konkreta exempel på allvarliga fel som jag missat, eller är det bara en massa gnäll? :Malaj:

I första (och andra?) versionen av BF2 så, om man tryckte Q (radio), så ställde man sig upp automatiskt, om man låg ned. Alltför många gånger man dött av det.

I första (och andra?) versionen av BF2 så, om man tryckte Q (radio), så ställde man sig upp automatiskt, om man låg ned. Alltför många gånger man dött av det.

Inte provat att ändra kontrollerna?

Det har varit mycket gnäll om att BF2 skulle vara buggigt, men med min (begränsade?) erfarenhet har jag inte märkt något (varken pre- eller post 1.3) annat än att AA-missiler låser på några torn på Zatar Wetlands. Någon som har konkreta exempel på allvarliga fel som jag missat, eller är det bara en massa gnäll? :D

Du verkar inte ha spelat som commander på zatar wetlands... om du hade kartan utzoomad och använde något som commander (arty, supply box mm) så landade dom inte där du klickade på kartan utan sydöst om den position som du egentligen ville.

Det har varit mycket gnäll om att BF2 skulle vara buggigt, men med min (begränsade?) erfarenhet har jag inte märkt något (varken pre- eller post 1.3) annat än att AA-missiler låser på några torn på Zatar Wetlands. Någon som har konkreta exempel på allvarliga fel som jag missat, eller är det bara en massa gnäll? :D

Du verkar inte ha spelat som commander på zatar wetlands... om du hade kartan utzoomad och använde något som commander (arty, supply box mm) så landade dom inte där du klickade på kartan utan sydöst om den position som du egentligen ville.

Jupp, kartan på den banan är inte riktigt synkad med verkligheten, även som man ska välja spawn-punkt eller göra vad som helst på kartan som kräver att man klickar på den så hamnar den punkten sydöst om där man har tryckt.

EA/DICE borde ha kännt till detta sedan v1.0 så det kan inte vara något annat än lättja/ignorans/bristande kunskap bakom det.

("tornen" har en värmekälla längst uppe på sig, AA-missilerna låser sig på värmekällor, så det är ingen bygg, för övrigt finns det sådana torn på flera banor)

*edit*

La till lite

Det låter ändå inte som så allvarliga missar (även om det är slappt att inte åtgärda det på 3 uppgraderingar). Hörde nyss om en ny glitch vid Hotel på Karkand där man på ngt sätt kan hamna inuti väggen och därigenom vara osårbar. Nån som vet hur det går till, eller har sett det live?

Inte provat att ändra kontrollerna?

Jag har inte BF2, det där är något jag upplevt på en kompis dator, och hade varken tid eller ork att felsöka. Men även om det går att ändra bort, så ska ju originalknappen fungera?

Mikael: Det fanns en AA-bugg men dom släppte en hotfix som löste det.

Vanligtvis när man låser på ett dom tornen så åker missilen bara förbi, men buggen gjorde så att dom fastnade och snurrande runt tornen som ett par getingar. Låste man sen på ett flygplan eller helikopter så släppte buggen missilerna från tornet och skickade iväg dom mot det du låste på.

Finns en film på youtube tror jag...

Från att ha kritiserat Armored Fury så går vi in på dåliga buggar.

Jag kan nog dra upp den mest irriterande buggen någonsin, som både har hänt i AF och i vanliga BF2 och det är att fienden dykt upp som friendly. Jag kan se dom på kartan och varje gång dom dödar mig eller någon annan så står det "nickname [teamkills] nickname" men dom får inte minuspoäng för det.

Varje gång det händer, och dom dödar mig, så blir man ju sur för att man tror att dom TK'ar en och då blir det ett j*vla liv från min sida, men dom hajjar ju inte va jag gastar om. Dice skulle ha hållt sig borta från EA. Jag skyller allt på EA. :eeh:

jag införskaffade Armoured Fury i fredagskväll och har spelat lite grann av det, Iofs är det ju ingen jätteuppdatering precis men dom få nya kartorna var faktiskt kul.

Jag fastnade för operation harvest som inbjuder till riktigt underbar pansarslakt.

10 euro för boosterpacken är ett ganska lågt pris tycker jag i alla fall och ångrar inte precis mitt köp.

När ni ändå är inne på glitchar och buggar så funderar jag över en sak.....varför spawnar man alltid med ryggen åt lede FI i spelet...?? :lala: (BF2 generelt sett)

/JBP

Det är ingen glitch, det är bara otur! :clap:

Hmm ok i take it that unluck is my middle name then!

För jag spawnar alltid med ryggen mot FI.... :)

/JBP

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...