Jump to content

Hur många veckor efter...

Recommended Posts

... inskrivningsbeslut har man rätt att påverka det? Rör det sig om veckor, månader? Om man ett par månader innan inryck plötsligt får för sig att man skulle byta?

Nu funderar inte jag på detta men det är något jag tänkt en del på, speciellt med turerna jag själv hade med PV efteråt.

Guest Sandström
... inskrivningsbeslut har man rätt att påverka det? Rör det sig om veckor, månader? Om man ett par månader innan inryck plötsligt får för sig att man skulle byta?

Nu funderar inte jag på detta men det är något jag tänkt en del på, speciellt med turerna jag själv hade med PV efteråt.

Alltså jag ändrade min tjänst och tjänstgöringsplats typ 2,5mån innan mitt slutgiltiga inryck, alltså kanske 3-4mån efter det skriftliga inskrivningsbeslutet. Tror t.o.m att man kan ändra efter inryck.

Bytte befattning med en annan soldat efter 6 veckor i lumpen.

Han ville tagga ner och jag ville tagga upp. Våra uppgifter skickades till respektive utbildningsbefäl som godkände förflyttningarna. Kan ha haft hjälp av rekommendation från YOF fk som förflyttades till samma enhet. MH900 blev FK900, på gott och ont.

Tala om för ansvarigt befäl att du kan tänka dig att byta befattning, finns platsen och kompetensen hos dig, så finns chansen.

Lycka till.

Alltså jag ändrade min tjänst och tjänstgöringsplats typ 2,5mån innan mitt slutgiltiga inryck, alltså kanske 3-4mån efter det skriftliga inskrivningsbeslutet.

Samma här. Det lät dessutom på inskrivningsförrättaren som att det var bäst att vänta till ungefär en-två månader innan inryck eftersom det där då folk börjar "känna av gamla skador" och platser frigörs. Vill man byta är det alltså läge att börja telefonterra sin handläggare nu.