PolisMan Posted June 17, 2006 Report Share Posted June 17, 2006 hejj idag startade jag upp min gamala moppe en honda monkey den startade utan problem fast den stått i 10 år,,.,,vad hadde ni för moppeder på den gamla goda tiden.,.,?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blademaster Posted June 17, 2006 Report Share Posted June 17, 2006 hejj idag startade jag upp min gamala moppe en honda monkey den startade utan problem fast den stått i 10 år,,.,,vad hadde ni för moppeder på den gamla goda tiden.,.,?? Compact m 70 kubik cyl,planad topp,Bing 19 fugge grovkrök, jackad kolv,Gianelli dämpare,drevat, värsta moppen i byhålan. Det roliga är att jag har kvar trimmet, man kanske skulle köpa sig en Compact på gamla dar och hänga på trimmet och åka ifrån alla High-tech EU-moppar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Innuendo Posted June 17, 2006 Report Share Posted June 17, 2006 Jag köpte en gammal risig Push Dakota på auktio för 300kr. Jag renoverade sedan upp den till ett mycket bra skick, tog bort allt trimm och annat. Fick faktiskt väldigt bra för den när jag sålde den. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PolisMan Posted June 17, 2006 Author Report Share Posted June 17, 2006 Ja gammal Push idag är mycket dyra Jag köpte en gammal risig Push Dakota på auktio för 300kr. Jag renoverade sedan upp den till ett mycket bra skick, tog bort allt trimm och annat. Fick faktiskt väldigt bra för den när jag sålde den. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beafer Posted June 17, 2006 Report Share Posted June 17, 2006 Jag hade Honda MT5 årsmodell 98 som jag köpte i nästan nyskick av någon kille som var 12 eller 13 som hade haft den i sin stuga och kört med. Sen hade han tagit in den till stan och blivit tagen av polisen, så då var han tvungen att sälja den. Fick den för enbart 10000, vilket var ett riktigt kap. Jag hade den i lite mer än ett år innan jag sålde den för 10000. Moppetiden var fin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Womack Posted June 17, 2006 Report Share Posted June 17, 2006 Den gamla goda tiden var inte så länge sen för mig Jag hade en Suzuki TS50 av 93 års modell. Köpte den av brorsan för 8000, plockade ner den och lackade om ramen m.m och bytte olika slitagedelar. Sålde den för 10.500 sen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
johanp Posted June 17, 2006 Report Share Posted June 17, 2006 Ja jag tänkte säga att det inte var så länge sen men det är ju för sjutton 7-8år sen nu... Körde en "kawasakigrön" Rieju Drac RR - vilka tider när man var ett MoppeFucko... Link to comment Share on other sites More sharing options...
PolisMan Posted June 17, 2006 Author Report Share Posted June 17, 2006 Ja men roligt hade vi som MoppeFucko... Ja jag tänkte säga att det inte var så länge sen men det är ju för sjutton 7-8år sen nu... Körde en "kawasakigrön" Rieju Drac RR - vilka tider när man var ett MoppeFucko... Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndersL Posted June 17, 2006 Report Share Posted June 17, 2006 Jag hade en gammal hederlig Zundapp CS50 årsmodell 84 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Gref Posted June 17, 2006 Report Share Posted June 17, 2006 Yamaha DT -91 Link to comment Share on other sites More sharing options...
CBRN-fåne Posted June 17, 2006 Report Share Posted June 17, 2006 Jawa såklart (210S). Ful, två motorer skakde sönder,fick nya på garanti. Den tredje motorn gick som en dröm, 65 km/h helt orginal. Den köpte jag när jag jobbade natt på en bensinmack där jag jobbade extra när jag pluggade. Den var väldigt uppskattad efter 11 timmar ståendes bakom disken och en grym uppförsbacke hem. Den stals några dagar efter att jag hade slutat på macken och köpt en Kawa GT 550. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wigsten Posted June 17, 2006 Report Share Posted June 17, 2006 Jag vill bara påpeka här att det är olagligt att utge sig för att vara polis om man inte är det - även på nätet. Brottet heter föregivande av allmän ställning och kan ge fängelse i upp till två år om det är grovt. Fängelse är förmodligen inte aktuellt om gärningsmannen är i moppeåldern, vilket jag tror är fallet här, men det kan ändå vara något att tänka på... Den som känner sig träffad kan ju ta åt sig... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus Posted June 17, 2006 Report Share Posted June 17, 2006 Suzuki K50, gjorde 25 km/h i nedförsbacke och medvind. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PolisMan Posted June 17, 2006 Author Report Share Posted June 17, 2006 Du kan vara Lugn det vet jag eftersom jag har gott PHS Så har vi läst om det Me. (Så du behöver inte vara orolig.) Jag vill bara påpeka här att det är olagligt att utge sig för att vara polis om man inte är det - även på nätet. Brottet heter föregivande av allmän ställning och kan ge fängelse i upp till två år om det är grovt. Fängelse är förmodligen inte aktuellt om gärningsmannen är i moppeåldern, vilket jag tror är fallet här, men det kan ändå vara något att tänka på... Den som känner sig träffad kan ju ta åt sig... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wigsten Posted June 17, 2006 Report Share Posted June 17, 2006 Du kan vara Lugn det vet jag eftersom jag har gott PHS Så har vi läst om det Me. (Så du behöver inte vara orolig.) Vilken tur att du hade gått just den skolan då, jag trodde ett tag att det var en annan. Med tanke på att du är insatsledare måste det vara ett tag sen du gick på PHS? Vart gick du, och när? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wardy Posted June 17, 2006 Report Share Posted June 17, 2006 Yamaha DTR...minns ej årsmodellen...men den gick la i 60km/h...de va rätt kul under den tiden man hade moppe...men den varade ju inte så länge. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinter Posted June 17, 2006 Report Share Posted June 17, 2006 Hadde en Panther med Sachs motor som skar...sedan blev det plast moppe, MT50 -91. Nu är man mest irriterad på scooter mopparna (jevla otyg på vägarna). Link to comment Share on other sites More sharing options...
sleget Posted June 17, 2006 Report Share Posted June 17, 2006 Yamaha Fs1 med ooriginaltopp, drevat till max och uppborrad insugsplatta. Röd moppe och svart hårig fäll. Mina moppeår var en konstant stank av bensin, olja, lera och avgaser! Men det gjorde ingenting för alla luktade likadant Link to comment Share on other sites More sharing options...
SBP Posted June 18, 2006 Report Share Posted June 18, 2006 Du kan vara Lugn det vet jag eftersom jag har gott PHS Så har vi läst om det Me. (Så du behöver inte vara orolig.) Vilken tur att du hade gått just den skolan då, jag trodde ett tag att det var en annan. Med tanke på att du är insatsledare måste det vara ett tag sen du gick på PHS? Vart gick du, och när? Verkar som "PolisMan" behöver en kurs i rättskrivning... Det om något måste han ju ha fått på PHS. Undrar om hans avrapporteringar ser likadan ut som det gör här... Känns som det är läge för en trollvarning... Överbevisa mig gärna. /On topic/ Hade, mitten av 80-talet, själv en gul Puch Dakota. Otrimmad, men med hål på blåset så jag blev stoppad av polisen som körde och körde för han var helsäker på att den var trimmad... Tji fick han. Kul tid var det onekligen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted June 18, 2006 Forumsledning Report Share Posted June 18, 2006 orientering herr "PolisMan" är bannad från forumet med §18 som grund. för att ha ljugit om vem han är för mig och för flera andra, betett sig skumt och uppgett vissa felaktigheter om polisjobb, samt ändrat namn efter förfrågan, och han har inte kunnat styrka sin roll som Polis för mig. Detta räcker för mig för att avisa personen från forumet. slut / Kimster BlåGul Du kan vara Lugn det vet jag eftersom jag har gott PHS Så har vi läst om det Me. (Så du behöver inte vara orolig.) Vilken tur att du hade gått just den skolan då, jag trodde ett tag att det var en annan. Med tanke på att du är insatsledare måste det vara ett tag sen du gick på PHS? Vart gick du, och när? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.