Jump to content

Drogtest

Guest

Recommended Posts

Haha... måste ha vart ena konstiga typer som taskade dit :)

Från värnpliktsnytt...

"Tre fastnade i drogtest på P 10

Fast/P 10 Tre värnpliktiga på P 10 i Strängnäs fastnade i ett frivilligt drogtest med anabola steroider i blodet. 30 frivilliga soldater valdes ut och gjorde testet tillsammans med officerarna. Just nu utreder pliktverket vad som ska hända med de tre. Tills vidare är de sjukskrivna i hemmet.

– Men de tillhör fortfarande P 10 och gör officiellt fortfarande värnplikten. Vi har samma ansvar som vilken arbetsplats som helst vad det gäller rehabilitering. Det är därför pliktverket nu granskar fallet för att se vad vi på P 10 ska göra, säger informationschefen på P 10, major Hans Allenberg."

Hade dom ingen aning att dom där konstiga pillren man får muskler av inte är riktigt lagliga??

//Fjellman

Ehh nä jag har ju redan muskler sedan tidigare ju... gillar ju att kuta omkring med 58an så jag behöver inga steroider här inte... Lite mysko bara att jag postad det här i luckan och nu finns det här också...Ahhh... nu uptäckte jag... nemas problemas Ing..

//Fjellman

Ehh nä jag har ju redan muskler sedan tidigare ju... gillar ju att kuta omkring med 58an så jag behöver inga steroider här inte... Lite mysko bara att jag postad det här i luckan och nu finns det här oxå....Ahhh... nu uptäckte jag... nemas problemas Ing..

//Fjellman

Ah. Hade väldigt gärna styrketränat mer med en 58:a istället för att lyfta skrot jag. :(

Visst är det väl roligt när det rör på sig här på forumet, förvirrande? :P

Jag upptäckte en jobbig sak när jag muckade. Jag hade fått större bröstmuskler på vänster sida jämfört med höger.I lumpen (amf skytte) så hade jag 58an så det måste ha varit för att man håller upp vapnet i bärhandtaget med vänsterhanden under framryckning. Har det hänt nån annan än mig? Det var inte snyggt.

30 frivilliga soldater valdes ut och gjorde testet tillsammans med officerarna.

30 frivilliga valdes ut. Kan tänka mig att dom valdes ut med en bestämd rak högerhand, samtidigt som befälet sa "du, du å du är frivilliga" i sann militär frivillig anda.

Fan, jag gillar det.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...