Jump to content

Er Profil

Ing

Recommended Posts

Ämnet var uppe för ett bra tag sedan och det kanske har kommit några nya förvirrade individer till skaran här sedan dess.

Det vore roligt om man fick reda på lite om er som skriver här.

Så gå in på "Din kontrollpanel/Personlig information/Ändra din profil" Och knappa in ett par rader, så jag har koll på er. ;)

*nyfiken*

Jag kan inte förstå varför. Eftersom Blå gul inte kontrollerar vad man skriver kan man skriva vad som helst och vad är det för mening då. Kanske ett skyddat forum där man bara kan få lösenord om man uppfyller vissa krav och kan bevisa vem man är och vad man gjort GU som?

GA KA.

Det är väl lite roligare om man kan läsa lite om respektive person, intressen, utbildning etc.

Blir lite mer personligt här i SoldF familjen då.

Det är ingen som ska hålla koll på någon eller nån klubb för inbördes beundran.

The Swede

BLÅGUL

Jag tog inte Ings kommentar så. Det jag menar är att många har utbildningstecken och förbandstecken som avatar utan ens ha gjort GU eller förtjännat tecknen. Det sätter enligt mig en nivå på hela forumet som gör att jag och andra jag känner inte känner för att lämna ut information om oss själva. Då kanske man får välja om man vill ha ett mysigt litet familje ställe där man kan hitta på vad som helst eller en plats där man kan utbytta åsikter i en mogen miljö. Några av våra nya medlemmar håller enligt mig en väldigt omogen nivå. Fast hade jag gjort inlägg när jag var 16-19 år gammal hade nog mina inlägg varit lika omogna.

Oki, bra GA KA, då redde vi ut det här lilla missförståndet! Ber om ursäkt om jag verkade arg!

Håller fullständigt med dig om det här med nivån på forumet, skärpning från de flestas sida inkl mig själv behövs!

Det jag menar är att många har utbildningstecken och förbandstecken som avatar utan ens ha gjort GU eller förtjännat tecknen. Det sätter enligt mig en nivå på hela forumet som gör att jag och andra jag känner inte känner för att lämna ut information om oss själva. Då kanske man får välja om man vill ha ett mysigt litet familje ställe där man kan hitta på vad som helst eller en plats där man kan utbytta åsikter i en mogen miljö. Några av våra nya medlemmar håller enligt mig en väldigt omogen nivå. Fast hade jag gjort inlägg när jag var 16-19 år gammal hade nog mina inlägg varit lika omogna.

Jag är 16 och har en avatar som jag kanske inte har förtjänat.

Tyckte att det var ett bra sätt att visa varifrån jag kom.

Angående mognadsgrad. Menar du att det borde finnas en åldersgräns ??

Jag kan bara tala för mig själv. och jag erkänner att jag kanske inte bidrar med så mycket fakta och utredningar här på forumet. Någon måste ställa frågorna och jag ingår startkt i den gruppen! ;)

DET FINNS INGA DUMMA FRÅGOR, DET FINNS BARA DUMMA SVAR

Nej jag menar inte att det borde vara en åldersgräns. FF: jag tänker mer på personer som har olika bågar och dyligt. Kanske bara jag men ser jag någon med tex K3 förbandstecken eller en jägarbåge, då SKALL man för H-VETE ha förtjänat den. Eller tycker någon på allvar att man skall få ha saker som man tror att man kommer få eller klarar av som Avatar.

Genom att ha en skyddad del av forumet kan man se vad personen går för i det vanliga forumet och sedan bjuda in personen i det skyddade när man vet vad personen går för.

Man märker hur nivån börjar sjunka igen på forumet och det borde kanske rensas upp lite här. Det känns som att vi förlorar många som har gjort det, varit där osv. Synd för forumet kunde ha potensial att bli något riktigt bra.

Jag tycker nog att det är ganska simpla krav att följa.

Om man dumamr sig så åker man ut, snabbt och enkelt (Det har vi sett exempel på..)

Men omogna inlägg och högre standard, hjur uppnår man det?

Till exempel att man bara svara när man har något vettigt att säga. Istället för som det är lite då och då.  

"jag tror, det kanske är"  och liknade svar på specifika frågor.

/Målis

Så gå in på "Din kontrollpanel/Personlig information/Ändra din profil" Och knappa in ett par rader, så jag har koll på er.

Där finns det en ruta som heter "Min Plats"... vad är meningen att man ska skriva där??? ???

Så gå in på "Din kontrollpanel/Personlig information/Ändra din profil" Och knappa in ett par rader, så jag har koll på er.

Där finns det en ruta som heter "Min Plats"... vad är meningen att man ska skriva där??? ???

Det är nog en dålig översättning av "My location"

Helt enkelt, vart befinner du dig.

The Swede

BLÅGUL

Jag tog inte Ings kommentar så. Det jag menar är att många har utbildningstecken och förbandstecken som avatar utan ens ha gjort GU eller förtjännat tecknen. Det sätter enligt mig en nivå på hela forumet som gör att jag och andra jag känner inte känner för att lämna ut information om oss själva. Då kanske man får välja om man vill ha ett mysigt litet familje ställe där man kan hitta på vad som helst eller en plats där man kan utbytta åsikter i en mogen miljö. Några av våra nya medlemmar håller enligt mig en väldigt omogen nivå. Fast hade jag gjort inlägg när jag var 16-19 år gammal hade nog mina inlägg varit lika omogna.

Citat 2 Nej jag menar inte att det borde vara en åldersgräns. FF: jag tänker mer på personer som har olika bågar och dyligt. Kanske bara jag men ser jag någon med tex K3 förbandstecken eller en jägarbåge, då SKALL man för H-VETE ha förtjänat den. Eller tycker någon på allvar att man skall få ha saker som man tror att man kommer få eller klarar av som Avatar.

Genom att ha en skyddad del av forumet kan man se vad personen går för i det vanliga forumet och sedan bjuda in personen i det skyddade när man vet vad personen går för.

Man märker hur nivån börjar sjunka igen på forumet och det borde kanske rensas upp lite här. Det känns som att vi förlorar många som har gjort det, varit där osv. Synd för forumet kunde ha potensial att bli något riktigt bra.

Jag har lite svårt att förstå ditt resonemang. Om jag förstår dig korrekt vill inte du skylta med vem du är och din bakgrund därför att det finns en möjlighet att någon annan användare ljuger om sin bakgrund eller använder en symbol som den inte har någon relation till (använder en jägarbåge när man varit förrådsmalaj).

Vad spelar det för roll? Låt dem som vill ljuga göra det. Forumet handlar ju inte om bakgrunder utan om vilka åsikter man har i en viss fråga. Å andra sidan så gör ju det lättare att föra en debatt eller dialog om man har lite mer bakgrundsfakta om personen i fråga.

Att vissa inte har lika mogna åsikter som andra är något som du, jag och andra som är lite mognare (förhoppningsvis) bör ha överseende med. Det hör väl åldern till att vara omogen...

Personligen bryr jag mig inte vilken Avatar en person har, kan nog inte komma på nåt mer ointressant i ett forum där det skrivna är det viktiga.

En VIP del på forumet. Kanske men jag har svårt att se syftet. Personligen skulle jag aldrig sätt min fot i en klubb som vill ha mig som medlem. Vad skulle en privat del tillföra? Att alla skulle vara certifierade användare? Till vilken nytta? Tycker snarare att det ger uttryck för ett visst högmod (som brukar föregå ett fall), snobbism och självgodhet.

Tror att de flesta(inte alla) kanske kan tillföra något av värde till forumet. Dessutom verkar det ju vara självsanerande.  

Men om allt detta kan man ju tycka annat som tur är.

Guest Lt. payne

Hur kul (och lärorikt) skulle det vara med ett forum där ENDAST kustjägare fick vara?

Eller ett forum där ENDAST Hemvärnare fick vara??

Är inte syftet med ett forum att sprida kunskap till alla?

Om någon använder en avatar som de inte "förtjänat"

so what?

Jag är övertygad om att de flesta av oss här har för avsikt att

delta i Sveriges försvar,om man går det från en stridsbåt 90

eller som kabeltattare så är väl syftet detsamma?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...