Jump to content

Musik vid träning.


twintip

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • Replies 109
  • Created
  • Last Reply
  • 3 weeks later...

Det beror lite på humöret och vad jag tränar men det brukar bli, In Flames, Drowning Pool, Slayer och annat smått och gott :blink:

Men The Hives är en annan favorit ute i spåret, mycket bra musik enligt mig :uzi

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

LP! bästa låten för skogen är given up.

flogging molly - whats left of the flag

backyard babies

children of bodum

turbonegro framförallt city of satan

good charlotte

looptroop (funkar bäst vid A2-löpning)

 

springer jag på gymet kopplar jag in till mtv, övertråkigt, men då får man iaf något att titta på samtidigt..:) föredrar dock skogen :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Det beror lite på humöret och vad jag tränar men det brukar bli, In Flames, Drowning Pool, Slayer och annat smått och gott :)

Men The Hives är en annan favorit ute i spåret, mycket bra musik enligt mig :D

 

 

Drowning pool är riktigt bra tränings musik man blir peppad på ett hårt sätt :D Drowning pool ftw :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

När jag springer eller cyklar lyssnar jag inte på musik... Vill koncentrera mig på andning, puls och kadens. Tycker det stör mer än vad det peppar oavsett hur bra musik man lyssnar på. Det skulle väl möjligen vara running cadense men även det blir jobbigt i längden. Dessutom låter det inte så bra med allt vindbrus...

 

Däremot om jag är ute och går eller gymmar kan jag inte vara utan musik. Skulle få lappsjuka då. På gymmet blir det 106,7 rockklassiker och typ samma typ av musik när jag och ryggsäcken är ute på långtur.

 

judas priest, ac/dc, twisted sister, mötley crüe, iron maiden, metallica, black sabbath ja du fattar...

 

ac_dc(angus).JPG

Link to comment
Share on other sites

Som sagt, vad lyssnar ni på under löpningen/på gymmet?

 

Själv blir det mest blandad pop, rock. Är missnöjd med detta och måste ha lite tips. :=o

 

 

Snabbmarschar till Gladiator Theme songs. speciellt - The might of Rome, gärna i uppförsbackarna!!!

 

Gymtränar till Clawfinger, In Flames, Killswitch, Drowning Pool. mm... :rockon:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 months later...
Tränar jag utomhus är det aldrig till musik. Utan då är det jag, min kropp och naturen. Tycker att det stärker moralen och psyket mer att plåga kroppen utan musik. För den dagen kriget kommer kan jag lova att det inte finns så mkt musik i kriget...

 

Iofs tränar ju inte alla inför något krig...

 

När det väl är krig kan du dock förvänta dig panikmönstring inom Sverige.

 

Frank Klepackis "Hell March" är en låt alla bör lyssna på vid träning. Riktigt bra.

Link to comment
Share on other sites

Gott och blandat beroende på vad/var jag tränar, men dessa brukar slinka med:

 

Beethoven - Fur elise

Bomfunk MC - Freestyler

Aqua - Barbie Girl

Monty Python - Galaxy Song

Mustach - Alpha Male

Link to comment
Share on other sites

När jag är ute och tränar(dvs. alltid i princip) så är det ingen musik alls. Även om lite rock är gött ibland när man kör styrka, men att ha mp3 i öronen är inte alltid optimalt tycker jag :)

 

Annars är vissa Dropkick Murphys, Survivor-Eye of the tiger och Hardcore Superstar skönt :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Det blir mest amerikanska running cadences, "Run to cadence"-skivorna. Väldigt moralhöjande i min mening. Särskilt Airborne-skivan. Man får in takten alldeles utomordentligt.

 

Jag menar, lyssna bara på detta:

http://uk.youtube.com/watch?v=q2QPmLnBVBg

 

 

Och den här med förresten:

http://uk.youtube.com/watch?v=icYl8k-tPIU

 

När den kommer på brukar jag springa och tokle, undrar vad bilisterna tänker

 

Den sista ligger på "Run to cadence with the US Army Airborne vol. 2"

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Om jag springer 10 eller 15 km i skogen så blir det naturljud och länsvägsljud. Styrketräning? Ja, då har jag en liten repertoar i min mobil:

 

Whitesnake - Eye of the tiger

Leslie Fish and the Dehorn Crew - Banned from Argo

Mål-låten (favoritlagets anthem)

The Verve v.s. Jay-Z - Brush your bitter sweet shoulders off

Johnny Cash - Ring of fire

Link to comment
Share on other sites

När jag springer blir det usmc running cadences eller nån hiphop typ Eminem (skulle aldrig lyssna på det i vanliga fall dock).

 

När jag gymmar blir det rock av alla sorter.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
Guest Sköldberg

Vill faktiskt slå ett slag för mix megapol. Hyfsad blandad musik och lite radioprat emellan gör att man stundtals glömmer bort hur jobbigt man tycker allting är. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Har fått för mig att röra på mig, inte så där jätte seriöst men joggar några gånger i veckan. Här är litet urval av vad som strömmar ur ipod:en

 

Som pepplåt för att överhuvudtaget komma iväg har jag

 

 

Fired Up (unit temat)

 

Voodoo child - Jimi Hendrix

 

 

I´m gonna be - Proclaimers

 

Renegade - Hammerfall

 

Och sist men inte minst har jag en riktig outsider:

Link to comment
Share on other sites

Allsköns rock funkar, men även viss hip-hop. Just nu har det varit mycket 80-tals hårdrock och även musiken från en del klychsiga "training montage" i filmer. Lite nerdigt, men det funkar ... :worthy:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Mitt tipps är att ha en variation av snabba, mellan och långsamma låtar, då musiken påverkat din löpartakt (i alla fall min) och därmed kan båda hjälpa och stjälpa ett löparpass. Ett problem som jag upplever när jag försöker hjälpa personer till bättre kondition är att de ofta springer alldeles för hårt under sina löparpass. Kroppen kommer då in i ett stadium av att börja spjälka protein och bryter då ner muskler istället för fett/kolhydrater. Ett maxlopp per vecka inte mer och 2-3 kardiolopp per vecka på ca 75-80%. Så varför dra upp allt detta när frågan var om musik. Jo man kan behöva anpassa musiken till vad det är man ska köra för pass, antingen ett maxlopp eller ett kardiolopp.

 

För mig funkar just nu musik från Big Up Productions.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...