Jump to content

Tysk eller svensk polis?

Fk Satan

Recommended Posts

Såg denna bild i aftonbladet. Är det en svensk eller tysk polis på bilden? om det är en svensk polis. Sköter då den svenska polisen bevakningen av svenska fotbollslandslaget i tyskland? Eller är det så att bilden är tagen vid ett annat tillfälle?

zlatan.jpg

bildtext till bilden:

FÖRSTA BILDEN PÅ ISAKSSON Här anländer den svenska truppen till Dortmund. Till vänster om Zlatan syns Sveriges knockade målvakt Andreas Isaksson som missar premiären på grund av hjärnskakning.

F*N min kropp skall bestraffas hårt och länge...

Ur artikeln: "På tågstationen anslöt svensk polis för att assistera sina tyska kollegor."

Näää nu sticker jag ut och bestraffar min kropp.

Me> :bash: <Övriga

Hörde på tv för någon dag sen att svenska poliser skulle följa med ner till tyskland för att hålla koll på svenska fans vid matcherna.

Så det där är en svensk.

Tyska poliser har gröna uniformer eller? såg faktist inte en enda när jag var i berlin i en vecka förra året.

De ska fungera som en länk mellan den tyska polisen och de svenska fansen. Gissar dessutom att de har ganska bra koll på kända svenska huliganer, och med hjälp av detta kan förebygga bråk på ett bra sett.

Många andra länder gör likaande saker, t ex England som tydligen har skickat flera gånger mer poliser en Sverige.

Intressant det där... Undrar just om svensk eller annan utländsk polis har mandat att göra ingripanden på tysk mark. Vilket lands lag gäller i så fall? Som länk till tysk polis, varför är dom då uniformerade?

Hittade ett pressmedelande på polisen.se

Info

"De svenska poliserna ska bistå den Federala polisen med information och kunskap och vara en förstärkning vid gränskontroller."

Så blev man tydligen pucktvåad av trådstartaren :bash:

Edit: Ett förtydligande och en klackspark

Guest J-Star
Ett gott tips.. Tjafsa inte emot en tysk polis, Kostade mig 200 D-mark en gång. :rodna:

Varför skall man tjafsa emot polis över huvudtaget?

/J

Ett gott tips.. Tjafsa inte emot en tysk polis, Kostade mig 200 D-mark en gång. :rodna:

/J

De måste ju få veta när de gör fel..

Inte heller skall man tjafsa med svenska piketstyrkor...

Eller typ svara " vaddådå, scher jag ut som urschut eller....?"

Då kan man bli ståendes öga mot öga med en ganska hyfsat kraftig snubbe som menar att de just i kväll har det ganska lugnt och gott om plats på skånegatan.

Eller enstaka exemplar av spanska Guardia Civil.....

Tro mej! :banghead:

Ett gott tips.. Tjafsa inte emot en tysk polis, Kostade mig 200 D-mark en gång. :bash:

/J

Anser du att en uniform gör att personen som bär den alltid har rätt?

Låter du någons uniform styra dina åsikter?

Gör det då, Det gör inte jag.

/J

Åsikterna kan de inte ta från dig, men varför tjafsa emot, när de kan ta din frihet eller dina pengar ifrån dig.

Det är nog så pass sällan som en polis som kommer med en tillsägelse, efter en diskussion, ändrar sig och säger att "Jo, du har nog rätt, trevlig kväll!" att det inte är värt att försöka.

Följer man polisens anvisningar kanske ens ego får sig en liten törn, men det kan man nog leva med.

/E

Åsikterna kan de inte ta från dig, men varför tjafsa emot, när de kan ta din frihet eller dina pengar ifrån dig.

Det är nog så pass sällan som en polis som kommer med en tillsägelse, efter en diskussion, ändrar sig och säger att "Jo, du har nog rätt, trevlig kväll!" att det inte är värt att försöka.

Följer man polisens anvisningar kanske ens ego får sig en liten törn, men det kan man nog leva med.

/E

Tyska poliser är ett släkte för sig själv. Kör lastbil i Europa ett tag så lär du märka skillnaden.

Dina frakthandlingar och körjournaler kan de tolka på flera sätt. Jag har kört i yrkestrafik i Sverige, Danmark, Norge, Finland, Holland, Belgien, Frankrike, Spanien och Tyskland så jag har ett urval av poliskårer att jämföra med.

Jag har kört i yrkestrafik i Sverige, Danmark, Norge, Finland, Holland, Belgien, Frankrike, Spanien och Tyskland så jag har ett urval av poliskårer att jämföra med.

Någon av dem man kan tjafsa emot extra mycket utan att de gör nåt dumt? :P

Jag har kört i yrkestrafik i Sverige, Danmark, Norge, Finland, Holland, Belgien, Frankrike, Spanien och Tyskland så jag har ett urval av poliskårer att jämföra med.

Nja, Svensk och finsk polis är de mest resonabla.. :)

Guardia Civil är absolut värst. :)

Nja, Svensk och finsk polis är de mest resonabla.. :Malaj:

Guardia Civil är absolut värst. :-(

Nja värst är nog serbisk polis .

Som boende i TYskland kan jag säga att de tyska poliserna kan vara riktigt jävliga samtidigt som de ofta är väldigt trevliga. Man ska dock passa sig för att "dua" dem eftersom detta kan ge böter. En av deras favoritsysslor tycks vara att sätta på blåljusen varje gång de närmar sig korsningar och de gillar att visa att de kan göra vad de vill. Den vanligaste färgen på uniformen är väl olivgrön med kakhifärgade byxor alternativt gröna. Det finns även blåklädda poliser men jag har fortfarande inte förstått deras område,,,, de kan vara insatsstyrkor/kravallpoliser men de syns inte särskilt ofta.

Ett gott tips.. Tjafsa inte emot en tysk polis, Kostade mig 200 D-mark en gång. :Malaj:

/J

PL13...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...