Jump to content

Prenumerationer som går ut


SERG. B

Recommended Posts

Har letat men inte hittat något om detta, konstigt då jag tycker det borde vara till intresse för flera än jag, jo det gäller prenumerationerna man har i sin kontrollpanel.

 

Varför går prenumerationerna ut efter 10 dagar, går det att ändra på?

Link to comment
Share on other sites

  • Forumsledning

Det är en global setting för samtliga användare av forumet som vi satt till 10.

 

Auto prune all topic subscriptions if the topic has no replies over [x] days
: 10

 

Det tar lite kraft av forumet att hålla koll på det i all evighet.

 

Efter 10 dagar utan svar i tråden så tas prenumerationen bort.

Är det något flera känner behov av att ändras?

Link to comment
Share on other sites

Ok, det var något sådannt jag misstänkte. Jag tycker det är lite synd då en tråd kan bli inaktuell ett tag och sedan bli aktuell igen och då har man den inte kvar den. Men det är klart om det är en ren teknisk begränsning så är det ju svårt att göra något åt saken.

Link to comment
Share on other sites

hallåj kamrater, hittade den här tråden (skratta nu inte ,tänk på att jag e gammal :P )och gick raskt till min kontrollpanel för att försöka hitta prenumerationer och hittade den också men hur sjuttsingen gör jag för att få en prenumeration, och vad kan jag prenumenera på????kom bara till att jag inga prenumerationer har(och det e ju sant) vill prenumenera.......

Edited by golffoxtrotfive
Link to comment
Share on other sites

  • Forumsledning

Svårt att svara på och jag har letat på invisions forum.

 

Detta var det närmaste

http://forums.invisionpower.com/index.php?...4entry1334514

 

Eftersom prenumerationer även innefattar mails så är även mailservern involverad.

 

Personligen använder jag inte prenumerationer alls, utan kollar "visa nya inlägg funktionen".

 

Men vad skulle anses som en rimlig inställning på hur länge en tråd får vara inaktiv innan prenumerationen tas bort?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Jag tycker att ett par månader vore en rimlig gräns. Alternativt forever. Det finns forum som uppenbarligen klarar detta (t.ex. det på Fotosidan.se). Kan det vara så att den här "forum-motorn" använder någon irrationell metod för att "köra bevakningarn"?

 

I mina amatör-datortekniska ögon, exempel på irrationell metod: "Köra varje användares prenumrationer ett antal gånger per dygn för att kolla om prenumrerade trådar har fått några nya inlägg".

 

Rationell metod: "Koppla en användares önskan om prenumration till varje tråd. - Vid varje inlägg i tråden skickas ett meddelande till dem som är kopplade till den tråden."

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...