Jump to content

Chatten då?

Ing

Recommended Posts

Seså, nu tar ni allihop och tankar ner mIRC och loggar på irc.axpi.net kanal #soldf

Det är 24 pers härinne.. och 3 stycken, inkl. mig på chatten. Två av oss där är N/A!!!  Dålig stil!

Seså, nu tar ni allihop och tankar ner mIRC och loggar på irc.axpi.net kanal #soldf

Det är 24 pers härinne.. och 3 stycken, inkl. mig på chatten. Två av oss där är N/A!!!  Dålig stil!

Se till att få skiten att fungera istället.

Vissa är bra på mjukvara, andra är bra på sjukvård och vissa är bra på att slå ihjäl folk osv.

Verkställ! Öka!......

...[-nää ja kan inte utan måste vänta på att Henrik Svensk fixar till det.]

...men...FÖRSVINN!

Casca

Aaaah, du väntar på att java-varianten ska fungera? För jag misstänker att jag ska ersätta "skiten" med "java-chatten" ? ;)

Vad är det för fel på mIRC nu? Seså.. vad väntar han på?

(SoldF.com (THE site) har vi blågula inget att säga till om. )

• BlåGul -1

Ta File - Options

Ta Connect (längst upp) och välj Add i serverlistan.

Lägg till soldfs server, som har adressen irc.axpi.net.

fyll i rutorna om nickname, realname osv enligt egen smak, se till att irc.axpi.net är vald i listan, och ta "connect to server"

Du ser efter någon/några sekunder ett välkomstmeddelande, skriv nu i rutan "/join #soldf" och du är framme. Grattis!  :D

Jag har gjort de fast det funkar inte. Vad ska man skriva på Port(s). i(under server adressen)Det står 6660-6667 för mig.

Kan man skriva vad man vill på Description?

Jag får upp ett felmeddelande:

Unable to connect to IRC server

Blir lite besviken, vad är det för halvfjolligt IRC-nät ni hamnat på?

Jag är operator på Europas största nät QuakeNet, med peak på 97000 aktiva användare simultant, www.quakenet.org. Det är världens fjärde största nät och vi klättrar snabbt.

Behöver BlåGul eller herr Svensk hjälp med att starta en kanal på QuakeNet är det bara att höra av sig till mig så ska jag ordna kanaltjänster med mera så att den blir skyddad. QuakeNet är det enda nätverket i världen i den storleken som kan skryta med att vara helt fritt från warez, porr och annat trams. Det är främst tänkt för "gamers", men militärrävar som ni är självklart välkomna. :D

Så, om intresset finns att flytta kanalen dit nästan alla som använder IRC i Sverige redan befinner sig så är det bara att hojta till så ska jag göra mitt bästa för att stå till assistens.

Jag är operator på Europas största nät QuakeNet, med peak på 97000 aktiva användare simultant, www.quakenet.org. Det är världens fjärde största nät och vi klättrar snabbt.

Om jag får korrigera mig själv, QNet slog ikväll peakrekord och har nu en peak på 101000 användare. De aktuella (kvällsfärska) siffrorna visade att QuakeNet just ikväll var obestridligen störst. Får jag inte fresta med en liten flytt? :)

mirc är ju skit ju!! det är icq man ska ha, enkelt, lätt och många användare och så finns det inte miljoner olika inställningar heller som det gör på mirc, jag har haft mirc några år men jag har aldrig lyckats få det att funka :)

Om jag får korrigera mig själv, QNet slog ikväll peakrekord och har nu en peak på 101000 användare. De aktuella (kvällsfärska) siffrorna visade att QuakeNet just ikväll var obestridligen störst. Får jag inte fresta med en liten flytt? :)

Vi gratulerar väl så mycket till "segern". :)

Men meningen med "vår" chatt är nog inte att få in massa quake-förstörda människor. (inget ont om quakare här inte ;) )

Den var ju "öppen" tidigare, men syns inte längre på listan, då vi fick in massa skumma typer. Vad skulle då inte hända där?! ???

Nu har jag ingen direkt makt över chattandet på soldF, har du lust så får du väldigt gärna starta en om du tror att det drar vettigt folk.. det borde väl gå att få ihop några som vill vara op:ar där. Om det sedan bör kallas för SoldF vet jag inte...

Däremot saknar jag fortfarande massa folk från forumet!!!  :sneaky2

Nja, hela grejen med det hela var att den förhoppningsvis skulle skötas av er BlåGul, med all den auktoritet ni besitter. Poängen med att ha en kanal på QuakeNet är att många redan har en klient mot det nätet. Många drar sig dessutom för att ansluta till mer än ett nät.

Vad gäller "osynlig" kanal kan man lätt åtgärda detta så den inte syns i listorna.

Precis vad jag menar!

Som sagt, vill BlåGul i väntan på Svensk flytta så ordnar jag det gärna åt er. Bara att hojta till, jag har inte ens fått graden "menig" än. :D

Jag tänker inte ta det beslutet själv...  TX, e du här?

Swede jobbar, LRRP är och solar å badar.. eller vad han nu gör.

Men det kanske kan bli bra.. får ta upp det med Svensk och se om han har någon särskild anledning till just axpi. Det kan ju vara java-chatten.. som inte verkar funka längre ändå...

Hör av mig.

/Ing.

• 6 years later...

halloj gubbar och tjejer, kapar denna tråd, va gör jag för fel när jag försöker att hedra den där chatten med ett besök, jag trycker nog på dom rätta knapparna men jag kan inte välja nick ut6an kommer in som soldat1 eller nått sånt, det e ju förmodligen ett handhavande fel men vilket???

Jag har försökt ett antal gånger, men det tjorvar sig varje gång. Men ni diskuterar säkert bara de tekniska detaljerna på de nya q-370 i alla fall...

(Surt, sade räven ;-))

Ja, eller hur? :D

Det finns en tråd någonstans här som handlar om chattens bottennapp. Väldigt lite teknik och ganska mycket övrigt.

Du byter namn enkelt genom att skriva /nick vadduvillheta

Såg att du gjorde ett försök nyss, hoppa gärna in igen!

men gubbar, ni måste ju tänka på att jag e en relik från 50-talet men nu så har jag fått handledda instruktioner på chatten så nu e jag därinne oxå och skriver förmodligen en massa ot till BG:s förtret :D

men gubbar, ni måste ju tänka på att jag e en relik från 50-talet men nu så har jag fått handledda instruktioner på chatten så nu e jag därinne oxå och skriver förmodligen en massa ot till BG:s förtret :dribble:

Är det ens möjligt att gå Off topic i chatten? Det är väl mest OT hela tiden där.

men gubbar, ni måste ju tänka på att jag e en relik från 50-talet men nu så har jag fått handledda instruktioner på chatten så nu e jag därinne oxå och skriver förmodligen en massa ot till BG:s förtret :camo:

Är det ens möjligt att gå Off topic i chatten? Det är väl mest OT hela tiden där.

Mja genom att vara on-topic då det är off-topic för chatten :dribble:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...