fillefalle Posted June 5, 2006 Report Share Posted June 5, 2006 Hur ska ni fira årets nationaldag? Ska alla göra det? Är nyfiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
johank Posted June 5, 2006 Report Share Posted June 5, 2006 Skall jobba natt på intaget på Sahlgrenska. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinter Posted June 5, 2006 Report Share Posted June 5, 2006 Offra en gris till solgudarna(grilla) och hylla moderjord genom att inta förbjuden frukt(öl) sen får vi se.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattsson Posted June 5, 2006 Report Share Posted June 5, 2006 Studentskiva... Link to comment Share on other sites More sharing options...
109 Eken Posted June 5, 2006 Report Share Posted June 5, 2006 städa och packa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vikingen Posted June 5, 2006 Report Share Posted June 5, 2006 Tänkte fira min födelsedag Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maul Posted June 5, 2006 Report Share Posted June 5, 2006 Tänkte fira min födelsedag Grattis i förskott Jag ska gå parad i Rikets ära Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qvintus_Helge5 Posted June 5, 2006 Report Share Posted June 5, 2006 Jag ska gå parad i Rikets ära Dito! Flaggvakt i Pinan! Vår förening skall dessutom få en egen Svensk flagga. /QH5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
H0lK Posted June 5, 2006 Report Share Posted June 5, 2006 Blir nog inte mycket till firande, sova ut, vila och ligga framför teven(är sjuk). Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeadHead Posted June 5, 2006 Report Share Posted June 5, 2006 Marschspelning med HVMK Umeå. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dizzy_keys Posted June 5, 2006 Report Share Posted June 5, 2006 GRATTIS SVERIGE! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nestor Posted June 6, 2006 Report Share Posted June 6, 2006 Grillande, flaggande och runt midnatt sakll jag och mina bröder förrätta satanisktisk mässa. Dagens datum är ju 6/6-06,Odjurets nummer. :P Vi har införskaffat oerhört stiliga svart/röda munkkåpor, ufferlatare och en överdrivet utsmyckad kniv. Vi har inte bestmt om vi skall offra ett vitt eller svart lamm.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
elisson Posted June 6, 2006 Report Share Posted June 6, 2006 flyguppvisning med "team 60" ska man se senare Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan F Posted June 6, 2006 Report Share Posted June 6, 2006 Dammsuga, tvätta, laga mat, plugga, leka med dagislediga barn... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amfibieslusken Posted June 6, 2006 Report Share Posted June 6, 2006 Vinkat lite åt kungen och drottningen på stortorget här i Malmö och sjungit nationalsången. Mer blir det inte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rifleman/Medic Posted June 6, 2006 Report Share Posted June 6, 2006 Fira nationaldagen? Naturligtvis inte! Fira National Day of Slayer kan jag däremot tänka mig: http://www.nationaldayofslayer.org/ Vidare skall jag ägna en tanke åt Björn Borg på hans femtioårsdag. Han och andra idrottsmän har förmodligen fått betydligt fler svenskar att jubla och vifta med flaggor än alla våra nationaldagar tillsammans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kingecho1 Posted June 6, 2006 Report Share Posted June 6, 2006 Har varit i skolan o tentapluggat hela dagen. O kvällen kommer gå åt till att tentaplugga hemma! Finns ingen tid o fira flaggor/land nu tyvärr!! Brukar iofs inte fira speciellt annars heller blir väl en bakelse som max kanske? Link to comment Share on other sites More sharing options...
NisseNord Posted June 6, 2006 Report Share Posted June 6, 2006 Är det någon som bra förslag på hur man bör fira på ett bra sätt då? På den svenskaste dagen så borde man kanske fira på det svenskaste sättet, nämligen med sill och stora mängder alkohol. Fast jag tycker det känns lite för mycket som "lilla midsommar" i så fall. Jag skulle gärna vilja ha något som utmärker nationaldagen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kingecho1 Posted June 6, 2006 Report Share Posted June 6, 2006 Jag skulle gärna vilja ha något som utmärker nationaldagen. Sa ju det! Bakelse med svensk flagga på!! Mmmm Men du tänkte nog lite mer än så skulle jag gissa på!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
NisseNord Posted June 6, 2006 Report Share Posted June 6, 2006 Sa ju det! Bakelse med svensk flagga på!! Mmmm Men du tänkte nog lite mer än så skulle jag gissa på!! Jo lite mer, med bara ett bakverk blir det ju lite som fettisdan, kanelbulledagen eller 6 november. Dagar som även om de firas kanske inte ligger så högt upp toplistan över stora festligheter. Dock kan en sådan bakels vara en bra början, och en del i något större. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sontaine Posted June 6, 2006 Report Share Posted June 6, 2006 skulle vara roligt om sverige verkligen hade nått att fira. jag menar se på alla andra länder som firar sina nationaldagar, de har ju klarat sig ur nån stor kris eller blivit självständiga på just det datumet eller nån sån skit, men vad har sverige gjort? ingenting å därför känns det extra meningslöst att lyssna på den kyrkliga föreningen som för ett jävla oväsen om den här nationaldagen i parken utanför mitt hus snart smäller de kan ja tala om, börjar bli jävligt less på deras ylande Link to comment Share on other sites More sharing options...
sleget Posted June 6, 2006 Report Share Posted June 6, 2006 å jag blev påhoppad av fientligt initiativ. Hade ganska roligt ändå, stod alldeles bakom deras politiska manifestation och lyssnade, skrattade, käkade kebab i pita och drack en cola. Sedan en fika på ett lugnt ställe med en rolig tjej, ganska bra dag trots allt! Nu blir det bruna bönor och falukorv till middag! Gött! Link to comment Share on other sites More sharing options...
NisseNord Posted June 6, 2006 Report Share Posted June 6, 2006 skulle vara roligt om sverige verkligen hade nått att fira. jag menar se på alla andra länder som firar sina nationaldagar, de har ju klarat sig ur nån stor kris eller blivit självständiga på just det datumet eller nån sån skit, men vad har sverige gjort? ingenting å därför känns det extra meningslöst att lyssna på den kyrkliga föreningen som för ett jävla oväsen om den här nationaldagen i parken utanför mitt hus snart smäller de kan ja tala om, börjar bli jävligt less på deras ylande För mig så spelar inte datumet någon större roll. Jag tycker att Sverige är ett land som förtjänas att fira, och det är det jag tycker man ska fira på nationaldagen. Se man det så, så borde ju dagen man firar det på kunna vara den dagen då Sverige blev till. Sedan är klart att det är lättare för länder som Norge eller USA som har en tydligare händelse som markerar när de blev ett (självständigt)land. Många hävdar ju på samma sätt att just Gustav Vasa kröning den 6 juni, och upplösandet av unionen med Danmark var sveriges födelse, men jag tycker att det finns andra datum som kan vara lika rätta. Hur som helst så ser jag på det hela som när någon fyller år, jag brukar fira personen i fråga, inte själva födelsen. Så om nu vi har bestämmt oss för ett datum tycker jag vi borde lägga mindre vikt vid vilka händelse som har ägt rum på olika datum, och istället mer vikt på att fira hur bra vi är. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nestor Posted June 6, 2006 Report Share Posted June 6, 2006 skulle vara roligt om sverige verkligen hade nått att fira. jag menar se på alla andra länder som firar sina nationaldagar, de har ju klarat sig ur nån stor kris eller blivit självständiga på just det datumet eller nån sån skit, men vad har sverige gjort? ingenting å därför känns det extra meningslöst att lyssna på den kyrkliga föreningen som för ett jävla oväsen om den här nationaldagen i parken utanför mitt hus snart smäller de kan ja tala om, börjar bli jävligt less på deras ylande Du, vi fick en regeringsform! Slåt oändligt mycket högre än vad krigssegrar, sjaävständighet och frihet heter! Sådetså :P Visserligen var det ju ochså den dagen då Gustav Vasa kröntes till konung ochså, men med tanke på dagens historiebildning hos folket så är jag inte förvånad aöver att det inte uppmärksammas.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hotel Charlie One Posted June 6, 2006 Report Share Posted June 6, 2006 För att fixa det där med alkoholintaget kan man ju alltid anordna en NATIONALDAGSVAKA!! Dvs man vakar in nationaldagen med likasinnade (möpar kanske?) och tänker vackra fosterländska tankar samtidigt som man lyssnar till nationalromantisk musik och dinerar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
losec Posted June 6, 2006 Report Share Posted June 6, 2006 Har hissat 19 svenska flaggor idag. Ska äta två små bakelser med miniflaggor i ikväll. @Hotel Charlie One Som en god och politiskt korrekt soldat lyssnar jag inte på sådan musik. EDIT: Ändrade tillbaka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hotel Charlie One Posted June 6, 2006 Report Share Posted June 6, 2006 @losec: Med nationalromantisk musik avses tex Wilhelm Petterson-Berger eller motsvarande. Helt PK kan jag lova. EDIT: Jädra losec att ändra sitt inlägg medan jag håller på att svara... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Dahlberg Posted June 6, 2006 Report Share Posted June 6, 2006 Man borde anslutit natinaldagen till midsommar, och på det sättet fått en folklig förankring... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Car Dai shan Posted June 6, 2006 Report Share Posted June 6, 2006 Firade på Sundsvalls torg, H.K.H Kronprinsessan var här… Som en sann rojalist måste man ju bara gå. Hissade vår vackra flagga idag och tar ned den när det mörknar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alfie Posted June 6, 2006 Report Share Posted June 6, 2006 Kikade in derbyt hemma i hålan och lyssnade på vår vackra nationalsång, gåshud! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.