Jump to content

HA820 Båtchef i Karlskrona

Guest Daniel Lagerholm

Recommended Posts

Guest Daniel Lagerholm

Har två frågor.

Har efter mönstringen blivit inplacerad som HA820 Båtchef på Marinbasen i Karlskrona.

Är det någon som har gått den utbildningen som har lust att berätta lite om den? Jag har läst den informationen som finns på www.lumpen.nu. Men tänkte om nån sitter på någon mer fakta :rolleyes:

Sen tänkte jag höra vilka det är som får göra baskerprovet. Är det alla utbildningar som har den möjligheten?:clap:

Tacksam för svar!

/ Daniel

Hej och välkommen till forumet!

En tråd på precis samma ämne startades tidigare idag i ett av de ordinarie forumen här. Den kan nog vara värd att kolla in. Det finns även en två år gammal tråd här som kanske kan ge något.

Det jag känner till om tjänsten är att man efter GSU:n har navigations- och båtchefsutbildning. Därefter kör man transporter med ekipagets båtar under resten av utbildningen. De båtchefer jag har sprungit på som hastigast har verkat nöjda.

Angående basker måste jag tyvärr göra dig besviken - det är inget flottister bär. Därmed blir det inte heller något baskerprov för din del. Däremot kan det mycket väl vara så att du får bege dig på skogspromenad för att lära känna dig själv i alla fall.

/mdn

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...