Jump to content

Seriösa grabbar?

Guest Lt. payne

Recommended Posts

Hmmmm.....Kollade lite på deras vintertrupper....Är det inte en jäkligt sunkig snöka dom grävt? Nu är ju jag gammal KA-kille så mina vinterkunskaper är väl inte dom bästa, men dom gånger jag har genomlidigt vinterutbildning fick vi lära oss att ALDRIG ha ett platt tak i en snöka.....med tanke på att taket kommer att vara i ansiktet på dig nästa morgon!

Kan nån av Norrlandskillarna här på forumet rätta mig om jag har fel....!

Fridens liljor // Fk Klinken

Guest Lt. payne
Hmmmm.....Kollade lite på deras vintertrupper....Är det inte en jäkligt sunkig snöka dom grävt? Nu är ju jag gammal KA-kille så mina vinterkunskaper är väl inte dom bästa, men dom gånger jag har genomlidigt vinterutbildning fick vi lära oss att ALDRIG ha ett platt tak i en snöka.....med tanke på att taket kommer att vara i ansiktet på dig nästa morgon!

Kan nån av Norrlandskillarna här på forumet rätta mig om jag har fel....!

Fridens liljor // Fk Klinken

Klinken.. visst är deras snöka sunkig!

Men de har ju bara ett berg med snö!!=)

Jag tror att dom slår de flesta av oss på fingrarna när det gäller krigföring i öken och stäpp terräng..

kort sagt,man är väl mest "proffsig" i sitt naturliga klimat.

De i öknen och vi i skog och fjäll ;=)

Israeliska försvaret är VÄLDIGT seriöst...består av otroligt motiverade soldater, bevisades bla 1973  "yom kippur kriget" när Israel mitt under sin heligaste högtid blev angripna av Egypten,Jordanien,Syrien + Irakiska pansardivisioner. Israel höll på att förlora i början...men sopade sen rent.

Värnplikt i Israel:    Män: 36 månader   Kvinnor: 24 månader

(Specialbefattningar tjänstgör längre)

Repövningar en månad om året...men har minskat lite på senare år (kvinnor är bara krigsplacerade fram till eventuellt giftermål).

Israel... Extrem-millitärt land med ett väldigt religiöst folk som anser sig var Gud egendomsfolk (alltså världens bästa folk som har rätt i allt).

Det klingar illa i mina öron...

"Extremt militärfolk osv"...Nu är det ingen slump att de är så "extremt" militära.

Många anser att Israel (inte jag) är den stora "boven" som ger sig på palestinerna...deras land osv, men läser man  historia först...så får man en annan bild.

Igentligen är Israel den "lilla" och arabvärden i övrigt den "stora".

Jag har på intet sätt nedvärderat den Israeliska krigsmakten...och skulle aldrig få för mig att göra det!

Känner många som gjort sin värnplikt där och har även träffat en del av dom som tjänstgör på Israels ambassad!

Tyckte bara att det var kul att dom hade ett vinterförband...och att deras snöka såg för taskig ut!

Med tanke på mitt ursprung så tänker jag inte blanda mig i konflikten mellan Palestinier och Israeler....I rest my case!

Fridens liljor  // Fk Klinken

Guest Lt. payne
Jag har på intet sätt nedvärderat den Israeliska krigsmakten...och skulle aldrig få för mig att göra det!

Känner många som gjort sin värnplikt där och har även träffat en del av dom som tjänstgör på Israels ambassad!

Tyckte bara att det var kul att dom hade ett vinterförband...och att deras snöka såg för taskig ut!

Med tanke på mitt ursprung så tänker jag inte blanda mig i konflikten mellan Palestinier och Israeler....I rest my case!

Fridens liljor  // Fk Klinken

Nej,jag menade inte att du gjorde det heller,det är lite svårt att nyansera sej i text bara.

Jo,den ser för hemskt ut!=)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...