Guest Sandström Posted June 3, 2006 Report Share Posted June 3, 2006 Såg Hotet häromdan och lade märke till att man här hade Flygbasjägare som vakter vid en NATO-demonstration, iallafall av baskermärket att döma (Lodjuret). Vidare använder dom sig också, som ni kanske redan vet av SSG för att jaga terrorister. Är inte detta aningens felaktigt? FM får väl inte under några omständigheter användas inom Sveriges gränser i fredstid? Med undantag av Bevakning/Insats på själva basen? För övrigt får någon gärna flytta tråden om den skulle råka ligga felplacerad. Ha det vajert. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vargas Posted June 3, 2006 Report Share Posted June 3, 2006 (edited) Det är en film. Edit [klarläggande]: Det vill säga en spelfilm, ingen dokumentär. Edited June 3, 2006 by Vargas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pal Posted June 3, 2006 Report Share Posted June 3, 2006 Vidare använder dom sig också, som ni kanske redan vet av SSG för att jaga terrorister. Är inte detta aningens felaktigt? FM får väl inte under några omständigheter användas inom Sveriges gränser i fredstid? Med undantag av Bevakning/Insats på själva basen? Mja, det sköts och bombades ordentligt inom sveriges gränser vid ubåtskränkningarna. Och det var ju FM som stod för skjutandet. Jag kan inte se varför FM inte skulle kunna användas inom sveriges gränser i fredstid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fk Satan Posted June 3, 2006 Report Share Posted June 3, 2006 Såg Hotet häromdan och lade märke till att man här hade Flygbasjägare som vakter vid en NATO-demonstration, iallafall av baskermärket att döma (Lodjuret). Vidare använder dom sig också, som ni kanske redan vet av SSG för att jaga terrorister. Är inte detta aningens felaktigt? FM får väl inte under några omständigheter användas inom Sveriges gränser i fredstid? Med undantag av Bevakning/Insats på själva basen? För övrigt får någon gärna flytta tråden om den skulle råka ligga felplacerad. Ha det vajert. Det är film... Men var det inom ett skyddsobjekt eller i anslutning till ett skyddsobjekt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sandström Posted June 3, 2006 Report Share Posted June 3, 2006 Det är film... Men var det inom ett skyddsobjekt eller i anslutning till ett skyddsobjekt. Givetvis inser jag ju att det är film, jag hade dock en diskussion med min kompis häromdan om hurvida detta hade kunnat vara verkligt eller inte. Ignorera den här tråden tack. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darkwand Posted June 4, 2006 Report Share Posted June 4, 2006 Filminspelningen var kanske ett skyddsobjekt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts