Jump to content

MSM Messenger? Hur eliminera?

Ragulin

Recommended Posts

Min klåfingrige son har installerat MSM messenger och jag får fantamme inte bort möget. Det ställer dessutom till en massa elände i burken (inbillar jag mig. Prestandan har klart försämrats sedan det kletade fast) Nu undrar jag hur fasen jag blir av med detta gissel. Sedan har jag fått in ett google-fält och Adobe-fält i internet explorer som jag överhuvudtaget inte alls är intresserad av att ha där. Verktygsfältet upptar numera nästan 1/3 av rutan. Jag blir vansinnig, för jag kan inte hitta någon "ta bort"- knapp. Kan någon vänlig människa förklara för en total idiot på enklast möjliga sätt hur jag skall bära mig åt? Jag har Windows XP, btw.

Ett annat problem jag har, och det är jag nog själv upphov till, är att jag får pop-up notification från Symantec Norton Security Center hela tiden om att det pågår olika former av "intrång" eller försök till intrång i min burk. Det är ju iofs trevligt att få redan på detta, men samtidigt oerhört irriterande eftersom jag måste välja olika åtgärder (oftast BLOCK) i tid och otid. Snälla hjälp en stackars lamer! :D

Google-fältet och adobe tar du enklast bort i "visa" menyn, välj verktygsfält och klicka bort fälten.

Messeger är svårare vad jag förstått. är det messeger 7.5 så kan du gå in i kontrollpanelen, lägg till eller ta bort program och ta bort det. Är det orginal messenger vetetusan...

Google-fältet och adobe tar du enklast bort i "visa" menyn, välj verktygsfält och klicka bort fälten.

Messeger är svårare vad jag förstått. är det messeger 7.5 så kan du gå in i kontrollpanelen, lägg till eller ta bort program och ta bort det. Är det orginal messenger vetetusan...

Det är orginalet!!! Det andra fick jag rensat genom att göra precis som du föreslog för ett par dagar sedan, men det gamla kletar som skit på en filt!!

Gå till Windows \ Inf \ Sysoc.inf och öppna den med WordPad. Ersätt alla Hide med

ingenting, så att operativsystemet visar alla Windows-grejor, så man kan ta bort dom

via Lägg Till Och Ta Bort Program \ Windows-komponenter.

Då syns msn i listan och går att ta bort.

Kanske vill du spara en kopia av Sysoc.inf utifall det borkar på nått sätt...

fighting0085.gif

Så här har jag gjort när jag avinstallera Messenger, tryck på start --> Kör... och i rutan som kommer upp skriver ni:

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\inf\msmsgs.inf,BLC.Remove

Sen borde det vara borta! :D

Gå till Windows \ Inf \ Sysoc.inf och öppna den med WordPad. Ersätt alla Hide med

ingenting, så att operativsystemet visar alla Windows-grejor, så man kan ta bort dom

via Lägg Till Och Ta Bort Program \ Windows-komponenter.

Då syns msn i listan och går att ta bort.

Kanske vill du spara en kopia av Sysoc.inf utifall det borkar på nått sätt...

fighting0085.gif

hmm intressant metod verkligen!! vad är det för typ av program som kommer fram i listan och varför är de dolda?

Men stämmer det att MSM ställer till elände i maskinen? Inbillar jag mig när jag tycker att jag märkt en nedgång i prestandan och en ökad benägenhet att hänga sig? Och vad göra med Security Centrets påflugna sätt att pocka på uppmärksamhet :ph34r: ?

hmm intressant metod verkligen!! vad är det för typ av program som kommer fram i listan och varför är de dolda?

[Version]
Signature = "$Windows NT$"
DriverVer=07/01/2001,5.1.2600.2180

[Components]
NtComponents=ntoc.dll,NtOcSetupProc,,4
WBEM=ocgen.dll,OcEntry,wbemoc.inf,hide,7
Display=desk.cpl,DisplayOcSetupProc,,7
Fax=fxsocm.dll,FaxOcmSetupProc,fxsocm.inf,,7
NetOC=netoc.dll,NetOcSetupProc,netoc.inf,,7
iis=iis.dll,OcEntry,iis.inf,,7
com=comsetup.dll,OcEntry,comnt5.inf,hide,7
dtc=msdtcstp.dll,OcEntry,dtcnt5.inf,hide,7
IndexSrv_System = setupqry.dll,IndexSrv,setupqry.inf,,7
TerminalServer=TsOc.dll, HydraOc, TsOc.inf,hide,2
msmq=msmqocm.dll,MsmqOcm,msmqocm.inf,,6
ims=imsinsnt.dll,OcEntry,ims.inf,,7
fp_extensions=fp40ext.dll,FrontPage4Extensions,fp40ext.inf,,7	
msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,hide,7
WMAccess=ocgen.dll,OcEntry,wmaccess.inf,,7
RootAutoUpdate=ocgen.dll,OcEntry,rootau.inf,,7
IEAccess=ocgen.dll,OcEntry,ieaccess.inf,,7
OEAccess=ocgen.dll,OcEntry,oeaccess.inf,,7

WMPOCM=ocgen.dll,OcEntry,wmpocm.inf,,7

Games=ocgen.dll,OcEntry,games.inf,,7
AccessUtil=ocgen.dll,OcEntry,accessor.inf,,7
CommApps=ocgen.dll,OcEntry,communic.inf,HIDE,7
MultiM=ocgen.dll,OcEntry,multimed.inf,HIDE,7
AccessOpt=ocgen.dll,OcEntry,optional.inf,HIDE,7
Pinball=ocgen.dll,OcEntry,pinball.inf,HIDE,7
MSWordPad=ocgen.dll,OcEntry,wordpad.inf,HIDE,7
ZoneGames=zoneoc.dll,ZoneSetupProc,igames.inf,,7

TabletPC=tabletoc.dll,TabletSetupProc,Tabletpc.inf,HIDE,7

Freestyle=medctroc.dll,MedCtrOCISetupProc,medctroc.inf,HIDE,7

netfx=netfxocm.dll,UrtOcmProc,netfxocm.inf,hide,7

[Global]
WindowTitle=%WindowTitle%
WindowTitle.StandAlone="*"

Olika Win program, du kanske känner igen MSWordPad och Pinball.

Så här har jag gjort när jag avinstallera Messenger, tryck på start --> Kör... och i rutan som kommer upp skriver ni:

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\inf\msmsgs.inf,BLC.Remove

Sen borde det vara borta! :clap:

Jag gjorde enligt ovan och det ser i verje fall ut som om eländet är borta. Spassiba! :baskerPa:

Åter till min fråga om hur programmet påverkar prestandan samt hur jag gör med Security Notifications poppupperna?

• 1 month later...

lånar denna utmärkta tråd i ett annat msn relaterat problem.

när man använder nya windows messenger så kan man bara köra det i några minuter sen laggar datorn ihop och startas om, nån som har någon idé hur man kan fixa det?

lånar denna utmärkta tråd i ett annat msn relaterat problem.

när man använder nya windows messenger så kan man bara köra det i några minuter sen laggar datorn ihop och startas om, nån som har någon idé hur man kan fixa det?

Dryga kommetarer är sällan uppskattade, men jag kan inte låta bli:

Varför ens försöka!? Det finns bra substitut som Trillian å Miranda som klarar både MSN, ICQ å diverse andra protokoll...

Om burken startar om efter några minuters MSN så är det

dax för en ordentlig Virus-genomsökning...

Housecall

Sen är som sagt Miranda ett otroligt bra program

som man kan anpassa precis så som man vill ha det.

Själva programmet är 318 kB stort, ett föredömme bland alla

skräp-program som breder ut sig och vill ta över samtliga

funktioner i datorn.

gjorde en ordentlig virussökning nu och helt riktigt så fanns där lite onyttigt.

Har laddat ner miranda nu och ska köra på det ett tag och prova på, funkar det bra så behåller jag det :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...