Jump to content

Musik.

Skuggan

Recommended Posts

• Replies 193
  • Created
  • Last Reply

Status quo - your in the army now...lirades första veckan i matsalen. Allt för att man skulle känna sig hemma :)

Annars var det tyst...hade ingen musik i fält precis.

så hette den ja!!!

undrar hur det skulle vara med en bpl bil utrustad med en enorm ljudanläggning och med valkyrieritten på högsta volym såfort man åker någonstan? :)

*the_shadow drömmer sig bort*

Hmm. Den första Spicegirls låten "tell me watcha want" eller nått. Vi hade alltid musik i fält. =) Hade en plansh med dom på logementet brevid Graaf bilden som en idiot klippt ut ur min tidning utan att be om lov. =(

En annan låt som jag kommer i håg är "unbreak my heart" med någon soulbrud.

*saboterade högtalaren i korridoren så vi hörde aldrig reveljen* =)

Layla med Eric Clapton

åsså den där riktiga långköraren i will always love you från bodyguard.... men det var juh ett tag sedna man låg inne åsså :D

Hehe, vad sägs om:

1. "In the army" av Status som JÄMT lirades (i början) i matsalen (den tid vi var där, dvs..) på KA1

2. "Arbetarbröder" och "Kamrat Stalin" ur 2 brutala högtalare (på varsin sida) under fångövning. Ännu idag finner jag mig själv nynna på dem till och från... :-J

3. Det mesta av Green Day och annan trallpunk - det enda vi på luckan någorlunda kunda enas om, när vi väl fick tillstånd för bandspelare i luckan..

"Wherever I may roam" (Metallica) Spelades ur megafon från DAPen då vi flög "Show of force" över bland annat Colombia.

Sedan var det förbud på att spela nåt annat än Metallica eller Termintor theme då man jobbade med SOAR.....träligt.

Griseknoen från Emil i lönneberga testade jag dock med intressant resultat.

LRRP, vet du om det finns någon officiel anledning till att jänkarna gillar lira musik i olika helipkoptrar eller är det bara påhitt som lever kvar och blivit accepterat?

Surfin' bird!!! Full Metal Jacket låten numero uno! Inte gjort vpl än, men så fort jag hör låten tänker jag på FMJ-trailers. Kassettömning med M60, exercis, SIB i Vietnam osv. Får väl se om något år om det är på samma sätt... rolleyes.gif

"No limit" med 2 Unlimited spelades rätt flitigt på MTV när jag gjorde lumpen och vid 06.01 sattes MTV på inne på luckan och då hördes denna låt allt som oftast... Jag får fortfarande bråttom till morgonbestyren varje gång jag hör den! :rolleyes:

Quo´s "In the Army now" spelades också rätt flitigt första veckan liksom "Muckartwist" spelades hela sista veckan! :D

Måste bara tala om för HC1 att det går att ända i egna inlägg, titta längst upp till höger i dina inlägg.  ("ändra")

Sedan var det ett sådant misstag att det nog får vara kvar ändå. ;)

I lumpen var det KLF och Metallica som gällde, men även Pelle Almgren med "Om och om igen".

Under missionerna är självfallet Anita Lindbloms "Balladen om den blå basker" en höjdare tillsammans med "Hemåt det bär". Samt en massa bra HÅRD ROCK!!!

Bäst var och är natuligtvis

Marcia Carolus Rex, får fortfarande ståpäls när man mitt i marschen avfyrar kanonen !

-Recidite plebes, Gero rem imperialem-

Ungefär,  Undan bönder jag är på kejserligt uppdrag

När jag ryckte in (Ahhh... Dessa minnen, en stilla tår rinner ner för kinden ;)) var det "marching to battle" bla från Dr. strangelove som spelades flitigt..

Guest Hanfot

Idde Schultz - fiskarna i havet var popis när jag låg inne. Sedan var det Imperial marsch fr Star Wars och även första låten på skivan The Rock.

*ahhh*

Ljuva minnen

• 1 year later...

Jag har lagt märke till att vissa låtar som man hört under vissa tider kan väcka minnen och andra känslor igen.

Tillexempel så tänker jag varje gång jag hör låten "In the Shadows" av The Rasmus på det sommarläger jag var på i sommras...

Är det någon låt du förknippar med din militärrjänst eller någon annan period i ditt liv.

Själv kommer jag aldrig att glömma F4 lägret eftersom låten väcker dom minnerna till liv varje gång jag hör den.

Galenskaparnas "Truckdrivingsång" spelades ofta när vi drog fram med våra n10or och 111:or, det var tider det! :o

Kom på en till Lasgos "Something" aka städlåten, spelades under varje morgonrutin i ca 3 månader, så fort man hör den tänker man på lumpen.

Ing2 hade under min tjänstgöringstid en budgetvariant av musikkanalen MTV; tyska VIVA. Där spelades friskt the ketchup song och en del andra slagdängor.

Även Kents skiva Vapen och ammunition gick het på spelaren.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...