Nahkampf Posted May 31, 2006 Report Share Posted May 31, 2006 (Vinter @ May 21 2006, 04:27 ) (GrodanBoll @ May 20 2006, 08:31 ) OT Har alldrig riktigt insett varför det var så fruktansvärt felaktigt att utlämna dom där balterna. Du vet givetvis vad baltiska SS höll på med på östfronten under kriget? Det fans inga som kom upp i den folkmordsnivån, inte ens tyska Einsatzgrupfen. Judarna i Lettland, tex, dödades av Lettiska SS, inte av tyskarna. Nåväl, nog om detta... OT OT Baltiska SS höll till största delen på med att försvara sina länders suveränitet, och sveriges samtidigt... Eftersom det var OT i den andra tråden så skapar jag denna för att föra diskussionen vidare. Du får gärna förklara din teori här. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik_G Posted May 31, 2006 Report Share Posted May 31, 2006 Baltutlämningen är inte en del av en pågående konflikt, därför låses denna tråden med omedelbar verkan. Om jag inte minns fel bad jag er att ta diskussionen någon annanstans. Föreslår PM. Skärp er grabbar! mvh Erik Gustavsson BlåGul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts