fillefalle Posted May 30, 2006 Report Share Posted May 30, 2006 Jag har en hel del program som inte går att avinstallera den vanliga vägen, Start->Settings->Control Panel->Add or Remove Programs. Varför? Hur kan jag få bort dom? Kan man gå in i det där registret, var hittar man det? tacksam för svar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tinhead Posted May 30, 2006 Report Share Posted May 30, 2006 Jag har en hel del program som inte går att avinstallera den vanliga vägen, Start->Settings->Control Panel->Add or Remove Programs. Varför? Hur kan jag få bort dom? Kan man gå in i det där registret, var hittar man det? tacksam för svar. Tjaa du "kan" gå in i registret, men det är som att ställa pelle på hörnet som kirurg på en öppen hjärnkirurgi operation. Jag aktar mig i det längst att gå in där utan att veta exakt vad jag gör=dokumenterat hos microsoft eller vem nu tillverkaren är. Det enklaste sättet att få bort dom är att installera dom igen, i värsta fall installera med en senare version och sen köra avinstallationen. Berätta vilka program du har problem med, vissa är enkla andra är jobbiga och nästan helt omöjliga att ta bort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zetruz Posted May 30, 2006 Report Share Posted May 30, 2006 Vissa program har faktiskt en avinstallerings-.exefil i mappen du installerade den, men det är ganska sällsynt tror jag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fillefalle Posted May 30, 2006 Author Report Share Posted May 30, 2006 Berätta vilka program du har problem med, vissa är enkla andra är jobbiga och nästan helt omöjliga att ta bort.Då ska vi se, vissa gick att avinstallera som vanligt men andra vägrar försvinna från listan. De som jag vill ha bort är: Panda Antivirus Platinum Google Toolbar för Internet Explorer Direct Connect 1.0 Preview Build 9 Macromedia Dreamweaver MX ArcSoft PhotoStudio 5 Jasc Paint Shop Photo Album 5 CanoScan LiDE20,30 Manual MAGIX music maker 7 Battlefield 1942 Det måste finnas ett sätt! Jag har försökt att ta bort alla filer som har med programmet att göra, men de måste finnas kvar i registret någonstans? Vissa program har faktiskt en avinstallerings-.exefil i mappen du installerade den, men det är ganska sällsynt tror jag.hmm... kollade men det finns faktiskt inte för mina program Link to comment Share on other sites More sharing options...
tinhead Posted May 30, 2006 Report Share Posted May 30, 2006 Panda antivirus platinum, där får du nog installera det igen för att ta bort. Risken är att dom kör lite services mm som kan ställa till det mer för dig framöver. Google toolbar, prova med samma sak där install och sen uninstall. Direct connect så vitt jag vet slaskar inte omkring nått i registret således ta bort mappen innehållandes mjukvaran i program files och sen gå in i lägg till och ta bort program så kommer windows fråga om du vill ha kvar det i listan. Macromedia Dreamweaver MX prova install och uninstall ArcSoft PhotoStudio 5 lika hära. Jasc Paint Shop Photo Album 5 även här CanoScan LiDE20,30 Manual var nog bara manualen så nog bara plocka bort och köra i lägg till/ta bort program så frågar windows.. MAGIX music maker 7 ingen aning, gissar på en install/uninstall Battlefield 1942 dom brukar hålla sig städat i sin egen mapp, säkert nån spelare som kan svara på det bättre om det bara är att sopa katalogen? Uninstall.exe och liknanade brukar ha en "kompis" som är en install log och man kör dom ihop med lite parametrar så även om du hittar en sådan så är det inte säkert att du får den att funka tyvärr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted May 30, 2006 Forumsledning Report Share Posted May 30, 2006 Jag har en hel del program som inte går att avinstallera den vanliga vägen, Start->Settings->Control Panel->Add or Remove Programs. Varför? Hur kan jag få bort dom? Kan man gå in i det där registret, var hittar man det? tacksam för svar. 1min på Microsofts supportwebbplats http://support.microsoft.com/kb/314481/sv Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinter Posted May 31, 2006 Report Share Posted May 31, 2006 Testa RegCleaner. Shareware som är lätt att använda. http://www.worldstart.com/weekly-download/...-cleaner4.3.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flak Posted May 31, 2006 Report Share Posted May 31, 2006 @ fillefalle: Du ska inte avinstallera BF1942. Du ska installera SilentHeroes istället! SoldF:s SH-tråd SH-sidans ScreenShots Link to comment Share on other sites More sharing options...
fillefalle Posted May 31, 2006 Author Report Share Posted May 31, 2006 Panda antivirus platinum, där får du nog installera det igen för att ta bort.Risken är att dom kör lite services mm som kan ställa till det mer för dig framöver. Det är svårare än så! :( Jag har installerat det igen, och sedan när jag trycker på avinstallera kommer ett meddelande upp när den är klar: Error Number: 0x80040707Description: Dll function call crashed: VERMAN.VERMAN_OBTENERACUERDODELICENCIA Setup will now terminate. Alltså, jag försöker bara läsa till exempel ordet "OBTENERACUERDODELICENCIA"... Vad fan betyder det? Hur ska man tolka sånna felmeddelanden? @Vinter, tack. jag ska testa det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DavvE Posted May 31, 2006 Report Share Posted May 31, 2006 @fillefalle När jag ska ta bort något som jag har installerat, men det inte fungerar brukar jag bara gå in i utforskaren och ta bort allt som har med det programmet/spelet att göra! Och sen ta bort det på start menyn. Funkar alldeles utmärkt.. för mig i alla fall... //David Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus Posted May 31, 2006 Report Share Posted May 31, 2006 @fillefalle När jag ska ta bort något som jag har installerat, men det inte fungerar brukar jag bara gå in i utforskaren och ta bort allt som har med det programmet/spelet att göra! Och sen ta bort det på start menyn. Funkar alldeles utmärkt.. för mig i alla fall... //David Det dumma med den "tekniken" är att en massa filer kan ligga kvar utspridda på hårddisken. Det finns ofta kvar en massa poster i registret också. Det kan leda till problem längre fram. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tinhead Posted May 31, 2006 Report Share Posted May 31, 2006 Det är svårare än så! :( Jag har installerat det igen, och sedan när jag trycker på avinstallera kommer ett meddelande upp när den är klar: Error Number: 0x80040707Description: Dll function call crashed: VERMAN.VERMAN_OBTENERACUERDODELICENCIA Setup will now terminate. Alltså, jag försöker bara läsa till exempel ordet "OBTENERACUERDODELICENCIA"... Vad fan betyder det? Hur ska man tolka sånna felmeddelanden? @Vinter, tack. jag ska testa det. Testa det dom refererar till här... http://www.annoyances.org/exec/forum/winxp/1087249689 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tinhead Posted May 31, 2006 Report Share Posted May 31, 2006 Och så skall jag lära mig att kolla hos tillverkaren's support. (missade det ) http://www.pandasoftware.com/com/support/c...ioma=2&pagina=1 Kanske den bästa lösningen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
fillefalle Posted June 2, 2006 Author Report Share Posted June 2, 2006 Tack för all hjälp gubbar. Ville bara säga att jag lyckats få bort panda skräpet och installerat en ny, bättre superduper multi extremt bra antivirus/brandvägg som håller stenkoll på min dator och all internettrafik. Nu kan jag surfa lungt och slippa oroa mig för virus sidor som ranger.se OBS! VIRUS! Gå inte in på ranger.se! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.