Christer Posted May 29, 2006 Report Share Posted May 29, 2006 (edited) Jag har gjort ett bildspel om utlandsstyrkan med bilder från mil.se och kent´s låt "Sverige". Jag inser nu i efterhand att denna låt kanske inte är den perfekta, men jag blev inspirerad av filmen på ÖB´s turné Vägen framåt. Detta är resultatet. TEXT BORTTAGEN AV MODERATOR Kommentarer? Edited May 29, 2006 by The Swede Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skuggan Posted May 29, 2006 Report Share Posted May 29, 2006 mycket bra.... det är väl det enda jag kan säga just nu..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eckervad Posted May 29, 2006 Report Share Posted May 29, 2006 Trevligt . Skulle vara trevligt om det gick att ordna en tråd, där man kan samla just bildspel. Enkelt å bra gjort. /Eckervad Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goon Posted May 29, 2006 Report Share Posted May 29, 2006 Mycket bra gjort! Får man fråga varför du tycker att låten var ett dåligt val? Själv tyckte jag den passade ganska bra... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bazooka Posted May 29, 2006 Report Share Posted May 29, 2006 Mycket bra initiativ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer Posted May 29, 2006 Author Report Share Posted May 29, 2006 Mycket bra gjort! Får man fråga varför du tycker att låten var ett dåligt val? Själv tyckte jag den passade ganska bra... Välkommen, välkommen hitVem du än är, var du än är Duka din veranda till fest För en långväga gäst I landet lagom är bäst Vi skålar för en midsommar till Färsk potatis och sill Som om tiden stått still I mina öron så låter det som att låten handlar om att folk är välkomna hit till Sverige. Men å andra sidan kan man ju tolka det som att vem du än är (i krisområdet) så finns Sverige(utlandsstyrkan) där för att hjälpa dig. Så helt fel ute är jag ju inte.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gizama Posted May 29, 2006 Report Share Posted May 29, 2006 Mycket bra initiativ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted May 29, 2006 Report Share Posted May 29, 2006 Har du tillstånd att använda bilderna? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer Posted May 29, 2006 Author Report Share Posted May 29, 2006 Nej, jag har inte frågat om tillstånd. Jag förutsatte att de officiellt publicerade bilderna på mil.se var tillåtna att använda sålänge man hänvisar till källan. Men det är möjligt att jag tolkat lagen fel. Säg till mig om så är fallet. The Swede vill du att jag ska ta bort det så säg till. Tänkte inte att de skulle bli så seriös grej av det. Har inte frågat Kent om lov att få använda deras låt heller. The Swede hur tycker du jag ska gå till väga? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goon Posted May 29, 2006 Report Share Posted May 29, 2006 På FM´s sida om Upphovsrätt och policy hittar man följande: "Bilder och andra illustrationer får inte kopieras och användas utan tillstånd av Försvarets Bildbyrå eller angiven upphovsman." Försvarets Bildbyrå Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted May 29, 2006 Report Share Posted May 29, 2006 Då trådskaparen EJ har tillstånd att använda aktuella bilder är länken borttagen och tråden låses. The Swede BLÅGUL Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts