Honken Posted May 24, 2006 Report Share Posted May 24, 2006 Jag behöver ett antal av dessa delar för ett projekt. Dock så har jag ingen aning om vad de heter så jag vet inte vad jag ska leta efter. Om någon vet vad de heter så skulle jag bli väldigt tacksam. Bild på de två delar som måste identifieras Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kingecho1 Posted May 25, 2006 Report Share Posted May 25, 2006 Jag behöver ett antal av dessa delar för ett projekt. Dock så har jag ingen aning om vad de heter så jag vet inte vad jag ska leta efter. Om någon vet vad de heter så skulle jag bli väldigt tacksam. Bild på de två delar som måste identifieras Kanske kan du använda dig av denna personens kunskaper? Golffoxtrotfive Nämn dock inget om rörmokare och utlandstjänst för då kommer han troligen börja dregla så mycket så att tangenterna blir obrukbara och då kan du ju inte få något svar :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ing Posted May 25, 2006 Report Share Posted May 25, 2006 Jag behöver ett antal av dessa delar för ett projekt. Dock så har jag ingen aning om vad de heter så jag vet inte vad jag ska leta efter. Om någon vet vad de heter så skulle jag bli väldigt tacksam. Ta med prylarna till närmsta välsorterade byggvaruhus eller rörmokerifirma, så löser de nog ut det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlåGul -1 9x19 Posted December 25, 2009 BlåGul -1 Report Share Posted December 25, 2009 Lånar/återuppväcker tråden för ett relaterat problem... Har i min BR en köksblandare som i eftermiddags valde att börja tokläcka. Den har småläckt från glipan mellan det roterande "huvudet" och själva kroppen en längre tid, något som jag korkat nog skitit i eftersom jag ändå tänkt renovera hela köket framöver. Nu har dock akut behov av byte uppstått. Jag har tidigare utan större problem bytt och installerat VVS-prylar i badrum (inkl blandare), så jag anser mig inte helt handikappad vad gäller själva jobbet. Blandaren är av engreppsmodell från tidigt 80-tal (som köket) monterad i ett hål, standardmodell av fabrikat FM Mattsson. Den har kraftiga korrosionsskador inuti , så att bara byta packning(ar) är inte aktuellt. Jag tog en titt på undersidan av diskbänken och där sitter en distanskloss av något brunt(pga ålder?) fibermaterial , cirka 25-30mm tjock, mellan diskbänken och muttern som blandaren är fastdragen med. Frågan är nu - om jag går och panikköper en blandare på CO (eftersom alla riktiga byggvaruhus verkar fira jul) imorgon - behöver jag någon motsvarande distans till en modern blandare, och vad heter den? Tacksam för svar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted December 25, 2009 Report Share Posted December 25, 2009 Alla delar du behöver för att montera den nya blandaren, förutom eventuellt någon rörskarv, följer med när du köper blandaren. En bra idé, om det inte redan finns, är att montera kulventiler på ledningen under blandaren så slipper du stänga av huvudkranen när du byter något i fortsättningen. The Swede *Som precis renoverat ett kök och ett badrum själv* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders G. Posted December 27, 2009 Report Share Posted December 27, 2009 Lånar/återuppväcker tråden för ett relaterat problem... Jag tog en titt på undersidan av diskbänken och där sitter en distanskloss av något brunt(pga ålder?) fibermaterial , cirka 25-30mm tjock, mellan diskbänken och muttern som blandaren är fastdragen med. Frågan är nu - om jag går och panikköper en blandare på CO (eftersom alla riktiga byggvaruhus verkar fira jul) imorgon - behöver jag någon motsvarande distans till en modern blandare, och vad heter den? Tacksam för svar! En brädlapp nyttjades för ändamålet långt in i modern tid. Behöver inte vara av teak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.