Jump to content

Vad har era Plutoner för "måtto" / "slogan"

Recommended Posts

• Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Måtton och slogan till Hv-plutoner.... känns väll liiite mkt fritidsgård?! Det är okej att skriva in nått jätte häftigt citat motsv på plutonströjor från lumpen men den tröjan viker man in i skåpet och så är det inte mer med det. Har sett en del märken och/eller hemsidor med en massa "coola" logger och det känns bara... nä... Allt får en fet amatör och oseriös stämpel på sig när man stoltserar med sånt där, tycker jag

Personlig. Ja då är det enkelt...

- Det kostar att ligga på topp!

Att vara på topp kostar ett ligg menar du? =)

Måtton och slogan till Hv-plutoner.... känns väll liiite mkt fritidsgård?! Det är okej att skriva in nått jätte häftigt citat motsv på plutonströjor från lumpen men den tröjan viker man in i skåpet och så är det inte mer med det. Har sett en del märken och/eller hemsidor med en massa "coola" logger och det känns bara... nä... Allt får en fet amatör och oseriös stämpel på sig när man stoltserar med sånt där, tycker jag

Personlig. Ja då är det enkelt...

- Det kostar att ligga på topp!

Att vara på topp kostar ett ligg menar du? =)

Jag kan bara hålla med, nu har vår plut/komp inget måtto/slogan. Utan "vi gjorde det för pengarna" är väl mer en dold frustration över den ersättning som vi får från FM. Ser man på ens deltagande i Hv från en ekonomisk synvinkel endast, så blir är det ju oftast en ren förlust. Men det är ju inte direkt därför vi är med. Jag tror att ekonomiska styrmedel är en del att höja nivån och deltagandet i Hv.

På gränsen till OT men men...

På KS10 bestämde stfPlutC att vårt motto var "Först in sist ut". Detta motto kunde vi dock inte låta bli att ändra till "Sist in först ut" - Det blev lite roligare så helt enkelt :Malaj:

Har ett förslag till HvUnd Göta :

мы пришли, мы наблюдали, мы шли домой снова!

Eller:

we came, we watched, we went home again!

Eller:

Vi kom, Vi såg, sen åkte vi hem igen! :Malaj:

Kompaniet, "Primus inter pares." Otroligt passande faktiskt.

Den främsta bland gelikar, fritt översatt: Det bästa kompaniet?

Tråkigt att det bästa kompaniet inte kan hitta på en egen slogan utan att sno ubåten Hajen III latinska devis :P

Skåmtåsido... det passar säkert :banghead:

Jag tillhäör den skaran människor som tycker att ett förband bör ha ett valspråk samt en logga som för förbandet samman. Ett valspråk som alla i förbandet står för och gärna ett förbandstecken att "samlas" kringf. Nåt som bara är vårt...

Plutonens valspråk;

"Semper Humilis" - "Alltid ödmjuk"

Ödmjuka mot våra vänner, ödmjuka mot våra ovänner, ödmjuka inför uppgiften vi tilldelats.

Såna är vi... :Malaj: