tinhead Posted May 24, 2006 Report Share Posted May 24, 2006 Någon sommar då nissarna på Bofors electronics hade för lite att göra?? Eller drömmojängen för FM? ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
paananen Posted May 26, 2006 Report Share Posted May 26, 2006 Jag tror att vi ska avhålla oss ifrån att försöka komma på ngn militär benämning för den, än mindre förkortningen ... *pust* EDIT (google): chimera: # fire-breathing female monster with a lion's head and a goat's body and a serpent's tail; daughter of Typhon alt. # a grotesque product of the imagination Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ringo Posted May 26, 2006 Report Share Posted May 26, 2006 Men vi kanske skulle ge oss på att försöka identifiera detta multitool:ets beståndsdelar. Det jag kan identifiera är: en blackbird ett F15 två gripen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bombad och Sänkt Posted May 26, 2006 Report Share Posted May 26, 2006 Jag kanske skall lägga till ett förtydligande om chimärer, som även är ett begrepp inom biologin. Om man för in embryonala stamceller i ett växande foster får man ett djur som är sammansatt av celler från två olika individer. Immunsystemet går på något vis i baklås så att inte stamcellerna stöts bort. Fenomenet används i stor skala vid framställning av genmodifierade möss till forskningen. Man brukar ta stamcellerna och embryot från individer med olika färg så att man lätt kan se vilken som är chimären i muskullen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tinhead Posted May 26, 2006 Author Report Share Posted May 26, 2006 Men vi kanske skulle ge oss på att försöka identifiera detta multitool:ets beståndsdelar. Det jag kan identifiera är: en blackbird ett F15 två gripen Skojj idé. hmm få se då?? Gissar på en AJ-37 i fronten..Men nosvingarna är hugget från nått annat.. En centurion under? Ett hangarfarty kanske CV9 (essex), CV19 (hancock), CV39(lake champlain) Gissningsvis Essex då den gick i pension först 1969..dom andra 2 är för gamla för att ha jet på "däcket". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beafer Posted May 30, 2006 Report Share Posted May 30, 2006 Pjäsen på det översta fartyget ser ut som en Bofors 57mm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Psilander Posted May 31, 2006 Report Share Posted May 31, 2006 En Vosper MTB med 57mm Mk1 ovan på, ett HAWK batteri, rumpan på en blackbird, en drake Link to comment Share on other sites More sharing options...
tinhead Posted May 31, 2006 Author Report Share Posted May 31, 2006 En Vosper MTB med 57mm Mk1 ovan på, ett HAWK batteri, rumpan på en blackbird, en drake Var ser du J35'an? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Psilander Posted May 31, 2006 Report Share Posted May 31, 2006 tyckte mig se den på ena stjärtfenan, men nu är dden odefinerbar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eskil Posted June 1, 2006 Report Share Posted June 1, 2006 De gåra vingarna kommer väl från en S-3 Viking? Sedan så har vi ju RBS-15 (utan avfyringslåda) ovanpå torpedtuberna. Stjärtfenorna som de två griparna sitter på verkar komma från en F-14 Tomcat. De vingar som har smält ihop med en viggen längst fram verkar komma från en F-111. Jag tycker mig känna igen ryggåsen på den också. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Psilander Posted June 1, 2006 Report Share Posted June 1, 2006 Stjärtfenorna är väl F15 och nosvingen på viggen från en S-2 tracker? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nestor Posted June 1, 2006 Report Share Posted June 1, 2006 Ser jag helt fel, eller sitter det ett hagelbrak bak på "båten"? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SweMedic Posted June 3, 2006 Report Share Posted June 3, 2006 Vem vet, den kanske står i nån hangar på FMV ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ringo Posted February 15, 2007 Report Share Posted February 15, 2007 Dags att sumera vad vi har so far: blackbird F15 gripen viggen CV9 essex centurion ?! Vosper MTB med 57mm Mk1 på ett HAWK batteri RBS-15 (utan avfyringslåda) S-2 tracker ?! en hagelbrakare ?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beafer Posted February 15, 2007 Report Share Posted February 15, 2007 Det ser ut som en av de större modellerna av GBU under den stora vingen. Kanske en med 2000 lbs bomb. Sidewinder på det främre flygplanets vingspets. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maverick Posted February 16, 2007 Report Share Posted February 16, 2007 Dags att sumera vad vi har so far: blackbird F15 gripen viggen CV9 essex centurion ?! Vosper MTB med 57mm Mk1 på ett HAWK batteri RBS-15 (utan avfyringslåda) S-2 tracker ?! en hagelbrakare ?! Skulle vilja instämma med någon tidigare som sa att det var en S-3 Viking på de stora grå vingarna Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.