Jump to content

Multirole ehum

tinhead

Recommended Posts

Jag tror att vi ska avhålla oss ifrån att försöka komma på ngn militär benämning för den, än mindre förkortningen ... *pust*

EDIT (google):

chimera:

# fire-breathing female monster with a lion's head and a goat's body and a serpent's tail; daughter of Typhon

alt.

# a grotesque product of the imagination

Jag kanske skall lägga till ett förtydligande om chimärer, som även är ett begrepp inom biologin.

Om man för in embryonala stamceller i ett växande foster får man ett djur som är sammansatt av celler från två olika individer. Immunsystemet går på något vis i baklås så att inte stamcellerna stöts bort.

Fenomenet används i stor skala vid framställning av genmodifierade möss till forskningen.

Man brukar ta stamcellerna och embryot från individer med olika färg så att man lätt kan se vilken som är chimären i muskullen.

Men vi kanske skulle ge oss på att försöka identifiera detta multitool:ets beståndsdelar.

Det jag kan identifiera är:

en blackbird

ett F15

två gripen

Skojj idé. hmm få se då??

Gissar på en AJ-37 i fronten..Men nosvingarna är hugget från nått annat..

En centurion under?

Ett hangarfarty kanske CV9 (essex), CV19 (hancock), CV39(lake champlain)

Gissningsvis Essex då den gick i pension först 1969..dom andra 2 är för gamla för att ha jet på "däcket".

De gåra vingarna kommer väl från en S-3 Viking?

Sedan så har vi ju RBS-15 (utan avfyringslåda) ovanpå torpedtuberna.

Stjärtfenorna som de två griparna sitter på verkar komma från en F-14 Tomcat.

De vingar som har smält ihop med en viggen längst fram verkar komma från en F-111. Jag tycker mig känna igen ryggåsen på den också.

• 8 months later...
Dags att sumera vad vi har so far:

blackbird

F15

gripen

viggen

CV9 essex

centurion ?!

Vosper MTB med 57mm Mk1 på ett HAWK batteri

RBS-15 (utan avfyringslåda)

S-2 tracker ?!

en hagelbrakare ?!

Skulle vilja instämma med någon tidigare som sa att det var en S-3 Viking på de stora grå vingarna :navy:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...